Srovnání cen na vlastním webu

Internetový katalog elektroniky s přidanou hodnotou


O loňských letních prázdninách spustil Vojta Mečíř web Elektrus.cz, jehož úkolem je plnit funkci jakéhosi rozcestníku pro zájemce o koupi mobilních telefonů, digitálních fotoaparátů nebo MP3 přehrávačů (od zítřka snad také LCD monitorů). Cílem autora stránek je ale nabídnout nejen srovnání cen jednotlivých produktů v různých e-shopech (ty významnější bohužel v nabídce chybí), ale poskytnout i bohaté informace o prezentovaných výrobcích, a to především ve formě uživatelských hodnocení a recenzí. Jenže k tomu je potřeba v prvé řadě vysoká návštěvnost, která je předpokladem k tomu, aby se počet aktivních uživatelů rozrůstal.

Tvůrce webu Elektrus.cz se proto snaží přilákat návštěvníky nabídkou nových funkcí, jako je například Hlídací pes, který zájemce prostřednictvím technologie RSS informuje o aktuálních cenách z obchodů i bazarů nebo aktuálně spuštěnou službou, o které mi Vojta sdělil následující: „Mnoho webů o elektronice (především mobilních telefonech) nabízí svým návštěvníkům aktuální ceny z internetových obchodů. Návštěvníky to samozřejmě zajímá, správci webů proto však musí pravidelně navštěvovat obchody a kontrolovat, zda se cena nezměnila. Nyní můžou použít službu Pro webmastery, která jim bude skrze JavaScript vypisovat na stránky aktuální ceny.“

9 thoughts on “Srovnání cen na vlastním webu

  1. TIPkeby sa mu chcelo niekedy rozsirovat moznosti, tak jeden tip by som mal.

    co keby to fungovalo podobne ako AdSense. Prehlada obsah stranky a ak najde nejake zmienky o produktoch, proste ich zobrazi aj s cenou?

    tym padom ja ako webmaster nemusim robit nic iba o produktoch pisat 🙂

  2. Název webuRád bych ocenil vtipný název webu – složeninu slov „elek“ a „TRUS“. Zvlášť to druhé považuji za velmi originální, a tak se tento web určitě zapamatuji.

  3. to RonyUdělat JavaScript který vypisuje ceny je záležitostí pár hodin (nebo minut) ale udělat robota který by prohledával cizí weby a dle jejich obsahu dodával výsledky je už uplně o něčem jiném a jako nekomerční službu to nikdo asi nebude dělat 🙂

  4. Richi, nemusi tak celkom prehladavat, stiahnes si z volanej URL html data. Cize ziadny robot.

    Ak to dobre vymyslis, tak si uz stiahnute url ponechas na svojom webe.

    Prebehnes slova v tom webe, porovnas s databazou.

    a mas obchodny model ako vysity 🙂 tj. mozes ponukat eshopom moznost propagacie 🙂

    ale ako hovorim, ja tlciem hubou naprazdno, pretoze mam iba napady, nemam data, ktore by som do systemu na zaciatok narval 🙂

  5. No fujNo fuj, takhle nepokrytá reklama! 🙂
    Web je dobrý nápad. Nevím sice přesně na jakou cílovku je grafika toho webu zaměřená, ale přijde mi dost mimo. Hodí se tak pro blog kde je text a menu, ale pro složitější projekt je naprosto nepřehledná. Nevím zda si lidé chtějí vybírat elektroniku ve špíně.

  6. to Jirka TvrdekJaká reklama? To bych nesměl napsat vůbec o ničem. A Vojta mi za odkaz navíc ani nezaplatil, takže jestli reklama, tak ale rozhodně ne placená! 😉

  7. Tyjo, Rony, to je dobrej nápad! Ani jsem o tom takhle neuvažovat 😉

    To Libor: Děkuji za ocenení… :))

    To Jiri Tvrdek: Ona grafika byla vymýšlena s nejasným cílem a zaměřením a tak je celkem diskutabilní. Někdo naopak říká, že se mu k zaměření webu hodí.

    To Laco: Již jsem zasadil švestku, jejíž plody zapečené do babičinýho těsta budou vyjádřením mého neskutečného vděku… 🙂

  8. Logo a celkově záhlaví je pěkné u té novinky (beta), ale obsahová část se mi moc nelíbí -> divně zarovnané čtverce nejsou opravdu vůbec pěkné ba ani přehledné (doufám že to dodělají)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *