Nechte mi prosím moji banku, eBanku

Už vím, jakou petici podepíši příště


eBanka je pro mě srdeční záležitost. Když jsem si v ní někdy počátkem tisíciletí zakládal účet, vůbec jsem nedbal toho, že její služby tehdy patřily mezi nejdražší. eBanka byla pro mě symbolem technického pokroku, v té době nebylo internetové bankovnictví tak rozšířené jako dnes. Že můj vztah ke zmíněnému bankovnímu domu není ojedinělý, dokazuje i nedávný vznik webu Neoficiálního klubu přátel eBanky.

Cenová politika eBanky se ovšem mezitím značně proměnila. V současné době za provoz druhého bankovního účtu v rodině (první je u jiné banky) neplatím žádné měsíční poplatky a takovým absurditám jako jsou poplatky za příchozí platby se musím jen smát, protože se mě to netýká. Situace je tedy přesně opačná, než jaká byla při zakládání účtu. Přesto dnes přemýšlím o jeho zrušení.

Za pár měsíců totiž logo a název mé eBanky zmizí. Bude nahrazeno morbidním logem znázorňujícím dvě zkřížené koňské hlavy a názvem, u kterého nevíte, zda obsahuje dvojité f či dvojité s. Proto se raději banka prezentuje rádoby domáckým označením Rajfka, které je ovšem stejně příšerné jako reklamy s přiblblým bankovním úředníkem, na jehož absurdní otázky nesourodá horda lidí sborově do omrzení odpovídá Dobrý nápad!

Začínám se za svoji banku stydět.

23 thoughts on “Nechte mi prosím moji banku, eBanku

  1. ehmDoporučuji se podívat na eKonto. Je to nový produkt Raiffeisenbank / eBanky, a používá bankovnictví té druhé jmenované. Při příjmu min 25.000 Kč měsíčně neplatíš vůbec nic (vedení účtu, výběry, karta, vše je zdarma):

    http://www.ebanka.cz…y/eKonto.htm

  2. KrávaTen kráva Laco už nás ani neumí oslovit. Budeme ho muset donutit ke spolupráci silou, kaťuško. Pusu, Martin.

  3. Budoucí účet?Jakou banku/účet plánuješ? Myslim, že je ale jedno, co má banka v logu – hlavně, aby vyhovovala.

  4. take it easy… taky jsem měl vnitřní problém s účtem u romské národní (ČS … nebo SPARKASSE?), ale po přechodu k v mých očích „serioznější“ KB a uplynutí tak 2-3 týdnů je vše stejné … jen to logo na platební kartě (a víš, že si potrpím na tu vroubkatou ;-)).

  5. mojebankaVím, že na KB eBankáři nadávají, ale její MojeBanka je produkt skvělý a když jsem na ni kdysi z eBanky přešel, velká spokojenost. Připomínám, že přes ní dělám ty nejnáročnější bankovní věci vč. používání korespondenčních bank, 50% zahraničí atd. Doporučuji zkusit potlačit předsudky a zkusit ji.

  6. eBanka snad ještě vydržíTaké mám eBanku, a známou v Raifce. Podle toho co mi říkala eBanka snad ještě nějaký ten pátek vydrží. eBanka podepsala s pojišťovnou smlouvu ve které se zavázala, že nebude měnit jméno dalších XY let (přesně nevím), jinak je čeká pěkná pokuta. No a tak Rajfce prý nezbývá nic jiného než vyčkat těch YX let a až pak sloučit pod jediné jméno. Jen doufám, že si s pojišťovnou nevyjednali jiné podmínky. Také bych raději eBanku, než cokoli jiného….

  7. Uvidíme, jaké změny nás čekají, ale kromě změny názvů eBanka -> eKonto a snížení některých poplatků jsem nic podstatného nezaznamenal.

    Každopádně dnes už mě víc frčí mBank.

  8. Ebanka symbol pokroku?Nechápu proč by měla být ebanka symbolem pokroku. Připadá mi, že je to trochu jako s linuxem, to je taky takovej symbol pokroku na kterej 4% lidí nedá dopustit 🙂

  9. Re: Ebanka symbol pokrokuVzhledem k tomu, že ani současné nejmodernější bankovní online systémy nedosahují komfortu eBankového systému, který funguje již X let prakticky beze změny, myslím že je vhodné mluvit o eBance jako o symbolu pokroku.

    Laco: Koňské hlavy? Tak to nejsou francouzáky?

  10. ebankaTaky mam ebanku uz nejakou radku let a kdyz tedy srovnavate internetove bankovnictvi KB a ebanky tak musim rict vlastni skusenost.
    Ja mam ebanku (soukromy i firemni ucet), pritelkyne KB.
    Na cerstve nainstalovanych win XP SP2
    Ebanka: otevru browser, napisu ebanka.cz, prihlasim se a jsem tam.
    KB: instalovat javu, podepisovaci aplet, certifikaty, atd… vecne neco nejede. Mam pomerne dost zkusenosti z IT (7 let programator), ale i presto a prestoze jsem byl na 4 mbitove lince mi trvalo se prihlasit 20 minut.
    Nedokazu si predstavit, ze bych se tam chtel prihlasit z kavarny. To bych jim tam vlastne musel prvne nahrat svuj certifikat a pak ho nezapomenout smazat.

  11. KB[11] S ebankou nemám zkušenosti, ale s tou KB to nebude tak přehnané. Ta java je blbá, uznávám, ale jinak stačí vybrat certifikát (třeba z usb flashky), zadat heslo a je to. Já se přihlašuju v řádu vteřin.

  12. [12] – Přihlašování do systému je jen jedna z mnoha věcí. Pokrokovost eBanky je v tom, že už od samotného počátku byla navržena jako online systém. Díky tomu je např. možné, že platba z eBanky do eBanky trvá méně než 1 vteřinu.

    Naproti tomu ostatní banky mají desítky až stovky interních procesů, které byly navrženy v dobách, kdy nikdo neměl o internetu ani tušení a tedy jejich provedení není otázkou vteřin. A dneska se banky snaží nad tímto systémem postavit online bankovnictví. Takže i když ten online systém vypadá podobně jako ten eBanky, nikdy nemůže fungovat tak hladce a rychle, i kdyby se banka snažila sebevíc.

  13. ehmkdyby mel clovek v tomhle statu menit kazdy produkt / instituci / sluzbu za kterou se stydi, asi by se musel odstehovat…

  14. Laco!! Mluvíš mi z duše. Byl jsem klientem eBanky zhruba tak od jejího prvního pololetí a dodnes nezapomenu, jak se mě bankéřka při zakládání účtu omluvila, že jsou přede mnou ve frontě dva lidé a jestli si tedy dám čaj nebo kávu…

    eBanka je pro mě srdeční záležitost a je pravda, že horšího kupce než RB už snad nemohla mít…

  15. ..„horšího kupce než RB“ — a nějaký důvod k této pomluvě? U Raiffeisenbank mám účet od roku 1995, u eBanky od jejího vzniku, a vyzkoušel jsem i ČSOB a KB, přesto Raiffeisenbank mám nejraději. Solidní bankovnictví, kde člověk nemusí pořád něco opisovat z telefonu (certifikát je na disku), mimořádně příjemní lidé na pobočkách.

    Na eKonto jsem přešel před pár měsíci jen proto, že už to (vlastnictvím) není malá nestabilní eBanka, ale Raiffeisenbank (bankovnictví je přitom ale z EB).

  16. eBanka je stéle nejlepší a i když mi někdo zašle 10.000x korunu tak mi to vadit nebude :). To v KB či ČSOB by asi klient moc rád nebyl….

  17. „malá nestabilní eBanka“ – a nějaký důvod k této pomluvě? 😉

    Stabilita bank je něco tak neměřitelného, že bych to vůbec nezmiňoval. Koho by napadlo, že padne IPB, že?

    Nicméně důvod mám. Když jsem si zakládal bankovní účet, ještě jako student, obešel jsem několik bank a získal jejich nabídky. Přestože eBanka byla od počátku jasný favorit, nebyl to výběr z jednoho kandidáta, chtěl jsem těm ostatním dát taky šanci. Ale přesně to, co označuješ za přednost, jsem u RB vyhodnotil právě naopak. Tak nepříjemný personál jako v RB jsem už od té doby nikdy nespatřil. A jejich služby mě v té době taky nijak neoslovili. Dokonce mi bylo jasně řečeno, že jako „obyčejný účet klidně, ale oni jsou banka orientovaná na významné klienty, nejlepší třeba v poskytování hypoték a podobných top-produktů“. Vyběhnul jsem odtamtud jako čert z elektriky. O to větší pro MĚ OSOBNĚ bylo zklamání, když jsem se dozvěděl, kdo eBanku spolkne.

    Ad opisování z telefonu: ty si ten disk nosíš všude s sebou? Není to nepohodlné?

    Ostatně… když píšeš, že jsi u eBanky od jejího vzniku a na eKonto jsi přešel před pár měsíci, není to rozpor? eKonto je celá stará eBanka, takže jestli jsi měl účet u eBanky, dnes se to jmenuje eKonto. Automaticky. Takže máš buď účty u eBanky dva nebo se ehm… neobratně vyjadřuješ 😉

  18. vole to už umíš ne?!Stačí založit a podepsat petici 🙂 a uvidíš , že to klapne. Bude to jako tvé druhé přání v tomto roce. Bejt tebou vole, tak tím třetím ale ještě neplýtvám… do konce roku daleko 🙂

  19. Petice ?Ony petice v dnešní době ještě zabírají ? Není lepší něco strčit do velké, velké obálky a předat ji v hospodě U Fleků někomu vlivnému ? Tady máš ty známky, Luďku Šulci …

  20. trapnost vedení eRbankyeBanka byla fajn, brzo bude po ní a zbyde jen podivný marketingový paskvil eKonto (proč se proboha aspoň ten účet nemohl dál jmenovat eBanka??). Její vedení přitom projebalo totálně rok tím, že vybíralo nový systém, ačkoliv jim všichni z ebanky říkali, že je to nesmysl. Až když se jim postupně začlo v deziluzi začalo rozkládat a rozutíkat celé IT, tak se o to začali trochu víc zajímat a začali se bát. A tak raději rychle obrátili o 180 stupňů (co natom, že předtim všechny obhájce systému označovali za fanatiky). A dnes se zdá, že jim s křížem po funuse došlo, že si systém musí nechat. Že přitom mezitim prodali nepochopitelně svůj dříve pracně nabytý vývojový tým Logosu, který jim bude nyní vývoj čím dál víc zdražovat a bude čím dál méně flexibilní? Že jim v té době Helekalova temna odešli klíčoví lidé, kteří se okamžitě perfektně chytili v jiných firmách? To dnes raději nikdo už nepitvá a nepřizná. Všichni ale vědi, že je to jedna z největších proher, kterou zbytečně spojovaná banka při fůzi díky podcenění této věci managementem zaznamenala a už se nedá vrátit. Pro zákazníky je aspoň naděje, že to jejich bankovnictví bude ještě nějakou dobu fungovat stejně dobře, protože se systémem si už raději nikdo moc hýbat nedovolí. I když.. No, nechci strašit, tak to radši nebudu dopisovat. Snad bude vše ještě pár let ok.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *