Testoval jsem webhostingové firmy

Reakce webhosterů na fiktivní poptávku na službyByl jsem dotázán redakcí magazínu Lupa.cz, zda bych nenapsal článek o tom, jak webhostingové firmy reagují na poptávku. Proč ne, řekl jsem si, a založil si pro účely testu dvě freemailové schránky (jednu na Seznamu, druhou na Centru). První poptávku jsem poslal minulou neděli večer prostřednictvím webových formulářů umístěných na stránkách šesti vybraných webhostingových společností. Text vypadal takto:

Přeji hezký večer,

jsem předsedou turistického oddílu Kamzík a na minulé schůzi jsme se usnesli, že si necháme vytvořit internetovou prezentaci našeho oddílu, kde bychom chtěli uveřejňovat informace o chystaných akcích a to včetně fotografií. Vytvoření stránek slíbil syn jednoho našeho kolegy, ale dal mi několik adres poskytovatelů placeného hostingu s tím, že si mám zjistit nabídku (ceny, možnosti apod.). Prý má přehled jen o hostingu zdarma, což nám ale nedoporučuje. My jsme ochotni do stránek investovat.

Můžete mi proto prosím napsat, kolik by stálo zavedení domény a uložení výše zmíněných jednoduchých stránek u vaší firmy?

Děkuji vám.

Jan Putínský
Turistický oddíl Kamzík
putinsky@seznam.cz

O dva dny později jsem v dopoledních hodinách z druhé schránky poslal na e-mailové adresy zákaznické podpory stejné šestice webhosterů dopis tohoto znění:


Dobrý den,

spolu se dvěma společníky se chystáme založit firmu na vývoj softwaru. Pochopitelně máme v plánu vytvořit si vlastní web, kde bychom mimo jiné naše produkty i prodávali. Oslovuji Vás tímto se žádostí o informaci, za jakých podmínek bychom mohli náš budoucí dynamický web o velikosti v řádu několika desítek MB hostovat u vaší společnosti.

Děkuji za odpověď a přeji krásný den.

Ing. Václav Zemánek

V obou případech jsem měřil rychlost reakce a pečlivě si všímal obsahu došlých odpovědí.

Jak to vše dopadlo, se již brzy dozvíte na Lupě. Až článek vyjde, upozorním na něj stejně, jako jsem oznámil vydání svého zatím posledního „lupáckého“ článku Internet hledá SuperStar, který se i díky čtenářům mého blogu stal na Lupě nejčtenějším článkem měsíce.

9 thoughts on “Testoval jsem webhostingové firmy

  1. Těch šest je docela dobrý průřez, kolik bys jich chtěl oslovit ty, Dušane? Spíš bych tomu vytknul, že si Láďa vybral top firmy, nezkusil žádnou z garážových jako třeba Web4U nebo Český hosting a žádnou jednomužnou.

    To, že "shodou okolností" odpoví na oba emaily týž člověk, není nijak překvapivé. Stovky emailů denně je s to osbloužit opravdu malý počet lidí. V roce 2000 jsem denně zvládal vytřídit a vyřídit cca 600 mailů v hostingové firmě denně.

    Odpověď na email v řádu desítek minut a hodin mi připadá jako velmi dobrý výsledek. Zajímavější by bylo vyzkoušet v různou denní či noční dobu telefonovat na nonstop podporu. 😉

    Mimochodem: ten odkaz z textu článku na tenhle blog asi mírně zamíchá statistikami. Přijdeš o svůj New York. 🙂 Útočíš na první třicítku v Toplistu, či co?

  2. WebhostingKdyž jsem chtěl sobě zřídit placený prostor na webu, prošel jsem hroznou zkušeností. Všechny oslovené firmy měly tak složitý postup, že jsem to málem vzdal. Ale nakonec jsem našel jednu, poslal objednávku přs web, dostal fakturu, druhý den ráno jsem zaplatil hotově v bance na přepážce a kolem oběda bylo vše funkční. Nechápu chování těch ostatních, že by nestály o zákazníky??

  3. Šest je dost a výběr je neprůstřelnýad Yuhů: nejde ani tak o tu práci s rozesíláním, ale jde spíše o délku článku. Už takhle je na můj vkus text dost dlouhý. Pokud bych měl ale dělat studii a ne článek, tak v tom případě bys měl pravdu, že šest je málo.

    ad Martin: Dobře víš, co by znamenalo vybrat náhodně nějakou "malou" firmu. Takhle je výběr neprůstřelný.
    Na svém New Yorku nijak nelpím, ale jednak jsem nabídnul čtenáři související informace aniž bych ještě více nafoukl článek a jednak jsem pochopitelně rád za každého nového čtenáře. A o to více potěší, že půjde o čtenáře Lupy.

  4. Však ti to nemám za zlé. 🙂 Jen si všímám.

    Jinak ten článek bych nepsal výčtovým způsobem, jakej používáš vždycky. Čtenáři nejde o poznání šesti firem, ale o postihnutí běžné praxe. Takže bys vůbec nemusel popisovat, jak to probíhalo v každé firmě zvlášť, ale mohl by ses pustit po trendech a výchylkách (průměrná délka odpovědi, způsob vyřízení, srozumitelnost…). Pak bys mohl oslovit neomezené množství firem bez ohledů na délku výsledného článku.

    Tenhle katalogový, výčtový postup se hodí u redakčních testů monitorů, ale v případech, kdy se snažíš odhalit obecnou platnost nějakých zjištění, je ten formát omezující. 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *