Vybitá autobaterie

Jak dlouhou životnost má autobaterie?Včera jsem šel do práce pěšky poprvé po čtyřech letech. Nenastartoval jsem totiž auto. Cestou jsem tiše záviděl okolojedoucím řidičům, kterým se povedlo nastartovat mnohem větší šunky, než je moje pravidelně servisovaná Fabia. Odpoledne jsem auto nastartoval pomocí startovacích kabelů napojených z baterie kamarádova auta a odvezl do servisu, kde slíbili baterii nabít a proměřit.

Dnes dopoledne se mi ozvali, že si mám pro auto přijet spolu s 1.663 Kč. Po nabití totiž testy naměřily zatěžovací napětí 8,8 V a baterie tak byla zralá na výměnu. U čtyřleté baterie prý žádný div.

0 thoughts on “Vybitá autobaterie

  1. 4 roky ?No, já nevím – stará dobrá AKUMA L1 mi ve felicii r.v.1996 vydržela do října 2005 – tj. 9let.
    Jinak : celoroční provoz (cca 22000km), bez garážování a nějaké zvláštní péče (max. dolití destilky). Teď mám novou (značku si ani nejsem schopen bez cesty na parkoviště vybavit) a již při koupi jsem byl vyrován, že její životnost bude max. 4roky – tak uvidíme 😀 .

  2. No jo, jenže v tý feldě ta baterka jen startovala motor, občas poháněla světla a lehoučce tlačila šťávu do hodin.

    Dneska má průměrný auto odběr jak menší domácnost. Na elektriku je tam milion nesmyslů – okýnkama počínaje, vyhřejváním studenejch zadnic konče. O celoročním svícení nemluvě. Tak se těm chuděrkám nedivte…

  3. jak dlouho? to ti reknu naprosto presne do prvnich velkych mrazu 🙂
    ale nejsi sam, tyto mrazy proveri starsi baterky a 4 roky je orpavdu hranice (dva lidi v okoli v prubehu dvou dnu -ale jednomu tusim zamrzla nafta) – ale nez jit pesky tak sezenu nekoho s kablama kdo me prijede zachranit 🙂

  4. to: Petr K.No nevím, jestli máš tak úplně pravdu – vyšší energetické spotřebě auta by měl také odpovídat vyšší výkon alternátoru (ev. i vyšší kapacita baterie), který by to měl všechno „nakrmit elektrikou“ a ještě dobíjet baterii. Samozřejmě, že vyšší výkon není zadarmo – určitě se to odrazí na spotřebě (vzpomeň třebas na klimatizaci).
    Obecně si myslím, že kvalita spotřebních věcí se poslední dobou velmi snížila – např. dříve lednice vydržela bez problémů 15 let a nyní po 5 letech tiše odchází do ledničkového nebe. Příkladů by se jistě našlo mnohem více, ale tom tato diskuze není. Koneckonců peníze jsou určené hlavně na utrácení 😀 .

  5. 7 rokovOriginal Panasonic Matsushita (nie som si istym spravnym nazvom) vydrzala 8 rokov v mazde 626 (negarazovana). To, ci je v aute klima, elektricke okna, siber alebo CD changer nema vplyv na bateriu. V klude odobera prud alarm s cidlami.
    I ked sa o dnesnych bateriach tvrdi, ze su bezudrzbove, tak to neznamena, ze sa da na ne uplne zabudnut. Destilovanu vodu treba dolievat aj do nich.

  6. dan: má. ovlivňuje to odběr proudu během jízdy, (ten odběr pochopitelně nejde přímo z alternátoru).

    nicméně souhlasím s tím, že kvalita taky klesla, zvlášť ve srovnání s cca 10 let starou elitou. Stačí se podívat na kdysi etalon kvality – mercedes. Dneska maj hoši víc problémů než dacia a uchylujou se k trikům, za který by se nemusel stydět ani goebels (málo známá aférka s „náhodně ležící fošnou“ při prezentaci adaptivního tempomatu)

  7. sviceni ve dne nema zadny vliv na zivotnost akumulatoru teda pokud nezapomenete po jizde vypnout svetla. proste pokud se toci alternator tak se akumulator dobiji neni-li plne dobity. jinak kupujte premiove aku a nebudete je menit co pet let. kupte si vartu silver dinamic nebo neco lepsiho a hlavne nevypinejte motor pri kazde prilezitosti. pokud baterku omylem vybijete uplne domrtva kupte hned novou a nemrdejte se s nejakyma nabijeckama. cas jsou penize a prace je draha. proto kupuju jen premium

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *