Internetová anketa o nejlepší slogan

Vyberte vítěze z deseti nejlepších


Počátkem března jsem vyzval kreativní čtenáře svého blogu, aby zkusili vymyslet originální slogan pro nekonvenční sedací vaky Fatboy. V komentářích se objevila více než stovka sloganů, z nichž byla vybrána finálova desítka:

  • Fatboy. Takhle jste ještě neseděli.
  • Fatboy. Kreativní posezení.
  • Fatboy. 0 % tuku, 100 % pohodlí.
  • Fatboy. Sedět není trest.
  • Fatboy. Vyhraje každou polštářovou bitvu.
  • Fatboy. Sednout si na něj neboy.
  • Fatboy. Jak si usteleš, tak si lehneš.
  • Fatboy. Seďte zábavně.
  • Fatboy. Je to v pytli!
  • Když jsi nerad ve stoje, pořídíš si Fatboye.

Do 10. dubna (dobře se to pamatuje, mám ten den narozeniny) nám můžete pomoci s výběrem toho nejlepšího. Protože anketa stále ještě probíhá, je možno do komentářů kromě svých názorů na výše uvedené slogany přidávat také slogany vlastní. Ale to pochopitelně jen v případě, budete-li skálopevně přesvědčeni, že máte šanci trumfnout některý ze sloganů z finalové desítky.

45 thoughts on “Internetová anketa o nejlepší slogan

  1. k nezaplaceníFatboy: Dobře si sednout … k nezaplacení …
    (jen se obávám jestli to nemá visa/maestro patentováno)

  2. Me se osobne libi „Fatboy. Kreativní posezení.“

    Muj slogan:
    Fatboy: Chytré sezení jako v bavlnce.
    nebo:
    Fatboy: Jako v bavlnce…

  3. Bezkonkurenčně nejlepší je pro mě na první i druhý pohled „Fatboy. Je to v pytli.“ (ano, bez vykřičníku)

    (HuMorous tam vůbec měl více dobrých návrhů)

    Z kreativního posezení jsem se málem osypal. Neměli bychom zapomínat, že slovo „kreativní“ je importovaný (tedy dovezený) paskvil. Čeština ještě pořád zná slovo „tvůrčí“, a to v tomhle významu dává jen malý smysl. Z toho důvodu je celé sousloví „kreativní posezení“ jen úlitbou estetice a módním vlnám. Až móda opadne, slogan jde do kopru.

    Za sebe bych navrhoval něco jako „Fatboy. Sedne vám.“

  4. Můj tip: Vyhraje každou polštářovou bitvu.

    Můj slogan: Fatboy. Když už vás nebaví jen sedět.

  5. Seďte zábavněMě se nejvíce líbí myšlenka „Fatboy. Seďte zábavně“, jenom to zní trochu kostrbatě. Třeba „Fatboy. Seď a bav se!“ nebo „Fatboy. Sedět znamená bavit se.“ mi zní trochu lépe.

  6. Sedět není trestFatboy: sedět není trest – pro mě jasný vítěz. Kratký, jednoduchý, úderný, dvojsmyslný, ale jasně srozumitelný, zábavný, zapamatovatelný – to všechno ten slogan má a všem ostatním něco z toho chybí.
    Představte si ty slogany třeba na billboardu / v reklamě v rádiu – tenhle jasně vyhrává!

  7. Moje návrhyMě se nejvíc líbí jednoznačně ten poslední návrh. S Derem pak souhlasím ohledně té „kreativní“ hrůzy.

    Měl bych vlastní návrh (jakousi inverzi Derova návrhu): „Fatboy. Sednete mu.“ nebo nějakou modifikaci typu „Fatboy. Hned mu sednete.“, resp. kombinaci „Fatboy. Sedne vám. A vy jemu.“ V podstatě by to mělo vyjádřit, že se vám plně přizpůsobí, že do něj pásnete jako dětská prdelka na nočník. 😉

  8. komentářProsím všechny, vždy si představte ten slogan na billboardu, v rádiu (chystáme reklamu na R1), časopisy (DolceVita, Bazar, PročNe,FamilyStar atd)a v propagačních materiálech. Jak to popsal Lukáš je přesné. Děkuji a držím palce. Outdoor opravdu za to stojí :-).

  9. [18] To jsem právě udělal.

    Podívejte se na to ze širší perspektivy. Máte přesně dvě možnosti, jak vybrat úspěšný slogan.

    1/ Vyberete výrazný, vtipný, lehce kontroverzní.

    2/ Vyberete úderný, krátký, v obecných rysech spjatý s produktem tak, aby byl nezaměnitelný.

    Protože váš produkt není z těch, na které by spotřebitelé aktivně mysleli, nebo je vůbec napadlo, že je potřebují, je vhodnější se přiklonit k prvnímu přístupu.

    Jeho výhodou totiž je, že vyvolává zvědavost. Člověk si fakt sedne, otevře net a koukne, co že to vlastně přesně propagujete.

    Takže ano, já si skutečně dokážu dobře představit, že z rádia uslyším, že už to zase je v pytli – budu vědět, že jde o Fatboy, snadno si to představím na billboardu obrovskými literami, v časopise, metru, šalině a vlaku.

    Předpokladem však je, že reklamní kampaň nebude elegantně strnulá a „profesionální“ do té míry, že se v ní nenajde místo na přirozenou lidskou hravost.

    Abych se vrátil k oněm dvěma kategoriím, které jsem nastínil. Pro každou uvedu příklad sloganu, který si myslím, že by mohl fungovat.

    1/ Fatboy. Je to v pytli.

    (vtipné, úderné, tematicky spjaté, funkční aktualizace idiomu, dvojsmyslné)

    2/ Tam vidím dva:

    Fatboy. Sednete si.
    Fatboy. Sedne vám.

    V prvním případě se nachází krásný dvojsmysl, kdy slogan říká, že si sednete na Fatboye a zároveň, že on sedne vám. Symbióza. Vzájemnost. (díky, Bochi)

    V případě druhém jde o rafinovanější dvojsmysl. Ten vztah Fatboye k recipientovi je jasný, bude vám vyhovovat = sedne vám. Druhý smysl je gramatická hříčka a odkaz na formulaci „sklapne vám“; stejně tak „sedne vám“ znamená, že se samým ohromením prostě posadíte. :o)

  10. k 18.Tak asi ke každé reklamě v rádiu by měla předcházet nějaká reklama vizuální. Když uvidím na každém třetím rohu bilboard nebo ještě něco většího:-) s nafukovacím polštářem a pod ním nápis
    “ Fatboy – Takhle jste ještě neseděli!“,
    případně “ Fatboy – Sedět není nezbytné za trest!“, či tak nějak, tak posléze, kdykoliv uslyším ten slogan v rádiu, vybaví se mi ten obraz, tak to je ne?:-) Proto by ten slogan měl být neotřelý, protože například
    Kreativní posezení – se dá slyšet u kdejakého nábytku
    0 % tuku, 100 % pohodlí – Lučina?Vyhraje každou polštářovou bitvu – Ikea?
    Jak si usteleš, tak si lehneš – matrace Dormeo?
    Seďte zábavně – Dětská Ikea?
    Je to v pytli! – reklama spíš negativní?

  11. Díky!Wow, že se dostanou tři z mých sloganů mezi desítku nejlepších, jsem opravdu nečekal. Díky, mám radost :-). Také bych se rád vyjádřil k výhradám k jednomu z nich – „Fatboy. Kreativní posezení.“ Že slovo kreativně není původně české, to si myslím, že je tedy opravdu jedno (a vůbec, jde přece o slogan pro „Fatboy“ 🙂 ). Slovem tvůrčí samozřejmě nahradit jde. Smysl slogan dává, snaží se vyjádřit, že z Fatboye si můžete vytvořit sedátko/lehátko, dle vlastního vkusu a nálady. Rozumím ale, že je někdo proti používání převzatých slov v češtině. Všem se holt nezavděčíte nikdy 🙂 No a pokud je to v módě, tak skvělé, znamená to, že se to bude lidem líbit. Bohužel vkus módě prostě podléhá a stejné to může s jakýmkoliv jiným sloganem. Jak už jsem ale řekl, slogan se snaží vyjádřit určitou vlastnost Fatboye a toto „poselství“ 🙂 je univerzální a módě nepodléhá (opět stejné i pro ostatní slogany).

    Co se hlasování týče… Nevidím žádný slogan který by byl naprosto jednoznačně lepší, než všechny ostatní. Hlasování se tedy jako autor radši zdržím.

  12. Lacoto motto nahoře bych upravila na „Sedět nemusí být trest“, protože celkově vzato „sedět je trest“:-))

  13. TEN SLOGAN SEDÍ![23] Mod, motto v záhlaví nemohu upravit, protože nejsem jeho autorem (a programově se zatím bráním zjišťovat, kdo jej do komentářů napsal, protože nechci být ovlivňován tím, že některé z komentujících znám osobně). Jen jsem chtěl „nenápadně“ vyjádřit, který ze sloganů finálové desítky mi nejvíc „sednul“.

  14. SloganNěkteré ty slogany jsou docela prima:
    Možná tedy na přidanou:
    „Nesedneš si? FATBOY“
    „FATBOY – Baví nás život.“

    Ahoj všem, i těm co se mé nápady nelíbí
    Libor

  15. FATBOY NENI NAFUKOVACÍDůležitá informace a komentář k číslu 21 (Mod). Fatboy není nafukovací!!! Jinak reklamu určitě nezajistíme, aby byla všude a v jeden čas. Střídá se to podle nabídek cen za reklamu.

  16. FatboyJasně není nafukovací, ale vypadá tak, omlpuvám se, sem se zapomněla:-)
    K té reklamě jsem taky nemyslela v jeden čas a všude, spíš to byla úvaha k tomu, že spoustu reklam máme vrytých do mozků z TV patrně i jako specifickou hudební ukázku a nějaký slogan, nicmméně v rádiu už pak stačí uslyšet tu hudbu a úryvek sloganu a člověk si vybaví napříkla “ že u Vodafonu netřeba vozit se na kolotiči 2 roky!“,
    a vůbec, dělejte si to jak chcete teda, když si nedáte poradit:-))

  17. Tak mě napadá, že to poslední shora bych taky poupravila na “ Když nemůžeš vestoje, pořídíš si Fatboye!“:-))

  18. Nevim, nevimUpřímně se mi nelíbí ani jeden slogan. Když už mám z té nouze vybrat, tak „Je to v pytli“

  19. Když nemůžeš vestoje…[30] „Když nemůžeš vestoje, pořídíš si Fatboye!“ ve mě spíš evokuje stařečka, který se už není schopen vestoje vyčůrat 😉 Ale jinak úderný slogan.

  20. Z opery sa to nedá odoslať?Nesledoval som to podrobne celé, ale osobne sa mi najviac páčia slogany 1 a 3 (stačilo by „100% pohodlí.“) z finálovej desiatky. Ešte pridám momentálne nápady (Fatboy si doplňte na začiatok alebo na koniec, prípadne aj nejaké trojbodky):

    Uvolněte se prosím. (ak sa to dá použiť)
    Radost posedět.
    Radost s posezení.
    Neseďte. Relaxujte.
    A víte co znamená sedět.
    Víte co znamená sedět?
    Taky si chcete sednout? (Fatboy, na ňom jedna osoba v jednej polohe, na nej druhá v inej, tretia…)

    Sedněte si. Pokaždé jinak. (doplnené pár obrázkami polôh)
    Sedněte si. Jinak.
    Sedněte si. A spoznáte rozdíl.

    Tady chci sedět. („ohúrený“ väzeň držiaci sa mreží (niekto ho môže ťahať od nich preč), na druhej polovici druhá časť cely s Fatboyom, Fatboy vo farbe, ostatné veci čiernobiele. Podobná scéna by sa hodila na slogan 4, ale na Fatboy-i by musel niekto sedieť.)

    Sednem si? (prišla návšteva, domáci(a) ukazuje smerom k pohovke, v druhej ruke má nejaký dar (niečo čo vyvoláva príjemné pocity)

    A návštevy se pohrnou. (rez bytom, Fatboy v obývačke s návštevou, na vstupné dvere búcha ďalší človek, za nimi zástup ľudí, …)

    Taky ho chci. (opäť rez bytom, návšteva odišla za dvere, …)

    Ešte jeden nápad: najlepšie slogany by mohli byť súčasťou stránky a náhodne by sa zobrazovali pri browsovaní webom. Tiež reklama v médiách nemusí byť zameraná na jeden slogan, stačí že v nih bude Fatboy, každý si zapamätá iný – ktorý sa mu viac páči…

  21. z opery mi to odeslat take neslo…Nejvíc se mi líbí tendle ale trochu bych ho poupravil:
    Fatboy. Sednout si naň neboy.

    A jeden bych ještě přidal 😉
    Fatboy. Zaručeně lepší posezení než v čekárně u zubaře…

  22. Základní slogan:
    Fatboy – nejlepší pytel široko daleko.

    a jeho outdoorová verze:
    Fatboy – nejlepší pytel pod sluncem.

    nebo:
    Fatboy – nejlepší pytel pod širým nebem.

  23. Nějak jsem to nestihl, tak předkládám svojí variantu až teď:
    Fatboy. Z toho si sednete na zadek!
    (pro nekomerční užití trochu peprnější: Fatboy. Z toho si sednete na prdel.) 🙂

  24. A taky něco pro ten Outdoor:
    1.S Fatboy Outdoor je i za deště krásně!
    2.S Fatboy Outdoor svítí slunce každý den.
    3.Vylez ze svého pokoje, vytáhni ven Fatboye!
    4.Vhodné pro billboard: „Počasí je na pytel.“ (v pozadí by bylo ošklivé počasí, přesto by tam seděla spokojená žena na Fatboyi, dole by bylo logo Fatboy)..nebo by se to dalo ještě upravit: „Dobrá zpráva! Počasí je na pytel.“

  25. 1.Fatboy… (prostě) luxusní záležitost.
    2.Fatboy – dopřej si pohodlí.
    3.Fatboy… just enjoy!
    4.Fatboy-začni se válet!
    5.Fatboy-1000x jinak a nikdy stejně!
    6.Fatboy 1000x jinak.
    7.Stereotyp je nuda. Fatboy nuda není!
    8. Nudu? To s Fatboyem nezažiješ…

  26. Ještě jsem dostal nějaké nápady, tak pokud není pozdě…

    Fatboy.
    Opravdu pohodlný pytel.

    Fatboy.
    Vyberte si, jak chcete sedět.

    Fatboy.
    Vyber si, jak si sedneš.

    Fatboy.
    Sedí.

    Fatboy.
    Seď podle sebe.
    (Seďte podle sebe.)

    Fatboy.
    Sedni si jak chceš.
    (Sedněte si jak chcete.)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *