Škoda Roomster: Auto mnoha tváří

Jednička s hvězdičkou za interiér a vnitřní prostorJsou situace, kdy Roomster vypadá hrozně. Ale dnes, v den jeho oficiálního představení, mu to moc slušelo. Krásný je i v novém speciálu, který společnost Škoda Auto dnes spustila. Můžete pochybovat o tom, zda Škodovka dělá dobrá auta, ale reklamní spoty má dokonalé.

Škoda Roomster

19 thoughts on “Škoda Roomster: Auto mnoha tváří

  1. Fakt pekny autickoTeda musim rict, ze se mi to auto vazne libi vic a vic. No a reklama je taky super. Ze Skodovky nam vyrostla fakt schopna automobilka. Jen tak dal…

  2. Myslím že tímto autem Škodovka opravdu přestřelila… Vzhledem k tomu, že Škoda je automobilka s bezkonkurenčně nejmenším počtem nabízených modelů (teda hned po Lamborghini a podobných supersportech), tak nevim jestli se jí takový experiment vyplatí… Kdyby začala vyrábět třeba třídveřovou Fabii, MPV ve stylu Renault Scénic, nebo třeba nějakou větší dodávku, tak to pochopim, ale tohle? No, ale vzhledem k tomu, že to má asi dobře spočítaný a 80% beztak půjde na vývoz tak se to asi vyplatí, ale stejně mi to vrtá hlavou… :o)

    Navíc se opět potvrzuje fakt, že Škodovky jsou extrémě předražený auta. (To extrémě je v tomto případě opravdu namístě.)

    Roomster si v základu můžete koupit za 340.000,- Kč. Za ty peníze ale bude mít naprosto nedostačující tříválec 1,2 12V HTP, který bude mít nejen minimální výkon, ale také vyšší spotřebu než příplatková 1,4 16V (pokud tedy pojede víc než 1 člověk, což v takovém autě asi ano). Co se týče výbavy, tak je v základu pouze 4 x airbag a ABS. Nic víc!!! Ani takové samozřejmosti jako je centrální zamykání, výškově nastavitelné sedadlo řidiče nebo palubní počítač tu nehledejte. Prostě NIC! Jen pět sedadel a volant. :o)

    Roomster se bude vyrábět ve čtyřech typech výbavy (Roomster, Style, Sport a Comfort), ale ani v té nejvyšší výbavě není klimatizace, mlhovky, dálkové ovládání centrálního zamykání, elektricky nastavitelná zrcátka, hlavové airbagy a ani taková samozřejmost jako je příprava pro rádio. O systémech jako ESP nemluvě. Výbavy se liší hlavně počtem odkládacích schránek (a mnoha desetitisíci korun). Výbava u jiných (stejně drahých) aut zcela běžná už v základní není u Roomsteru ani v té nejvyšší výbavě. Zajímavá politika, že? :o)

    Roomster ještě „na pultech obchodů“ není a tak se třeba ještě něco změní, ale pokud ne, tak jen těžko bude v ČR hledat kupce. A to i přesto, že zhruba polovina aut na českých silnicích jsou škodovky a spousta lidí si je kupuje prostě ze zvyku.

  3. to Mike82Také nechápu politiku čtyř verzí, které se od sebe příliš neliší. Mohli zvolit varianty známe z O2 (Clasic, Ambient, Elegance). Jako výhodu ovšem vidím variabilitu — vyberu si do auta jen to co chci. Dnes jsem se bavil s majitelem jednoho škodováckého autosalonu — podle jeho odhadů by se nejnadupanější verze (a možná i s panoramatickou střechou) měla pohybovat někde kolem 520 TKč s daní. A to není zlé…

  4. to Laco: Jde ale o to, aby těch 520 tisíc nebylo za tu nejvyšší výbavu (Comfort), kde není ani příprava na rádio natož klimatizace. :o(

  5. to Mike82Tohle mě na češích hrozně baví. Oni rozuměj absolutně všemu. Designem počínaje, ekonomikou konče. A to Mike 82 není nic extra – stačí zajít na nějakej větší autoserver (třeba Autorevue) a tam lze najít rádoby odborný expertýzy na téma Roomster. Určitě nemusím psát o tom, že je všechno špatně – to je přece jasné – to přece vidí každej franta. Design je hroznej, výbava je ubohá a auto je předražený. Ještě že ty češi sou takový blbci a budou ho i přesto ze zvyku kupovat :P.

    Ne neber si to Miku osobně, ale na těhlech věcech (cena, výbava..) pracujou desítky lidí, který maj do mrtě rozebraný konkurenční ceníky a podle toho pracují. A že své práci rozumí ukazují i prodeje fabie nebo O2.

  6. Souhlasto Petr Kratochvíl: Mluvíte mi z duše. Každej je expert na všechno, Škodovka dělá všechno špatně, je drahá, má malou výbavu… Tak proč je sakra nejziskovější v koncernu a každým rokem výrazně zvyšuje zisky???

  7. Nevím s jakým autem ho srovnat, ale vzhledově je asi nejpodobnější Berlingu:

    Škoda Roomster 1,2 = 340.000,-
    Citroen Berlingo 1,9D = 330.000,-

  8. ale asi brzo bude..já se přiznám, že nevim.. Na jednu stranu bych do něj šel ale na druhou stranu je spousta důvodů proč si radši koupit za 350 tisíc Kč jetou Octavii combi..

  9. BerlingoAle kde by se vzalo Berlingo za 330.000,-? Ja vidim v ceniku Citroenu toto: Berlingo – osobní X 1.4i (55/75 kW/k) 398 500,-, takze se nas tu priste nesnaz opit rohlikem…

  10. to Petr Kratochvíl: OK, je mi jasný, že než ho uvedli, tak na něm pracovalo spousta specialistů (a kdyby to neměl být prodejní hit, tak by ho ani neuvedli). Ale, jak jistě uznáš, nejsou jen auta „prodejní trháky“, ale i auta „propadáky“ a automobilky kvůli nim dokonce krachují. A na těch taky pracuje moře specialistů! Vždycky to prostě nevyjde přesně podle představ… A tohle je podle mého názoru jedno z těch aut.

    O designu jsem neřekl ani slovo! Na to má každý svůj vlatní pohled. Co se nelíbí mě, se klidně může líbit všem ostatním, takže design nehodnotím.

    to Austin: Citroen Berlingo – osobní X 1.4i (55/75 kW/k) je za 298 500,- (akční cena – úspora 100.000,-) http://www.citroen.cz/01_2006_os.asp
    Ta 1.9D stojí opravdu 330.900,- Kč.

  11. to Austin:Ok, tak necháme toho hádání a uvidíme jak se bude prodávat.

    Sice je rozdíl mezi ceníkovou a akční cenou, ale všechny automobilky mají akční ceny celoročně a právě za ty akční ceny se auta vesměs nakupují. Bylo to jen tak pro srovnání.

    K tomu Citroenu: Maji na těch stránkách nějaký nesrovnalosti, asi by to chtělo se zeptat přímo někde u dealera, ale třeba na http://www.citroen.cz/model.asp?typ=berlingo_os ta 1.9D opravdu je (na posledním řádku). A ta cena k ní byla včerejší „NÁŠ T!P“ v těch akčních cenách.

  12. BerlingoNo, vypada to, ze 1,9D bylo ve vyprodeji. Pravdepodobne to ted nahradili tim dvoulitrem ;o) Kazdopadne souhlasim, uvidime jak se to bude prodavat (ja osobne myslim, ze moc dobre ;o) Jen mi proste vadi, ze v diskusich tolik lidi Skode nadava za spatny pomer cena/vykon atd. Sakra, kdyby to s tim bylo tak spatne, pravdepodobne by Skodovka nebyla jednou z mala evropskych automobilek, ktera kazdorocne zvysuje prodej a zisky…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *