Jak se jezdí v Itálii

Všechny cesty vedou do Říma


Víš, kámo, v nohách mám víc než tisíc mil. Za necelých čtrnáct dní jsem najel přes čtyři tisíce kilometrů a většinu z nich v zemi, která dala světu Fantozziho. V zemi, kde by se mohla auta prodávat bez blinkrů, protože je tam stejně nikdo nepoužívá. V zemi, kde zvuk klaksonu má větší váhu než zákazové dopravní značky. V zemi, kde se místo na koních nejezdí v medvědech, ale v malejch rozzuřenejch pandách. Ale neboj, není to tak hrozný jak ve filmech s Bud Spencerem a Terencem Hillem.

Zvláště placený úseky dálnic jsou ve skvělý formě a při jízdě po prázdný osmiproudý autostrádě nezbejvá než doufat, že karabiniéři v noci neměřej. Ale přijdou i slabší chvilky. Úzká čtyřproudá dálnice s vysokými betonovými mantinely po obou stranách. Předjíždíš nekonečnou kolonu kamionů. Na každý straně mezera dvacet čísel. A v tý chvíli nesmíš zapomenout, že to co křečovitě svíráš v ruce není ovladač od playstationu, ale volant skutečnýho auta. Když uděláš ve stočtyřítce chybu, pak už jen Game Over.

Hele, brácho, až se budeš chystat na zpáteční cestu a navigace ti odmítne naplánovat trasu, zůstaň v klidu. Domů trefíš i tak. Od pobřeží se nasměruj na A3 a v Salernu najeď na A1. Ale pozor, ať neskončíš až v Miláně, Jankulovski teď stejně není doma. Mezi Neapolí a Římem si v Autogrillu kup výtečný klobásky Salamini Beretta. I když tohle si v Monze Schumi před závodem asi nedával, tobě přijdou vhod. Před Florencií vezmi plnou, modrá nafta tě bude sice stát osmdesát babek, ale nezapomeň dát pumpaři ještě tuzéra, ať je mu hned jasný, že před ním stojí frajer, kterej za žádnou cenu neuhne z levýho pruhu.

Jo a hlavně bacha na odpočívadlech, ať se ti nestane to co mně.

20 thoughts on “Jak se jezdí v Itálii

  1. BRAVOJo, bravo, Laco. dokonalej textík. Knipl od plejstejšnu se poved´. A ta Beretta… jo, model „92“… ta je nezbytná 🙂

  2. MIMINKAJe to pěkný přípěvek. Tuším, že se ti protrhla náhrada toaletního papíru HARMASAN, když jsi na odpočívadle rodil hnědá miminka. Poté nezbylo než šoférovat bez jednoho prstíku. Který to byl?

  3. GAME OVER… teď vážně. Jako kdybych ti to několikrát nevyprávěl. Takový PEUGEOT 307 je tím proslulý. Nedovírej za určitých okolností (nikoliv půlky)!!!

  4. 🙂Dnes ráno jsem jela kolem tvého zaparkovaného vozu. Ani není (světe, div se!) obouchané, tak se zdá, že jako český řidič jsi mezi těmi šílenci obstál. Vítej zpátky! 🙂

  5. to Jirouškas měla brejle na čtení, ne ??? ráno jeď znova a omrkni LACOVO FABKY … víc ti nepovím

  6. vzhledm k tomu, že OII je taková mrdka, která sama zamkne všechny dveře po zabouchnutí víka zavazadlového prostoru, tak to vidím na to…

    klíče ti samozřejmě vypadli těsně před zavřením z náprsní kapsy košile J:-)

  7. TrapneUz to zacina byt trapne s tim cekanim na vysvetleni. Dneska pribyl dalsi clanek, resp. fotka, takze sem Laco chodis. Nechapu, proc tedy neodpovis, co se ti tak hroznyho stalo. Jak rikam, uz je to ohrana traparna.

  8. A ty škrábance na dveřích jsou od toho jak tem kamióňák se snažil šroubovákem a kladivem překonat fabku.

  9. Na odpočívadleEsli si dobře pamatuju film „Něco na té Mary je“ tak tam se na odpočívadlech konali srazy a orgie hošíků. Nestalo se tam tobě něco takového???
    Jo ještě dotaz: Loni si psal o dinoparku v Německu. Mám jet tam nebo do Plzně do toho českého novějšího? Teda můžeš-li porovnat.

  10. to umbatorHošíky jsem na odpočívadle nepotkal. Ale teplo mi tam bylo, skoro až horko.

    V plzeňským dinoparku jsem nebyl, takže nemohu srovnat. Na tom německým je znát zub času, je tam už snad třicet let. Výhodou je, že hned vedle stojí největší přírodní bludiště v Evropě, který mně osobně přišlo zábavnější než přerostlý betonový ještěrky.

  11. Carabinieri nemerej……je to armadni slozka,a nedisponujou zadnymi mericimi pristroji na kontrolu rychlosti.Meri jen Polizia (statni) a Polizia Municipale (mestska).Na dalnici se meri jen na pumpach,a to zejmena pres vikend,a pak na pevnych stanovistich,takove betonove budky s okynkama to jsou.Ale vzdy jim predchazi nad,nebo vedle silnice napis „Rilevamento velocita in corso“.
    jinak ted uz je na trase Brescia-Milano instalovan system TUTOR,ktery nemeri okamzitou rychlost,ale prumernou,podle prejezdu mezi snimacimi branami.Coz je podle me strasna kravina,protoze stejne kazdej,kdo vjede na dalnici si veme listek,a pri vyjezdu odevzda,takze neni nic jednodussiho,nez podle casu vypocitat prumernou rychlost.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *