Peugeot 607

Obejvák na kolečkách


Víš, kámo, jedinej důvod, proč bych si měl koupit Pažouta, je jeho design. Pořídil bych si k němu zahradní křesílko a chodil bych se něj dívat. Uvnitř už by se totiž ten estetickej zážitek nekonal. Projel jsem si dnes šestsetsedmu a musím říct, že žabožrouti by svojí evropskou svébytnost měli dávat najevo jinak. K pochopení principu ovladacích prvků bys měl mít index ze Sorbony, příliš citlivej posilovač řízení dá vzpomenout na jízdu ve Škodě 100 s vyběhanými čepy, dlouhá vůle spojky je prevencí proti výronu v kotníku a pro tovární navigaci je Chomutov jen řídce obydlenou zatáčkou na E442.

Hele, brácho, nesnaž se mi namluvit, že u auta za mega nikomu nezáleží na spotřebě. Pokud nemáš na zahradě ropnej vrt, třináctilitrová spotřeba nepotěší. Jedinou odměnou za nákup benzínovýho třílitru tak je, že o něm nevíš. Nejenže ho neslyšíš, ale bohužel jej ani neucítíš. Se zrychlením počítej tak ještě u dvojky či trojky, při předjíždění na pětku se už ale jen modli, že slabší povahy v protisměru uhnou tvýmu skoro dvoutunovýmu kočáru z cesty. Pokud se to nepovede, sesbírej z pole sedačky, dej si je do obejváku a začni si listovat v katalozích opravdovejch aut.

21 thoughts on “Peugeot 607

  1. ale aleLaco…ty vole,teď si mě dloubl pod žebro :-)Ne,že bych chtěl peugeoty obhajovat,protože ho mám 307.Jenom si myslim,žes toho málo v pažoutovi zažil na to,abys mohl rozdávat moudra.Třeba mám štěstí na kus…nebo celá firma máme štěstí na kusy…Ale dokážu to shrnout do jediný věty.Velký, spolehlivý rodinný vůz s naprosto minimálními nároky na údržbu.Máme taky lidové vozy z němcka…a měli rozhodně víc výrobních chyb než ty tvoji žabožrouti.Týhle diskuzi se raději vyhni obloukem bejku 🙂

  2. to TomíkProti Peugeot 307 nic nemám a to ne proto, že ho máš ty (dobře jsem si ho u Tvýho baráku všiml, ty draku). Znám chlapa (možná se tu Milan i vyjádří), který si ji taky pochvaloval. Ale abych přišel na chuť 607, musel bych se jmenovat Chirac.

  3. dodatekjinak 607 je skutečně nepřiměřeně drahý auto.Nemá taky moc zájemců.Když si ale dá někdo třílitr do auta, tak asi ví proč.Má možnost volby…neznamená to, že tam montujou jenom tenhle motor ne???Co se týče ovládání….po každý, když vlezeš do auta jinýho výrobce,těžko budeš hledat shodné páčky pro kočírování. Každý zboží má svýho kupce ne? Tak proč se namáhat takovou kritikou bejku?

  4. Já nevím jestli souhlasím, protože jsem žádného Pažouta nikdy neměla a tenhle typ auta se danovitý taky ne, ale říká se, že francouzská auta jsou prý nejpohodlnější:-). No nevím, měla jsem Scenica u kterého jsem měla pocit, že se převrátím v každé zatáčce a Xsaru Picasso a proti ní jsem žádné výhrady neměla, teda s výjimkou toho, že jako každé správné F auto se začala po 3. roce užívání porůznu špatit.

  5. výletNo, když jsem se včera vracel z Prahy po sedmičce a potkal ty matěje na letňákách, při předjíždění jsem z pětky na čtyrku nepodřazoval. Je pravda, že od 3l by jeden mohl čekat lepší akceleraci, ale na druhou stranu ve 407 (2l) si tam tu čtyřku občas šoupnu – při předjíždění.

  6. SORBONA:-)) Sorbona to jistí :-)) Bravo, bravo, celej článek jen zvoní. Velká poklana, Laco. P.S. Dvakrát jsem napsal špatnej kód… tak píšu Sorbonu potřetí…

  7. Zajímalo by mě, kde Laco bereš ty informace. To si prostě opajcnul někde z netu, nebo jsi se v tý káře taky svezl? Mně osobně je srdečně jedno kdo si vybírá jakou značku vozu, sám jsem příznivcem „““české“““ klasiky, i když to schválně dávám do trojitých uvozovek:-). Ale jinak jsou zkrátka auta, která nejsou pro každého, která se nevybírají tradičním akciovým stylem P/E, tedy poměr cena/výkon, ale rozhodují i jiné hodnoty – někdy je dokonce tou hodnotou a kriteriem výběru nejvyšší cena (ano správně, nespletl jsem se, když uvádím „nejvyšší“), i když pro normálního smrtelníka je to těžko pochopitelné…

  8. to GTIDíky za poklonu, GTI, od znalce potěší dvojnásob. A v tom kódu nehledej co tam není.

  9. to LuboVíš, Lubo, kdyby to o tom opajcnutí napsal ňákej floutek co lozí po netu a náhodou zapadl sem, tak to pochopím. Ale když to napíšeš ty, člověk co mě léta zná, tak to zamrzí. Příště se v tý 607 nechám vyfotit a pošlu Ti to s notářským ověřením.

  10. Víš, Laco, já ti prozradím, kde je zakopanej pes…

    Tys holt do stádia 607 ještě nedorostl. Ano, chápu tě – mladej energickej energetik – zatáčky driftem, „na vokreskách pod kilo je lameřina! a ruce přeposilovaný zvedáním rýsovacích pomůcek. Pro tebe je oktávka jen přestupní stanicí před myšákem (nejlíp Evo VII).

    Ale podívej se na mě – denně dvě až tři hodiny telefonické diskuze s lidma co si chtěj votunit XPčka, ale nerozeznaj pravý tlačítko od levýho. Celodenní testování produktů, který bys nejradši po deseti minutách rozmlátil o zeď. Každej den minimálně 100km dojíždění, ob den jako zpestření i gumball (aneb po magistrále přes prahu). Svaly na rukou ochablý a v pravý ruce křeč (dlaň navíc ztuhlá do tvaru myši).

    A divíš se mi, že mě 607 přijde jako vytouženej sen? Sednout si do křesílka, do přehrávače vložit CD suzane vega, jemně sešlápnout pedál, nastavit tempomat a pak si už jen hovět. A ovládání? Každý, kdo v poslední době instaloval tiskárnu HP, se tvé nezkušenosti musí jen smát. I neúspěšný „instalátor“ zmiňované tiskárny zvládne ovládání 607my do 30s, ve kterých už je započítáno i naprogramování CD changeru.

    😉

    PS: ale abych byl k tobě naprosto upřímný – můj nejtajnější sen je brácha 607my – Citroen C6. Kromě všeho co jsem vyjmenoval nahoře má tohle auto ještě něco navíc. Design že by i Fantomas slintal…

  11. [Petr K] přiznej se, nepovedlo se ti třeba u síťové HP2015 nastavit jako jazyk češtinu – což tu tiskárnu kompletně odepíše až do doby tvrdého resetu, který ale samozřejmě není v oficiálním manuálu vůbec uveden? 😉
    Jinak některá francouzká auta jsou super, na svojí R19 nedám dopustit.

  12. 2 PETRne, měl jsem ingoustovky z tý nový osmičkový řady. Nejdřív jsem zkolaboval z driveru řádově stovek MB (ne, nemluvím o doporovodným sw), pak jsem ho ani dvou hodinách boje nedonutil vytisknout barevnou stránku tak jak jsem chtěl (rozměrově).

    BTW – fascinuje mě, jak v naprostý většině časáků hodnotěj sportovní vlastnosti, tvrdej podvozek nebo jízdu na hranici možností (kromě S/M, kde měřej kufr, spotřebu a ošahávaj plasty). Až v posledním autocaru jsem našel test – „které auto vám umožní zapomenout na okolní svět“. Problém byl že testovaný kousky byly zcela mimo moje možnosti (S500, RR, LS460…)

  13. 2 lacoA ještě drobnost.

    Koupit si 607 s manuálem je jako jít na metalovej koncert v saku, nebo rozdávat přihlášky do Mensy v parlamentu.

    Zkrátka – jde to, ale absolutně netuším, proč by to měl někdo dělat…

  14. Svobodu pro Vl. Mlynářečéče dneska toto motto získává docela černej podtext i když tě nepodezřívám že jsi myslel Karla S.

  15. 607Pažouta už jsem dlouho neměl, ale kdysi dávno jsem měl 505 2,2i … úplně to nej auto, kterém jsem kdy měl 🙂 A jestli je 607 alespoň trochu podobná (vlastnostmi) tak je můj oblíbenec.

  16. Pežó dežó bangladéžoNo já nevím jak je to u 607 ale když jsem vezl pantátovi na servisku ani ne ročního Partnera, mimojiné jsem se dozvěděl, že Peugeot na našich silnicích ručí za geometrii jen do 30tis.km. Trošku k smíchu ne? O tom, že mu ze zapomenuté peněženky ukradli 1500,- ani nemluvim. To je holt lidské selhání.. 🙁
    Ale abych nehanil.. Na druhou stranu francouzák byl vždycky fajn 😀

  17. [Bob] S tím servisem nejde ani tak o Peugota, jako spíš o to že snad ve všech značkových autoservisech se houfuje ta nejhorší sebranka mezi ‚mechaniky‘. Mám pár zkušeností se škodováckými a honďáckýmy servisáky a – nikdy víc…

  18. Záleží na kterej servis kápneš, doporučuji trochu zagooglit a člověk se nestačí divit. V dobách kdy jsem měl Xantii a C5 jsem jezdil do Carlingu a servis celkem OK, jenom je musel člověk trochu kontrolovat. V autě jsem nechával i drahý věci a věřím tomu, že pokud bych zavolal majiteli že mi zmizely během servisu peníze, tak zorganizuje třetí světovou aby to vypátral.

Napsat komentář: GTI Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *