S novým Superbem si Matějskou neužijete

Alespoň ne ve škole smyku


Když jsem před třemi lety odjížděl z Centra bezpečné jízdy umístěného v blízkosti mosteckého autodromu, cítil jsem se velmi rozpačitě. Ztratil jsem důvěru ve své řidičské schopnosti a přestal přeceňovat elektronické systémy svého tehdejšího auta (Octavia byla – a vlastně stále ještě je – vybavena mimo jiné i stabilizačním systémem ESP).

Teď v sobotu to bylo jiné. Zatímco Octavia se minule na dráze s úhybnou deskou vyvolávající přetáčivý smyk točila jako na pouti, se Superbem jsem se ctí zvládl každý smyk. Na dráze s kluznou plochou s klesáním pro nácvik brždění a vyhýbání byl tehdy problém Octavii udržet v zatáčce, Superb s pohonem všech čtyř kol mi dovolil bezpečně projet „zasněženou“ zákrutu pod plynem.

Ne tedy, že bych nyní odjížděl z mosteckého polygonu s nějak extra velkou vírou ve své řidičské umění (jsem přeci skromný kluk), ale potvrdil jsem si, že nový Superb je skutečně oprávněným králem své třídy.

Za natáčení videa ve ztížených podmínkách děkuji LANGUSTOVI

29 thoughts on “S novým Superbem si Matějskou neužijete

  1. Hrušky s jablky…IMHO jste vydedukoval závěr ze špatných výchozích podmínek. Neporovnáváte Octávku se Superbem, ale předokolku se čtyřkolkou. Pokud byste to projížděl Octávkou se stejným 4×4 (tj. stejná 4. gen. Haldexu v Octávce jako v Superbu), tak byste si odnesl ten samý pocit.

  2. JABLEČNÝ KRÁL[1] Pavle, pletete se. Závěr mého příspěvku není ten, že Superb je lepší než Octavia (srovnávat obě auta snad ani nemá smysl). Závěrem jsem pouze konstatoval, že Superb je KRÁLEM své třídy.

  3. No aby něco bylo králem, tak jsem předpokládal, že to srovnáváte s Octávkou (protože o ní máte 2 odstavce ze tří). Pokud ne, tak na základě čeho prohlašujete Superb králem své třídy? Na základě projetí zatáčky plynem s pohonem 4×4? S kolika jiných aut s 4×4 jste tohle zkoušel? Ne že bych měl něco proti Superbu, sám bych si jej pravděpodobně pořídil, pokud by nabízeli automat s 4×4 i s jiným motorem než s 3,6l, ale silně mi připomínáte rčení "každá liška chválí svůj ocas". Máte novou hračku, chápu radost z ní, chápu zdůvodňování její koupě (přece to jen není žádná láce :-)), ale bacha na zaslepení… 🙂

  4. SUPERB OCAS[3] Pavle, přeci tu nejste nový, abyste mě mohl podezírat z přímého srovnávání Octavie se Superbem. Jen jsem ve svém textu srovnával své POCITY ze dvou mých návštěv mosteckého polygonu.

    O tom, že Superb je králem své třídy není pochyb. A bude jím do té doby, než se objeví nový Passat. Jo a mimochodem, i když jsem se Superbem opravdu spokojený, z Octavie jsem měl před čtyřmi lety "tak nějak větší radost".

  5. SLEPECKOU HOLÍ…Mám tušáka, že ten, kdo je tu slepej nebude Laco. Tyhle diskuzní psychoanalitický machry miluju. Tohle je svět superbu, Pavle, tady návyky z bobový dráhy u vás za vsí neuplatníš. Ano, Superb je králem své třídy. Tohle tu ví (skoro) každej. Vlastně… nyní už každej, že Pavle?

    P.S, Když tak si tu nehraj na pomocníka pomocný stráže a trochu se intelektuálně obnaž. Napiš třeba, které auto je ve třídě lepší, než superb. Tipuju tě na zastydlýho Avensistu. Co?

  6. Rosteme s uspechemTaky mam Octavku a pomalu se rozkoukavam po novem a at hledam jak hledam, bude to Superb Combi. Neni lepsiho vozu na trhu, pokud taktne opomenu velke nemecke premiovky, ale na ty musite fakt mit, jinak Vas vysaje kazdy servis … Pujdu do 2,0 TSI, narvu to do exklusivu, je to automat, takze pohoda jak hajzl … skoda ze se nedela v 4×4… Co Laco, nezvolil bys, i pres tuto zkusenost z Mostu, radeji automat ?

  7. Nejlepší český autoPánové, každej přece ví, že nejlepší český auto je Hyundai. Vždyť to teďkom říkaj v reklamě v rádiu. No ni? 🙂

  8. ajajaj…to TNT…je jednorukej důchodce s levou rukou může upřednostnit automat před 4×4 🙂

    Počkej raději na toho Passata, tam Ti to namixujou.

    PS:jsem rád,že jsem se tu takhle sešli

  9. v kvatru a turbine s automatemTomiku, to vis ze by bylo fajn mit tam 4×4, ale pro me potreby, tzn. cely rok komfort vs. 3x za rok hory, kdy tam v krizi hodim retezy a vyjedu, je automat lepsi volba. To rikam s vedomim, ze letos jsem o vanocich zazil s Octou neprijemnou sankarskou vlozku, kdy jsme byli zemskou pritazlivosti nuceni proti sve vuli jet zpet z kopce – proste jsme se ritili dolu ze svahu a zustali jsme tak nejak zaklineni tesne pred strzi. Chybel metr 🙂

  10. 16 AUTOMATŮ[6] TNT, také bych rád kombinaci obého. Bohužel, realita mě donutila ke kompromisu. Ale nelituji, dnes bych se rozhodl stejně.

    [8] Tomíku, nový Passat v automatu, 125 kW TDI CR, 4×4, kožené sedačky a černá metalíza. Etalon.

  11. chybný výpočetTNT,ten tvůj výpočet je fakt mimo a spočívá to přesně v tom, co si sám napsal. Jsou totiž rovnice, kdy jedna je nepočitatelně víc než milion.

  12. Money talksLaco: tato kombinace, a navic v Superbu, bude na podzim k dispozici.

    Tomik: v matematice jsi velmi slaby, jedna neni nikdy vic nez milion a navic neznas ani vsechny veliciny – mel jsem sice zimni, ale bohuzel 17 palcova kola. dnes uz vim, ze to je skoro jako na letnich a uz bych nejel. Nehlede k tomu, ze to nevyjely ani nektere 4kolky. Zkus se zamyslet nad informaci, ze je velmi pravdepodobne, ze tva konfigurace tveho auta, nebude ostatnim uzivatelum vyhovovat a kazdy by zvolil trosku jinak. To tak proste je, ruzni lide maji ruzne priority. Nic si z toho nedelej a hlavne nerad lidem, jak si maji auto poskladat. Chapej, ze za sve penize si tam muzu dat treba kupu hnoje, kdyz to bude skodovka mit jako priplatkovou vybavu.

  13. kupě hnoje: TNTMylně jsem cítil jsem náznak inteligence a přitom šlo jen o závan kupy hnoje.To si určitě kup ten automat. To aby Tě po nakládání těch fůr nebolely ruce. Radit tobě takovýmu šikulovi? Kdepak, to bych si nikdy nedovolil.

  14. SEDMNÁCTIPALCOVÁ ZIMA[12] TNT, nevím, z jakého důvodu v omluvě "sáňkářské vložky" zmiňuješ velikost kol. Příště stačí napsat, žes měl auto s pohonem jenom na předek a navíc se ŠPATNÝMI PNEUMATIKAMI.

  15. homointernetustypicky internetove – kdyz nejsou argumenty, nasleduje narazka na inteligenci …

  16. 17ZIMAto neni omluva, to je dalsi velicina do rovnice, kterou zminoval Tomik. precenil jsem sve sily, bez pardonu a omluvy. proc to pisu je jednoduche : velky rozmer + nizky profil + v kopci na snehu = jsi v hajzlu … jsem presvedcen o tom, ze na 15 palcich ( uzsi a vyssi profil ) bych pravdepodobne nevyjel, ale urcite bych se nevydal fofrem dolu.

  17. čím dál líptakhle přesně to vypadá,když je hlava motoru chytřejší než řidiče 🙂 Prosím Tě TNT mohl bys tyhle myšlenkový výrony překopírovat na blog GTImu?Jedině tak se staneš zřejmě úspěšným hráčem o nejvetší autoblábol.Ale rozhodně nepřestávej,fakt se bavim

  18. Jsem rad,ze jsem te pobavil Tomiku. Musis mit ale vesely zivot, kdyz se smejes vzdy, kdyz necemu nerozumis …

  19. to TNTnecháme toho ne TNT?Já tomu nerozumím,ty tomu rozumíš…to je přeci jako kdybys kopal do děcka…

    Hele prosím Tě a jak to bylo s těma velikejma kolama? Neměls na ventilkách třeba modrý čepičky…víš mám vočíhlí, že s modrejma to jako víc klouže.

  20. Tomikova fizykajsem pro, nechame toho. protoze sis neodpustil dovetek, doprej ho i mi.

    nepochopil jsi, bohuzel, neni to o velikosti kol , ale o plose, kterou jsou v kontaktu s podlozkou. s fyzikou nevyjebes…

  21. lacovo články to abyčetl jeden 2x než pochopí obsah.. 🙂
    Sup 4×4 a OII předohrabka, nesrovnatelné věci..
    Laco, ty mi s tim děláš pěkný kraviny, to si asi ušetřím na novej 😀

  22. zemská přitažlivostHele TNT,prosím Tě přestaň se už konečně tvářit, že rozumíš autům. A vůbec. Přestaň se tvářit, že rozumíš čemukoliv.Zbytečně se ztrapňuješ.Posádka, po tobě opsaném incidentu, jistě neměla otevřenou hubu proto, že si ji ufascinoval těmahle moudrama, ale jednoduše proto,že na plno zjistili co jsi za pako.Vůbec by mě nepřekvapilo, kdybys měl doma po zdech svoje fotky a nad nima nadpisy typu "…A TADY PROZMĚNU VYHÁZÍM TAKY JAKO VÍTĚZ"

    S tím málem, co víš, jednou padneš fakt z těžka na hubu.

  23. věčně složitý LACOHele bejku, nemohl bys přeci jen volit lehčí témata? Copak nevidíš, že když to není doplňovačka ve stylu "EMA MEL- MAS-", tak se Ti tu čtenáři hroutí 🙂

  24. Mel ses normalne vyspat TNT🙂 bavis me kazdym svym prispevkem vic a vic a jeste k tomu si chystas budika na 6, abys mi odpovedel… to si ani nezaslouzim, ale dekuji… vedomosti mas mizerne, sebereflexi zadnou, kdyz ti dochazi jdes do urazek, sam navrhnes konec debaty a pak tady dal ucuravas…az si nekdy koupis auto, dej vedet, proberem to. timto s tebou koncim a ver mi, ze moje slovo plati, takze fakt uz necekej odpoced a klidne se vyspi aspon v nedeli. pa pa

  25. CHEMIČTÍ BRATŘI[20] TNT, dnes už o vhodnosti pneumatik do sněhu nerozhoduje ani tak jejich plocha, jako spíše chemické složení.

    [21], [23] Bobe, Tomíku, texty na tomto blogu byly vždycky jednoduché jako autor sám. A v nejhorším tu je stále dost obrázků a videí.

  26. další exploze TNTKvůli tobě bych jistě nevstal.Jsem sedlák,proto vstávám každý den něco kolem pátý.Na tobě je vidět, že seš hold frajer.Neboj nikdo Ti těch pět šestáků na ten tvůj sen nebere,tak klid!A taky se nemusíš obávat o mě.Věřím, že ještě dlouho nebudu na tom tak špatně,abych musel řešit stejná dilema jako ty a svou neschopnost omlouval tupostmi, za který by se nestyděl ani šáša krasty.

  27. to LacoAle to mas s prominutim kurva pravdu, na smesi zalezi vzdy. a muze se jednat i o gumy 🙂

  28. chemienení to prostě vo tom, že když napadne sněhu víc než je sjízdné množství, jezdí se s řetězama? Dobrá guma je základ ale přírodu a fyziku chemií nezdoláš..

Napsat komentář: LACO Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *