Tombola na palubní desce

Škoda mluvitPřed třemi týdny se mi na palubní desce tři roky staré Fábie rozsvítila kontrolka „Test motoru“ (takový ten malý motůrek, co vypadá spíše jako nějaké čerpadlo nebo ventil). Kontrolka druhý den zhasla, a protože kamarád má se stejně starou Fábií podobný problém, nevěnoval jsem tomu pozornost. Když se ale za pár dní situace opakovala, do servisu jsem raději zajel. „To je v pořádku, systém nejspíše zaznamenal nějaké nečistoty v palivu, a když problémy odezněly, kontrolka zase zhasla,“ zněla odpověd přijímacího technika. Marná byla argumentace, že jezdím snad k dobré pumpě.

Za poslední týden na mě kontrolka znovu asi třikrát zamrkala, a tak jsem dnes auto v servisu již nechal. Za necelé pětikilo mi bylo oznámeno, že problém mohou způsobovat tři součástky — podezřelé jsou dvě lambda sondy a systém odvzdušnění palivové nádrže. „Kontrolka se vám může znovu rozsvítit na nejbližší křižovatce, za měsíc nebo klidně až za tři roky,“ povzbudil mě na rozloučenou technik a já jsem zvědav, kdy se mi na palubní desce rozbliká jackpot oznamující nutnost výměny součástek za bratru třináct tisíc korun.

Několik dalších škodováckých hádanek:

* Kde jezdí škodovky nejrychleji?
Na montážní lince.

* Věděli jste, že škodovky mají čtyři pedály?
Spojku, brzdu, plyn a žabku na nafukování airbagu.

* Proč jsou manuály ke škodovkám o tři centimetry tlustší než k ostatním autům?
Protože na konci jsou uvedeny jízdní řády všech autobusů.

21 thoughts on “Tombola na palubní desce

  1. nahradní dílyto měl táta Toyotu Carinu E, jednou začalo něco bzučet v autě. Odvezl auto v ČR do servisu, obyčejného jako stovky jiných. Nic.

    Zkusil to u Škody. Dumali nad tím týden, a nic. Chtěli za to 20 000 Kč.

    Odjel s autem na služební cestu do Litvy. Zkusil tam nějaký malý servis. Sám majitel servisu vlezl v obleku pod auto, za 5 minut vylezl a řek: "Kousek plastu tam dřel, bude to 5 dolarů."

    LOL za český servisy

  2. ŠkodovkyMyslím, že nakonec půjde jen o nějakou blbost, snad. Každopádně se škodovkama to snad nebude tak hrozné jako v těch vtipech 🙂 Já tedy škodovku nemám, jezdím v peugeotu, ale myslím, že o každém autě se dá říct řada pěkných i nehezkých věcí. Ovšem jen doufám, že sis něco vážně nenatáhl do nádrže z čerpačky, kterou také neustále používám a pouze ji. To bych byl vyděšen. Dnes si nemůže být člověk ničím jistý, co.

  3. kontrolkaDela mi uplne to samy. Nejdriv potvora zhasinala a rozsvicela se a posledni dva mesice sviti permanentne. V oprave to bylo dvakrat a podruhy rekli, at to ignoruju. Povzbuzujici…

  4. dalsi kontrolkySvitici kontrolka motoru/cerpadla jeste neni nic hrozneho, ale az se rosviti kontrolka EPC a chcipne motor v tom nejnevhodnejsim okamziku, to bude teprve "sranda"…

  5. Taky jednaMám Octavii a v zimě nám na Šumavě (bylo i -30 stupňů) začala pískat palubní deska. Dokud běžel motor, tak pohoda, jak se vypnul, tak cca po 10 vteřínách pískot. Pak jsme zjistili, že je ticho, když se zamáčkne čudlík od počítadla kilometrů. No jo, ale to by v tom autě někdo musel bydlet, že. V "obyč" servisu podle počítače řekli "nespecifikovaná chyba palubní desky". S tím klidně dojedete domů a pak si to dejte opravit. Ještě tipovali, že by to mohl být nějaký vadný zámek u dveří.
    Po dojezdu domů, značkový servis Škoda tvrdil, že takhle auto pískat nemá, že nevědí čím to je a navrhoval výměnu palubní desky speciálně objednávané (cca 10.000,-). Ačkoliv měli jednu na skladě, odmítala mluvit s naším autem.
    Takže jsme u známého nechali uškubnout houkačku, aby aspoň bylo ticho (jen to tiše cvakalo, takže jsem holt při každém zaparkování auta položila cihlu na počítadlo kilometrů) a cca po 14 dnech bylo auto v pořádku – podle všeho rozmrzlo cosi, co na Šumavě zamrzlo.
    Tož tak.

  6. to Jitka:No tak ze zimy mám taky jednu — hned tu první zimu u Fábie často zatuhávala spojka. Prostě zůstala vymáčklá a já vždycky musel zastavit a vsunout ruku k pedálům a spojku "vytáhnout". Později jsem se to naučil dělat nohou. V servisu mi řekli, že to Fábie dělávaj. Naštěstí se spojka vytrénovala a v dalších zimách již přestala blbnout.

  7. No pánové …neděste, to je na tom škoda vážně tak špatně? Doufám jen, že se tu sešlo náhodou pár lidí s problémy se škodovkou.

    To s tou spojkou to je fakt výborný 🙂

  8. Neni to tak strasnyMam uz 2 roky fabii a jsem s ni naprosto spokojeny. Vsechno funguje jak ma. Ale abych vas "uklidnil", tata ma peugeota a behem zaruky mu vymenili obe predni sedadla (sklapely se), elektricke stahovani oken ve 3 dverich a zadni okno (nefunkcni vyhrivani). Takze si clovek opravdu nevybere :o)

  9. pískotNo já teda nevím ale co jste Jitko v tom autě dělali, když Vám v -30 stupních nešel motor? :-))) I když je pravda, že do "toho" bych si taky pískat nenechal.. Jasně, taky by mě štvalo takhle blbě se chovat moje kára, obzvláště ne z levného kraje.. 🙂

  10. Kontrolka EPC a kontrolka motoruDobry den,

    mohl by jste mi nekdo poradit.
    Prave dnes jse mi roysvitila kontrolka EPC a kontrolka motoru a auto prestalo jet. respektive jel jsem ale asi tak rzchlosti cca 10 km/hod. Kratce nato jsem auto zastavil a chvili cekal, pak jsem znovu nastartoval obe kontrolky mi svitily porad, ale jinak jsem celkem v pohode ujel 25 km domu.
    Manuál ke skodovce bohuzel nemam po ruce, mohl by jste mi nekdo poradit co ty dve kontrolky znamenaji a jestli je nutne zajet do servisu.
    Predem dekuji

  11. Kontrolka EPCZa poslední 2 měsíce mi permanentně svítí na Fabii kontrolka EPC.Buď mi auto nastartuje až na počtvrtý a nebo mi chcípne v tu nejnevhodnější dobu.Mam štěstí,že to do mě ještě nikdo nenapálil…Byla jsem s tím v servisu a tam mi řekli,že je to ňákým špatným kontaktem nebo co.Po té,co mi to „opravili“,tak jsem jela domů a během tich 10km se mi to zase rozsvítilo.Tak si s tím nevim rady.Neporadí mi nědko???Kdyžtak mi napište na mail.Nechci,aby můj mladý život vyhasl někde na silnici kvuli mojí závadě na autu!Díky!!!

  12. kontrolka EPCHoja hoja, přede 2 dny se mi taky rozsvítila kontrolka ECP za jízdy ale pokles výkonu ani nic jinýho nepřišlo… Kontrolka zhasla asi po 3 dalších nastartováních, hodil jsem to do servisi a až dneska mi sdělili, že to jsou rozvody 🙂 přitom jsem si myslel, že EPC je zkratka Electronic Pedall Control…

  13. EPCtaky mam problem s kontrolkou EPC…uz tak dve mesice mi neustale sviti a nedavno jsem nenastartovala. Vymenili jsme baterku a po trech dnech ouha…jedu jedu a nejednou nejedu, sviti baterka a EPC a auto stoji za krizovatkou. Po minute jsem zkusila nastarotovat a slo to, ale co kdyz mi to nekde chcipne pri predjizdeni ?!?!? nebo na prejezdu!?! a to bylo auto v servisu, koukali na to, ale na nic neprisli 🙁

  14. EPC6.5.2008 Mam take Fabii 1.4 MPi.Pri normalni jizde se mi rosvitilo EPC.Ke zmene jizdnich vlastnosti nedoslo.Po zastaveni a novem nastartovani zhaslo a zatim se nerosvitilo.Po precteni stesku uzivatelu Fabie a jejich zkusenostech s EPC,mi pripada ze mladoboleslavska automobilka sidli na jine planete. Protoze stanoviska servisu jsou tak ruzna,predpokladal bych ze pro dobre jmeno firmy servismany proskoli a nenecha je i sve zakazniky tapat a zakazniky zbytecne platit.Ale to bychom nebyli v Cechach ze.Pavel

  15. EPC a armaturka Motor – chcípáníJsem z toho fakt už jelen. V dubnu jsem koupil 5 leté auto, najezdil jsem s ním asi 1.500 km a pak šlo na „vstupní“ prohlídku do servisu. Do té doby vše v pohodě. Byla dolitá baterka, vyměněný olej atd. A další den to začlo. Při volnoběhu (např. při dojíždění k semaforu)auto chcípne, rozsvítí se EPC a armaturka motoru, baterka. Pak to buď nastartuji klíčkem nebo zařadím rychlost. Automechanik už neví co s tím. Do doby servisní prohlídky to bylo ale v pořádku. Dnes přišla kolegyně, že po kontrole ve značkovém servisu v Praze jí to začlo chcípat 4-5 za den. Prý to může být několik vad, například i nějaká přehozená kolečka u řemene (což je kromě labmdy, vstřikovacího čidla atd. další novinka). U známého, který měl pasata pomohlo vyměnění vysokofrekvenčních cívek a kabelů k nim. Tak fakt netuším, co s tím. Pokud máte někdo radu, ozvěte se. Evidentně je to problém koncernu VW a ten se k tomu nijak nevyjadřuje…

  16. Kontrolka motora a EPCSkoro 5 rokov jazdim na Fabii Sedan 1.4 MPI a az do nedavna ziadna porucha. Pred mesiacom sa mi vsak rozsvietila kontrolka motora a ten citelne isiel hlucnejsie a s vyssou spotrebou (bola vyradena elektronicka kontrola). V servise to spravili, pricinou bolo rozpadnute teplotne cidlo (zrejme dosiahlo svoju expiraciu), vymenili cely termostat (cca 3600 Skk aj s robotou).

    Momentalne mi zase zacala svietit EPC kontrolka, zatial bez citelneho znizenia vykonu alebo zvysenia spotreby – takze na zaklade informacii, ktore som ziskal na podobnych forach ako toto usudzujem, ze to bude suvisiet so spinacom brzdovych svetiel (tie mi totiz zhruba pred tyzdnom zostali rozsvietene aj napriek vypnutemu zapalovaniu a uzamknutiu dveri :-). Par zaslapov brzdoveho pedalu svetlo donutilo zhasnut. (Dost mozne, ze mi teraz nesvietia brzdy pri brzdeni za jazdy – to by bol pruser, musim otestovat.)

    Takze mam momentalne pocit, ze po tych cca 4.5 rokoch sa zacina moja oblubena Skodovecka nejako casto a systematicky kazit. Cakal som vacsiu zivotnost, ale ked do toho opat vrazim litrik-dva-tri, tak to snad este chvilu vydrzi – musi!

  17. Kontrolka motora a EPCSkoro 5 rokov jazdim na Fabii Sedan 1.4 MPI a az do nedavna ziadna porucha. Pred mesiacom sa mi vsak rozsvietila kontrolka motora a ten citelne isiel hlucnejsie a s vyssou spotrebou (bola vyradena elektronicka kontrola). V servise to spravili, pricinou bolo rozpadnute teplotne cidlo (zrejme dosiahlo svoju expiraciu), vymenili cely termostat (cca 3600 Skk aj s robotou).

    Momentalne mi zase zacala svietit EPC kontrolka, zatial bez citelneho znizenia vykonu alebo zvysenia spotreby – takze na zaklade informacii, ktore som ziskal na podobnych forach ako toto usudzujem, ze to bude suvisiet so spinacom brzdovych svetiel (tie mi totiz zhruba pred tyzdnom zostali rozsvietene aj napriek vypnutemu zapalovaniu a uzamknutiu dveri :-). Par zaslapov brzdoveho pedalu svetlo donutilo zhasnut. (Dost mozne, ze mi teraz nesvietia brzdy pri brzdeni za jazdy – to by bol pruser, musim otestovat.)

    Takze mam momentalne pocit, ze po tych cca 4.5 rokoch sa zacina moja oblubena Skodovecka nejako casto a systematicky kazit. Cakal som vacsiu zivotnost, ale ked do toho opat vrazim litrik-dva-tri, tak to snad este chvilu vydrzi – musi!

  18. Kontrolka motora a EPCDnes se mi také rozsvítila kontrolka EPC v servise to připojili na Vag smazali běžné chyby a přestala svítit, než jsem dojel domů tak se za jízdy opět rozsvítila. Zítra jedu opět na kontrolu do servisu, jsem zvědav co s tím udělají.

  19. Nepodceňoval bych tuto kontrolkuJá bych to nepodceňoval. Také mi to dělalo. Několikrát jsem byl v ruzných servisech (autorizovaných) a zaplatil necelých 6000Kč… vždy tvrdili, že to nic není. Nakonec mi navrhli výměnu několika součástek. Vše jsem nechal vyměnit a nic nepomohlo.
    Asi po dvou měsících mi můj 70-ti letý dědeček řekl, že slyší, že moje auto jede jen na tři válce.
    V servisu mi pak po jeho radě zjistili, že mám skrat na válci. Cena opravy 15000Kč.
    Opraveno to mám asi půl roku. Dnes při cestě do práce se mi rosvítila kontrolka motoru… a já jen s hrůzou čekám, kolik mě to malé světýlko bude stát.

Napsat komentář: Petr Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *