Má smysl komunikovat e-mailem?

Máte dotaz? Nepište, ale raději zavolejtePíši pro Chip poměrně velký článek o tom, co cestovní kanceláře (CK) nabízejí internetovým uživatelům (info o zemích, fotografie hotelů, on-line objednání zájezdů apod.). Ve spolupráci s Andreou Krátkou z webu Sopka jsem vybral 17 CK, které jsem e-mailem oslovil za účelem získání informací, které není možné získat jinak než přímo od zdroje.

Z balíku oslovených CK odpověděly v požadovaném termínu (do tří dnů) pouze čtyři (Adventura, CK S.E.N., Nomád a Sport-S). Do zbylých jsem musel zavolat, abych se na osud e-mailu zeptal. Ve většině cestovek jsem se setkal s tím, že kompetentní lidé o žádném e-mailu nevěděli. Dlužno dodat, že to byly právě ty známější CK. Docela by mě zajímalo, kam mizí e-maily zasílané na adresy info@firma.cz. Do spamového koše?

Jo a mimochodem, máte někdo zkušenost s objednáním dovolené přes internet?

11 thoughts on “Má smysl komunikovat e-mailem?

  1. No pokud jsi to poslal vždy na info@example.com, aniž by jsi se ujistil, že daný email existuje, tak bych se nedivil. Hlavním problémem emailů je, že nám, jak píšeš, nezaručí, že byl emailem správně doručen.

    Řešením by mohlo být požádat potvrzení o přijetí – pak se vymlouvá těžko…

  2. AdresyPosílal jsem to na e-mailové adresy, které jsem našel na stránkách cestovek. Vycházel jsem s předpokladu, že je v zájmu provozovatele komerční stránky tyto adresy udržovat funkční.

  3. No asi by v tomto případě bylo vhodné uvést , že se jedná o outgoingové cestovní kanceláře(předpokládám) , přes dva roky jsem provozoval hotel a u incomingových je
    situace stoprocentně diametrálně odlišná . Bohužel smutná zkušenost s námi čechy je
    velká nespolehlivost (rezervuje – nedojede), pokud by jste do svého zkoumání zařadil i CK , které se zabývají dovozem cizinců do naší republiky jistě by jste měl úplně jiné zkušenosti . (I v našem bankovnictví dosud nefunguje mezinárodní právo jako třeba no show=zaplať první noc , což většina cizinců ví zná a akceptuje, jinými slovy nerealizovaná rezervace=ztráta , která se účtuje objednavateli). Dokud u nás nezačnou některé věci fungovat jako v civilizovaném světě , tak asi nebudou CK
    zabývající se outgoingem (vývozem čechů do zahraničí) reagovat na e-maily příliš briskně . Já tuto zvlášnost řešil tím , že jsem od českých klientů vyžadoval číslo mobilního telefonu pro zpětný kontakt a pokud klient tento telefon uvedl , vždy jsem kontaktoval telefonicky pro dořešení podrobností s cizincem naopak vždy raději písemně (co je psáno to je dáno), a rozhodně ne kvůli jazykovým bariérám .

  4. Láďo, to je normální,obešleš deset obchodů, po týdnu máš tři odpovědi a po vyjití článku ti zbylých sedm píše, že by v něm byli příště taky rádi.

  5. Pane Kopta , tak to jsem se asi příliš rozhorlil , takhle jsem to vůbec nemyslel , už se vůbec v cestovním ruchu nepohybuji ( právě proto že je mi z takovýchto věcí smutno) , asi jsem to přepískl tak se omluvám jestli to takhle vyznělo .

  6. taketo testy vlastne ani nemozu nikdy inak dopadnut.

    kludne by si mohol urobit test telefonovanim a s danym problemom by si takisto nemusel do zadaneho casoveho limitu uspiet.

  7. To nebyl test!rony, nepsal jsem e-maily proto, abych zjistil, kolik se jich (ne)vrátí, ale proto, abych získal odpovědi na mé otázky související s internetovými prezentacemi cestovek

    tímto spotem jsem spíše chtěl řici, že lidé jinak reagují na telefonát než na e-mail — odpověď na e-mail leckdy odloží a poté třeba na dopis úplně zapomenou. ale když zavoláš, lidé se často mohou přetrhnout, naslibují hory doly a většinou to skutečně dodrží. prostě pro ně již nejsi virtuální osoba posílající e-mail, ale živý člověk…

  8. DilbertProstě jste zvolil špatný způsob komunikace. Takový nějaký nemoderní. V Dilbertovi se šét osobně dostavil za sekretářkou a povídá něco ve smyslu: "jdu se vás zeptat, jestli jste na záznamníku našla vzkaz, že vám posílám fax, kde vám píšu, že jsem vám poslal e-mail…". A protože je Dilbert ze života (jak se stále častěji přesvědčuji), tak se výsledku vůbec nedivím 🙂

  9. Juri> ano velmi casty pripad a zazivam to casto 😉 "Dobry den, poslal som vam e-mail, v ktorom vam pisem…" Adrenalin skoci o 200% 😉

Napsat komentář: Mirek Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *