Mají blogy komerční potenciál?

První blogerská kampaň v ČR skončila dříve než začala


Na začátku byla tisková zpráva. E-marketingová společnost Ataxo v ní koncem října představila kampaň mající zviditelnit nový e-shop IT Levně. Podílet se na tom mělo zhruba dvacet předních IT blogerů, kteří by si vybírali z nabídky zmíněného e-shopu libovolné produkty k otestování. Odměnou měly být zpětné linky na internetový obchod. První korálek na šňůrce kvalitních zpětných odkazů navlékl Aleš Miklík kritickým článkem na Lupě a dál už to šlo samo. Snad každý z oslovených blogerů se pochlubil a odkaz na shop utrousil i leckterý z těch, kteří osloveni nebyli. I já se těšil, až si čas od času nechám k otestování poslat nějakou elektronickou hračku.

Jenže testování se nekoná. Koncem listopadu se mi Jana Šindelářová ze společnosti Ataxo omluvila za zdržení s tím, že E-shop chce pro další testovaní HW zajistit co nejhladší průběh, byl proto vybrán a zaškolen speciální pracovník, který se požadavkům na testování bude věnovat a bude zajišťovat přímé doručení produktů testerům. Počátkem prosince jsem byl zpraven, že v polovině měsíce se na mě obrátí Jakub Jančík z IT levně. Ještě před Vánoci mi Jana Šindelářová oznámila, že není vyloučena varianta, kdy by do testování byl zapojen jiný e-shop. Na žádný z mých lednových e-mailů jsem se ale ze společnosti Ataxo již odpovědi nedočkal.

A tak se zdá, že splaskla další internetová bublina. Komerční potenciál blogů i nadále zůstává neobjeven.

5 thoughts on “Mají blogy komerční potenciál?

  1. Akce skončila akorátJá myslím, že ta akce mohla mít úspěch a že využila potenciál na maximum. Firmě značně posílila značka.

    Kupříkladu já: Předtím jsem vůbec o nějakém itlevne.cz nevěděl a ani nechtěl vědět. Až tím, že mi to Lupa a články o „komercializaci blogů“ cpaly pořád pod nos, jsem si nějak navykl občas ceny srovnávat s těma jejich. Sice existuje Jyxo zboží, ale tam než bych se probral tou spoustou „firem“ jejichž sídlo je u provozovatele doma…

    Do těch několika mě známých firem přibyla další. Zatím jsem od nich nic nekoupil, ale co není může být – a o tom je brandová reklama.

  2. Přišli z něčím novým 🙂a kolik budou mit ještě odkazů…

    Podobně jako mall.cz se svýmy 100.000 za jiný název.

    Bezeselmovaci rucovicky pana CEO

    atd… jde o to získat co nejvíce zpětných odkazů. Jak se to provede. TO už je na firmě samotné a pokud to umí i negativní reklamu otočit v pozitivní PR (jak google) tak má vyhráno.

  3. O firmě i webu se hodně mluvilo, po webu jim vzniklo plno odkazů které by normálně nezískali. Takže souhlasím s názorem, že celá akce skončila jednoznačným úspěchem a nestála je ani korunu. Stejně jako u výše zmýněného Mall.cz.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *