IT Crowd v eBance

Chci pracovat na helpdesku!


Já vím. Ona už to není eBanka, ale ta, ehm, Raifeissenbank. Nebo Raiffeisenbank? Prostě Rajfajsenbank. Nechci tu smutnit za značkou, která pro mě byla jedním ze symbolů technologického pokroku a po níž tu po sedmém červenci letošního roku zbylo už jen eKonto. Ale pobavil mě dnes helpdesk „Rajfky“. Musel jsem tam zavolat, protože jsem se chtěl po několika týdnech přihlásit ke svému účtu a nešlo mi to. Na autentizační kód, který měl dorazit na mobil, jsem totiž čekal marně.

K vyřešení problému slečně na helpdesku stačila jedna jediná věta: A zkusil jste ten telefon vypnout a zapnout?

9 thoughts on “IT Crowd v eBance

  1. NENÍ NUTNO MÍT HELPDESK, STAČÍ BLOG[1], [2] Samotáři, Gombo: Zkusili jste si prohlížeč vypnout, zapnout a přečíst můj text ještě jednou a pořádně?

  2. já osobně mám zkušenost, že od přechodu eBanky k Reiffce nefunguje internetové bankovnictví v Mozille 🙁
    shit! jen kvůli bance musím spouštět stupidní I-explorer…

  3. LIKVIDACE smutných klientů eBanky, LIKVIDACE internetového bankovnictví u RaiffesenbankNa http://forum.mesec.cz…opic=1193.0 jsem se dočetl o intrikách, kterými se Raiffesenbank snaží omezit znovu kvalitu služeb při současném zdražení poplatků klientů provozuící eKonto (RB převzaté eBanky)

    PETICE proti likvidaci internetového bankovnictví u Raiffesenbank a.s.

    POZOR !!! Bohužel dochází k výraznému snížení kvality a zvýšení ceny při obsluze eKONTA pro soukromé osoby i podnikatele touto změnou PRODUKTOVÝCH PODMÍNEK Raiffeisenbank a.s. počínaje 28.4.2011 však dochází u přímého bankovnictví, vzhledem k vyšším bankovním poplatkům prozatím největší výhody těchto účtů.

    eBanka nabízela původně svým klientům 3 způsoby elektronické obsluhy svých účtů: (1) Kalkulačku generující osobní klíč, (2) Mobilní klíč generovaný pomocí SMS a (3) Internetový klíč umožňující obsluhu účtu pomocí bezpečného šifrovaného spojení. Třetí možnost, využívající internetový certifikát a softwarovou aplikaci, je nejoblíbenějším nástrojem pro svou rychlost, jednoduchost, nízkou cenu a dobrou bezpečnost také u ostatních konkurenčních bank sdružených v http://www.czech-ba.cz.

    Bohužel i když byl o tuto službu i mezi klienty eBanky a.s. převzaté Raiffeisenbank a.s. vysoký zájem, banka znemožnila novým klientům tento nejefektivnější a nejlevnější způsob obsluhy účtů od 7.8.2008 využívat – viz článek http://www.lupa.cz…upuje-od-iek/. Tím uměle snížila celkový počet klientů, kteří až do dnešních dnů tuto službu s oblibou využívají, když omezila jejich množinu pouze na stávající klienty, kteří měli aktivovanou službu již před před r. 2008.

    Nyní přichází Raiffesenbank s dalším drastickým opatřením, zlikvidovat tento způsob obsluhy účtů pomocí internetového klíče úplně. Raiffeisenbank, jak uvádí Jiří Macích ml. ve výše uvedém článku na Lupa.cz, sice ubezpečovala někdejší klienty po jejím převzetí o tom, že rozsah, kvalitu i cenu služeb zachová. Bohužel od r. 2008 dokázala svým klientům postupným omezováním služeb, zvyšováním cen a velice frekventovanými změnami produktových podmínek, že to nemyslela vážně.

    Internetový klíč umožňuje, narozdíl od (1) SMS klíče nebo (2) Osobní kalkulačky generující klíče, velmi rychlé a efektivní operace s účtem. Například jak přístup na účet, tak certifikace jakéhokoliv příkazu k úhradě je provedena pomocí zadání hesla a autentický klíč je vygenerován pomocí šifrovaného spojení s aplikací banky (a kvůli zachování vyšší bezpečnosti také komparací s klíči v PC) zcela automaticky. To je velice výhodné, rychlé a efektivní řešení např. při zadávání většího počtu příkazů k úhradě jak v tuzemsku, tak do zahraničí. Klient tím šetří jak svůj čas, tak peníze.

    Ostatní formy komunikace jako SMS klíč nebo Osobní hardwarový klíč, nutí klienta opisovat údaje o vygenerovaném klíči, který se zobrazí na displeji mobilního telefonu nebo Osobní kalkulačky, do počítače opakovaně ručně. To je nejen velice zdlouhavé a únavné, ale také při každém ručním opsání klíče do PC to zvyšuje pravděpodobnost vyššího množství chyb a s tím spojených vyšších nároků na pozornost klienta.

    Bohužel SMS klíč má i další nevýhodu, protože znemožňuje obsluhu bankovního účtu v místě, kde není dobrý signál telefonního operátoru. A pokud SMS není doručena včas, pak její platnost do 2 minut vyprší, což nutí klienta znovu žádat o zaslání dalšího SMS klíče pomocí mobilního telefonu (např. zejména v zahraničí).

    Osobní hardwarová kalkulačka je kromě zdlouhavého a neefektivního opisování vygenerovaných klíčů z jejího displeje do PC však také bohužel nejdražším nástrojem. A to je možná důvod, proč Raiffesenbank a.s. tuto politiku veřejně prosazuje, když nesprávně a účelově argumentuje např. nízkým počtem klientů, kteří mají zájem o jinou formu obsluhy bankovních účtů.

    Cena pronájmu Osobní kalkulačky generující klíče ručně opisované do PC je totiž 1068.- Kč za 1 rok a 1 účet! Přičemž cena internetového klíče s automatickou a bezpečně šifrovanou generací klíče do PC za 1 rok činí 200.- Kč (viz http://www.rb.cz…me-os_2011.pdf).

    Tento cenový rozdíl je vzhledem k ostatním nevýhodám tohoto nejstaršího způsobu elektronické obsluhy účtů, osobní kalkulačky, více než markantní.

    Banka sice nabízí klientům možnost snížení poplatků za všechny typy elektronické obsluhy účtů (přímé bankovnictví), ale poplatky promíjí např. podnikatelům až při dosažení očištěného měsíčního kreditního obratu v minimální výši 300.000 Kč za měsíc, nebo pokud výše depozit a investic klienta v bance v předchozím měsíci činila alespoň 500.000 Kč (viz http://www.rb.cz…OPaPO_2011.pdf).

    Změna produktových podmínek Raiffeisenbank a.s. od 28.4.2011 je tedy zamířena nejen proti drobným podnikatelům, neziskovým společnostem nebo soukromým osobám využívajícím rychlě, levně a aktivně moderní a bezpečné elektronické bankovnictví jako produkt bývalé eBanky, ale také proti všem ostatním uživatelům, kteří by si do budoucna rádi své bankovní účty u této banky zřídili.

    Snad se podaří tento neuvážený krok Raiffeisebank a.s. ještě změnit či odložit Peticí, podporovanou také internetovým omdbusdmanem bankovních klientů.

Napsat komentář: William Wilson Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *