Mít krásný web nestačí

Jakou míru interaktivity si mohou dovolit weby hypermarketů?Brno je bohatší o další nákupní stánek. Internetové stránky Nákupního centra Královo Pole připravila agentura Actum. Web je to hezký, ale má smysl se na něj vypravit? Mohou si stránky hypermarketů dnes dovolit nabízet pouze údaje o obchodech, službách nebo otevíracích dobách?

Myslím že ne. Alespoň já bych očekával více. Minimálně to, co nabízejí například stránky Globusu. Krásy sice moc nepobraly, ale jako zákazníka mě mnohem více potěší, že web nabízí aktuální jídelní lístky, on-line fotosběrnu nebo možnost on-line objednávky masa s vyzvednutím v prodejně.

Je mi jasné, že hlavním úkolem webových prezentací hypermarketů je především nalákat k návštěvě obchodu. Alespoň malá dávka interaktivity by však neměla být na škodu.

Královo pole

9 thoughts on “Mít krásný web nestačí

  1. Mít krásný web nestačíMyslim ze to je na obchodni politice danneho obchodniho centra jake sluzby chce online poskytovat… a nahodou mi Kralovo Pole (web) docela staci. Mozna ze Globusi web toho nabizi vic, ale ja to z jejich stranek nepoznam (kdezto z Kralova Pole na prvni pohled) a navic na Globusu prakticky NIC neudelam – ma vetsinu funkci zavislych na javascriptu :_(

  2. Kde je seznam zboží?Mě na stránkách hypermarketů nejvíce zajímá, krom oevírací doby, jestli mají v sortimentu zboží, které si chci koupit. Bohužel logická úvaha, že na stránky obchodu neodmyslitelně patří i seznam a ceník zboží, nepřekoná myšlení spořivých manažerů, kteří takto spíše prodělávají. Jsem tak přinucen jít do mnohem vzdálenějšího obchodu, ale s jistotu koupě zboží které chci (né že by měl ceník na webu, ale ze zkušenosti), protože obchod co je za rohem nemá na webu seznam zboží.

    Až manažeři hypermarketů pochopí, že webem mohou vydělávat i kamenné obchody, pak bude na světě krásně.

  3. Ne hypermarketuJen upozorňuji, že se nejedná o web hypermarketu, ale o web nákupního centra, jak je ostatně správně psáno hned v druhé větě článku. Z tohoto pohledu pak celá úvaha ztrácí smysl…

  4. hypersuper nákupyOmlouvám se, poněkud jsem někoho uvedl v omyl. Ale osobně to nerozlišuji. Když jedem s manželkou do Teplic do Olympie, stejně říkám, že jedem do Hypernovy.

  5. Ne hypermarketu 2Právě, že rozdíl je v tom značný, neboť na web hypermarketu jsou samozřejmě kladeny úplně jiné požadavky…

  6. Jiné nárokyAno, máte pravdu v tom, že z pohledu webu je to rozdíl. Ale pouze v tom, že je komplikovanější nabídnout on-line aplikace pro tolik obchodů najednou.

    Jenže například seznam dostupného zboží doplněný obrázky by mě k nákupu inspiroval mnohem více než jen prostý výčet obchodů. V tom se snad shodneme.

  7. Ne hypermarketu 3Jen komplikovanější? Vzikají tím zcela jiné cíle webu, tím i prority při stavbě, také tím bude ovlivněn rozpočet…

    Zkuste se na to podívat z pohledu zadavatele. Nešlo o vytvoření složité, drahé a obtížně použitelné struktury, šlo o stavbu jednoduché a přehledné prezetnace, která stručně přiblíží jednotlivé obchody, jejich sortiment, otvírací dobu a kontakty. Koneckonců, od toho má každý obchod v sekci kontakt uveden odkaz na svůj web – každý uživatel se tedy může inspirovat tam…

  8. Pohled zákazníkaAno, rozdíly mezi prezentacemi hypermarketů a nákupních center jsou opravdu značné. Také chápu váš pohled tvůrce webu. Ale mě jako potenciálního návštěvníka nákupního centra ani tak nemusí zajímat jaké jsou tam obchody (a jejich webové prezentace mě už vůbec nezajímají), ale zajímá mě zboží (i když rozumím tomu, že nabídka zboží je definována strukturou obchodů).

  9. Globus???Presne – zrovna globus.cz uvadim na kurzech JavaScriptu jako ucebnicovy priklad jak s odkazy a menu v JS zachazi amateri… Zkuste si ho vypnout a nekam se dostat. Leo

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *