Citroen Grand C4 Picasso: Rodinné štěstí

Nedělní bohoslužba ve francouzštině


Mohli jsme jít normálně do kostela. Jenže v neděli dopoledne jsou chrámy mající nad oltářem nápis Škoda nebo Volvo zavřené. Ale přesně v deset nás čekal kazatel s autem majícím kapličku uprostřed. Jako předváděcí model byl připraven vůz s nejslabším dieselovým motorem 1.6 HDi (80 kW) s manuální pětistupňovou převodovkou a prostřední výbavou Dynamique. Děti si sedly dozadu, stejně jako Markéta. Tři plnohodnotné sedačky a šířka vzadu 1530 mm vzbudily nadšení ještě před nastartováním. Já se mezitím vpředu vyrovnával s fakty, že před sebou nevidím ani milimetr z kapoty a mezi volantem a čelním sklem je prostor ještě na jednu řadu sedaček. Ach Bože!

V jedné recenzi jsem se dočetl tento příměr: Citroën Grand C4 Picasso je přesně ten typ automobilu, který by si nikdy nekoupil řidič okupující levý pruh dálnice. A je to tak. Jenže účelem tohoto auta skutečně není nabízet zážitek z jízdy, ale zážitek z cestování. A z tohoto pohledu obstojí velmi dobře. O velkém prostoru na zadních sedadlech jsem se již zmínil, dvě další sedačky ve třetí řadě se mohou hodit například cestou na fotbal, do kufru se vejde bez problémů kočárek i s korbičkou, výhled z auta je díky obrovským prosklených plochám excelentní. Tak co sakra ještě taťkovi chybí ke štěstí? Stačí se držet hesla, že ve všem, co člověk dělá, se musí najít vášeň a ono to půjde.

Začněme motorem. Šup tam s nejsilnějším benzínem o výkonu 110 kW. Nabízí se pouze ve spojení se šestistupňovou automatizovanou převodovkou (BMP), na kterou jsem moc chvály nečetl. Pravdou je, že při automatickém režimu si nelze přeřazení nevšimnout (pokud nedáte včas nohu z plynu, auto cukne), ale vášeň jsem si našel v sekvenčním řazení „pádly“ v poloautomatickém režimu (musíte řadit jen směrem nahoru, podřazování je dobrovolné, v případě potřeby si převodovka poradí sama). Tolik k pokusu o zvýšení zážitku z jízdy, o zvýšení zážitku z cestování by se měl postarat kupříkladu příplatkový Paket HiFi spojený s vrstvenými skly přispívajícími k snížení hluku pronikajícího do kabiny a mnoho dalších příjemností v nejvyšším stupni výbavy Exclusive.

Pane, dnes jsem zhřešil. Přestal jsem věřit v jednoho Boha.

Citroen Grand C4 Picasso

24 thoughts on “Citroen Grand C4 Picasso: Rodinné štěstí

  1. Hm,hmtak tam by se mi vešel určitě aspoň 1 kůň:-)
    Měla jsem Normal Picasso a bylo to hodně dobré auto!

  2. Citroen.Vím, o čem mluvíš. Já mám C5 a cestování na delší vzdálenosti jsou požitkem. I ta zatracená D1 je snesitelnější. Ale i u těchhle velkých Citroenů, když jim dáš silnější motor, platí, že se dá okupovat levý pruh 🙂

  3. Chjoa on si nedá říct a nedá 🙁 Až k nám zase pojedete,necháš to stát někde pod kopcem.Nejlíp u Slanýho. Nehodlám tvé zoufalství nikomu ze sousedů vysvětlovat.

  4. ROUHÁNÍFilm Štěstí jsem viděl… Laco, nerouhej se mi tu. Doufám znáš mé – DESATERO SPRÁVNÉHO ŠOFÉRA

    1/ vůz tvůj – bůh tvůj
    2/ nechval vůz bližního svého
    3/ nekoupíš sobě nového vozu
    4/ neurvalost k bližnímu, toť ovoce uspokojení tvého
    5/ přechody jako lev zebru párej
    6/ naftou svou hřívu masť
    7/ vztyčuj prst svůj prostřední, to na počest krále silnic
    8/ stigmata černá na čelo tetuj
    9/ svou nádrž jen za deset dvacek plň
    10/ v garáži pak uléhej a s výfukem noc proobcuj do umdlení.

    Přesto ti chci napsat, že tvou zpověď velmi silně vnímám. Je to těžké, ale tak nějak… jak to napsat… no cejtím z tvého textu,byť jemnou, přesto nepřehlédnutelnou stopu vemlouvání si této volby. Hele… pádla na manuální řazení, to je téma Ferrari, na tohle zapomeň. Automat je v v MPV autě od toho, abys nemusel řadit.

    Ještě bych se pokusil tě zachránit třeba tím… hele, nakonec, na tu dovolenou nemusíte ausgerechnet jezdit v jednom autě, ne? Představ si modelovej příklad, žena ve svém autě, vedle starší dcera, vzadu dva prckové a… v zákrytu to všechno kontroluješ ty, jasně, v Boxsteru. Co?

  5. FRANCOUZSKÉ VEMLOUVÁNÍ[6] GTI, ty tam vidíš jemnou, přesto nepřehlédnutelnou stopu vemlouvání si této volby? Ale vždyť já tam tu stopu přímo zhmotnil do věty Tak co sakra ještě taťkovi chybí ke štěstí? Myslím, že tu není čtenáře, který by neporozuměl, že toto není auto pro mě, ale pro mojí rodinu. Už jsem se o tom v této souvislosti zmínil o pár dní dříve: Změna priorit.

    Musím být trpělivý. Pokud by se naplnila Tvá vize z posledního odstavce a já za rodinným VANem jednou jel v Boxsteru, jsem ochotný přijmout i skutečnost, že by třetí dítě měla být dcera, jak odtušuji z Tvé jemné, ale přesto nepřehlédnutelné zmínky, že vedle ženy bude sedět starší dcera.

  6. DÁMSKÁ TESTOVAČKAHolka, kluk, všechno dobrý, hlavně když jsou zdraví.

    Už mi to sepnulo. Teď ovšem čekám, až se tu objeví test toho citróna z klávesnice tvé ženy. Neboť to ona v něm bude jezdit den co den. Hele, že ty jí nechceš dopřát to ixcéčko, vydrželo by tvé ženě do šedesáti…

  7. schýzaHele Laco, si ujasni cože to chceš. Nejdřív tady békáš o čtyřkolkách z nuly na sto v kopci na sněhu…a pak to svádíš, že je to auto pro ženu. Tvoji neradost z nákupu jsem sice pochopil, ale tvoje zoufalé počítání mi začíná dávat smysl až teď.

  8. TOMIKULaco je v kleštích… vlastního vědomí. Údajně tohle není blog o autech, ovšem já čekám do dvou tří dnů už konečně, konečně solidní testík auta, který tu nastaví (opět) ty správné automantinely 😉

  9. GTIspíš mi připadá, že ho má v kleštích :-))))

    Vím, že to není kočár dle místního vkusu…ale testl jsem si Subaru Legacy 2,5GT (2010). Jak jsem psal "NIKDY…"…tak musím poopravit "Za správný peníze možná jo". Ty voe…voni už tam montují i senzor na déšť 🙂

    Každopádně v kombíku je to dnes hodně veliký auto…

  10. TŘI V JEDNOMKolegové, přátelé, kamarádi. Zadání bylo jasné: Fiesta musí z kola ven, protože kočárek se do kufru nevejde a airbag u spolujezdce nejde vypnout. Hledala se náhrada, Yeti byl první na ráně. Taťka byl nadšený ze zrychlení z nuly na sto na ledovém kopci, ale pro pětičlenou rodinu je auto skutečně nevyhovující. Stejně jako OII, která ale z kola ven nepůjde. Takže hledání superstar pokračovalo.

    Bageta k nedělnímu obědu sice nenadchne, ale zasytí. Když se k ní navíc podá jako příloha hezký příběh o autě pro mamču do města a taťkovi na výlety s rodinou, tak i zachutná. Dokonce vybudí chutě na další jídla z francouzské kuchyně, v plánu je lednová prohlídka Peugeotu 5008 (teď teprve může Milan vytáhnout oslavnou čelenku PSA). Naštěstí čtou můj blog i kucí z koncernu, kterým se zželelo ubohého filosofa a místo jeho ušlapání sedli a vymysleli toto: http://jdem.cz/cczr8

    GTI, solidní testík tu do tří dnů nebude, ale výhledově bych se projet mohl.

  11. briketové pokušeníEhm, nechci tě odlákávat od francouzské rulety, ale příští týden nabíhá výroba 125kw tdi pro sněžnýho muže…

    PS: a kdybys vydržel ještě chvíli 22t/10, můžeš si vyzkoušet i lahůdku v podobě 4×4 – 103kW TDI s DSG…

    ;-P

  12. a poznámka…Ruku na srdce – kolikrát budeš mít Yetiho plnýho…
    Manželce bude stačit (a na zimní řádění ti ho určitě ráda půjčí 🙂

    A na dovolenou stejně pojedeš oktávkou, ne?

  13. JE DOBOJOVÁNO[14, 15] Petře, Tvá úvaha není špatná. Jenže to bych se nesměl začít velmi vážně zajímat o nového Superba Combi (omlouvám se GTImu, že jsem jeho návrh na tento vůz minulý týden zavrhl). Viz http://twitter.com…tus/5080319148

  14. SIMPLY CLEVER[17] Přesně tak. Varianta s Yetim pro Markétu by stejně pohořela na malém kufru. Dvě školní tašky a kočárek by sněžný muž nezvládl pobrat.

  15. POCHVALA PRO ŠKODA AUTO[19] GTI, díky. Test se zde samozřejmě objeví, ale až počátkem příštího roku. Pod stromeček to Ježíšek zdá se bohužel nestihne (výroba aut s motorem 1.8 TSI a pohonem všech kol nabíhá až ve 49. týdnu).

  16. finta fň..[18]
    Tak to je dobrej trik.
    Děláš že hledáš auto pro manželku a po pár "nevhodnejch vozech" je to najednou kočár pro hlavu rodiny
    😛

    tak tenhle trik by mě doma nevyšel…
    🙂

  17. UFF!!!Ty vole…Cítím se jak kdyby ČR v MS ve fotbale po závěrečných rozstřelech vyhrála. Zlrátka správná volba střelce i brankáře Laco 🙂

  18. ŠKODA GRAND SUPERB[21] Petře, nejdříve je vhodné vybrat si správnou manželku. Pak už si můžeš vybrat jakékoli auto. Ne, vážně, od počátku bylo zadání jasné. Vybere se auto, které bude rodinné a nebudu s ním mít problém jezdit. Proto Yeti. Jenže jak se záhy ukázalo, bylo to sice auto, se kterým bych neměl problém jezdit, jenže nebylo rodinné. Citroen C4 Grand Picasso byl rodinný vůz, ale měl bych problém s ním jezdit. Raději bych dál jezdil v OII a z C4 by se stalo auto pro Markétu. No a Superb Combi splňuje původní zadání. Dokonce mnohonásobně lépe, než jsem si původně dokázal představit. A spokojeni jsme oba. Já budu mít nejlepší auto ve střední třídě a výrazně si polepší i Markéta.

    [22] GTI, partii jsem vyhrál i díky Tobě. Byls první, kdo ukázal cestu ke králi. Dlouho před tím, než jsem se na krátkou chvíli ocitl zcela mimo šachovnici.

    [23] Tomíku, Tvá radost mě těší. Připrav soudedy, že za dva měsíce přijede Tvůj kámoš, co si umí vybrat auto, se kterým nemusí parkovat raději dole pod kopcem.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *