Nejlepší dětské filmy

Filmy dětí, děti filmů


Měl jsem dlouhou pauzu mezi Krtečkem a Lvím králem. Dlouhé roky pro mě animované filmy neexistovaly. Až s vlastními dětmi jsem znovuobjevil svět kreslených postaviček. Na všechny filmy, které mé děti viděly, jsem se poctivě díval s nimi. Za posledních osm let jich bylo už bezmála padesát. Hrané filmy pro děti (Avatar, Spiderman, Ironman, Transformers apod.) do toho nepočítám.

Dobrou polovinu z animáků jsem viděl v kině, zbytek filmů proseděl s dětmi u televize (některé i vícekrát). Částečně prospal pouze tak tři, čtyři snímky a jen jednou byl přistižen, když mě věta „Taťko ty se nedíváš!“ vytrhla z limbu. Inspirován komentářem GTIho jsem se zamyslel a sestavil žebříček nejlepších animovaných filmů, které jsem viděl díky svým dětem.

45. Číslo 9 (2009)
44. Astro Boy (2009)
43. Lví král 3 (2004)
42. Medvědí bratři (2003)
41. Lví král 2 (1998)
40. Vánoční koleda (2009)
39. Robinsonovi (2007)
38. Shrek Třetí (2007)
37. V tom domě straší (2006)
36. Mravenčí polepšovna (2006)
35. Příšerky s.r.o. (2001)
34. Bolt – pes pro každý případ (2008)
33. Doba ledová 3 (2009)
32. VALL-I (2008)
31. Doba ledová 2 (2006)
30. Polární expres (2004)
29. Shrek: Zvonec a konec (2010)
28. Simpsonovi ve filmu (2007)
27. Lví král (1994)
26. Roboti (2005)
25. Madagaskar 2 (2008)
24. Rio (2011)
23. Za plotem (2006)
22. Toy Story (1995)
21. Koralína a svět za tajnými dveřmi (2009)
20. Shrek 2 (2004)
19. Spláchnutej (2006)
18. Život brouka (1998)
17. Úžasňákovi (2004)
16. Hledá se Nemo (2003)
15. Já, padouch (2010)
14. Toy Story 2 (1999)
13. Jak vycvičit draka (2010)
12. Kung Fu Panda (2008)
11. Madagaskar (2005)
10. Vzhůru do oblak (2009)
09. Mravenec Z (1998)
08. Mrtvá nevěsta Tima Burtona (2005)
07. Megamysl (2010)
06. Ratatouille (2007)
05. Shrek (2001)
04. Toy Story 3 (2010)
03. Doba ledová (2002)
02. Divoké vlny (2009)
01. Auta (2006)

55 thoughts on “Nejlepší dětské filmy

  1. když vezmu,že jsem některé pohádky viděl s dětmi několikrát (počítejme v desítkách), tak je to pořádnej čas prosezenej u TV. Že??

  2. co třebaKozí příběh, ten se nevešel do top 45?
    Samo myslím ten český animovaný …

  3. BRATŘI V TRIKU[2] Pixy, neznal jsem. Ale 88% hodnocení na ČSFD je výtečné. Díky za tip!

    [3] Umbatore, Kozí příběh jsem neviděl celý, tak ho nepočítám. Fakt jsem to nezvládl, připadalo mi to jako neuvěřitelná slátanina. Myslím, že ani děti to tehdy nedokoukaly.

  4. VALL-I NEVÁLÍ[5] WALL-E v žebříčku mám. Ale pod českým názvem VALL-I. Zvažoval jsem, zda jej nedat výše než na 32. příčku, ale film pro mě znehodnotila jeho druhá polovina. Za prvních pár desítek minut, kdy se ve filmu nemluví a VALL-I je na Zemi, by si zcela jistě zasloužil místo v TOP10.

  5. BEZ PŘEHLEDUTo jsme na tom tak špatně, že nenajdeme jedinej českej kvalitní snímek?

  6. TO NEJLEPŠÍ OD HERMÍNY TÝRLOVÉ[7] Tomíku, cože? Chceš mi snad naznačit, že mám ve svém přehledu jen filmy z kapitalistické ciziny? Prísámboh, že všechny postavičky (i ty němé) ve výše uvedených filmech mluvily česky!

  7. Monstra vs vetřelci, pan včelka, Jimmy Neutron.
    Myslím že poslední jmenovaný by se dětem (Adámkovy obvzlášť) velmi líbil. Pan včelka u nás taky dlouho byl v DVD přehrávači..

  8. TOMíK SE VRACÍA CO KUKY? Přiznám se, že jsem četl jen knížku, ale film jsem neviděl. Našel by místo ve tvém kapitalistickém seznamu?

  9. KUKY SE NEVRACÍ[9] Pana Včelku děti viděly, líbil se. Já ho neviděl celého, proto v žebříčku není. Film Jimmy Neutron neznám.

    [10] Kukyho jsem viděl. A moc se mi líbil. Jenže nesplnil kritéria mého žebříčku, není to čistě animovaný film, hrají v něm totiž i živí lidé.

    Zdeněk (zdravím svého pravidelného čtenáře) s Honzou prominou.

  10. NEJLEPŠÍ Z NEJHORŠÍCH?Tak otoč kritéria a na prvním místě vyjde KUKY SE VRACÍ!

    Pokud to není i omezeno časově, tak hned za ním počítej s Hurvínkem a ostatními. Jistě tam najdou svá místa (ačkoli i semtam pro děti málo stravitelná) díla Hermíny Týrlové….

    Laco, nakreslit a vyrendrovat vtipnej obličej na monitor je podle mýho názoru kvalitativně ta nejspodnější zábava. Tím ale rozhodně netvrdím, že nemají mít animáci své místo….

    Jen bych tu stavil JAKO VŽDY!!! do popředí především kvalitu.

  11. TOMÍK, CERTIFIKOVANÝ PORADCE JIŘÍHO TRNKY[12] Tomíku, já tu snad vyhlásím obdobu GTIho ankety ZLATÝ VENTILEK pro největší diskusní blábol. Prohlásit animované filmy za nejspodnější zábavu je horký kandidát na letošní výhru. Kolik filmů například od Pixaru jsi viděl?

  12. CERTIFIKOVANÝ LACO S ROZUMEM DO KAPSYLaco klid, animáků jsem viděl dost. Uděluji si sám sobě proto Zlatý lentilek!

    To, že je pro tebe vzorem kvality animák od Pixaru Ti ovšem nepřikládá váhu na kvalitě tvého názoru. Pro mě si sestavil pouze tabulku sofistikované grafiky.

  13. Jj, většinu jsem ze stejných důvodů též viděl a prosezeného času u videa nebo v kině nelituju. Někdy je to lepší podívaná než filmy pro dospěláky (a nemyslím tím péčko :-). Potíž je v tom, že spousta bezdětných ty filmy nezná a nechytají se na některé vydařené hlášky a situace 🙂

  14. GOGONěkteří sdětný chodí s dětima do dívadla a nekrmí je syntetickou stravou z Pixarovi kuchyně. Najdou tam čistý život, zážitky, hlášky a reakce dětí, který nikdy neomrzí. Stráveného času u uvedené části Lacova seznamu pak lze nelitovat jen tehdy, pokud lepší zábavu skutečně neznáš.

  15. BLOGOVÝ OSCARLaco, normálně smekám. Jak pročítám tvůj seznam, mám co dohánět. Ovšem… já u tebe nenašel tu vůbec největší klukovskou současnou pecku – TERKEL MÁ PROBLÉM. Jásná oscarová jednička i v tvém seznamu.

    V seznamu bych (porytmusovsku) vypichol V tom domě straší (bombiše) a Spláchnutej, speciálně pak toho řízka u televize.

  16. INTELEKTUÁL TOMÍK[15] Gogo, souhlas. Bylo by chybou vidět v dětských filmech podřadnou zábavu. Je to jako se vším. Mezi animáky jsou skvělé i slabé kusy, stejně jako mezi hranými filmy.

    [16] Jo, jasně. Chalupa v horách, s malým políčkem. Kozička v chlívku. Večer petrolejka a kniha knih. Vlastnoručně vyřezané pimprlové divadlo, v neděli po obědě staré pověsti české. Jenže Tomíku teď není nedělní odpoledne, není čas pro staré pověsti české.

    [17] GTI, film Terkel má problém neznám. Popídím se. V tom domě straší je slabší pokus o dětský horor. Jako mnohem temnější dětskou podívanou s hustou atmosférou doporučuji Koralinu nebo Mrtvou nevěstu.

    Spláchnutej mohl být v mém žebříčku výše, pravda. Film je povedená evropská odpověď na hollywoodské trháky.

  17. W+GTomiku, na Terkela opatrně, je to fakt hustá jízda 🙂 Přkvapuje mě, že tam Laco nemá Slepičí úlet, a všechno s Wallacem a Gromitem, a ovečku Shaun.

  18. KRÁLÍK NA DIVOKO[19] Souhlas, GTI, W+G je povinná filmová četba, myslím na to už dlouho.

    A pozor, komentář [18] jsem psal já, ne Tomík! Ten teď asi studuje vývěsku Národního divadla, zda nemají na programu Wallace & Gromita.

  19. LACOVA PANEL STORYOmlouvám se. 16=Tomik."Samopřeinstalace" Exploreru9 neuchovala můj nejm…

    Laco neodsuzuji tebe ani animáky, jen je nehodlám glorifikovat jako ty.

    Stejně jako velebíš fejsbůk, tvitr, "ajfouny" a další jiný hovadiny, který lidem bezdůvodně lezou pod kůži, žerou čas a já vždy stojím proti, tak ani tady se mnou nemůžeš počítat.

    Na to abych uznával "tradiční hodnoty" nemusím mít na zahradě uvázanou kozu. Kdybych měl být jízlivější, tak moje děti místo toho, aby sjížděly ten seznam, co si napsal, lítají raději den co den volně po vlastní zahradě a jednoduše je to nezajímá.

    Vím, že se necháš vláčet novinkama a užíváš si je. Přeju Ti to! Mě ale život s kurvítkama (a to ve všech oborech) jen čím dál víc nasírá…To je můj postoj. Mám rád věci u kterých cítím, že mají nějakou hodnotu a nejsou náhražkou. Znáš mě tu nejlíp,víš o čem mluvím. Těch pohádek shora bych dal ve smyslu kvality dohromady tak 5. Tvoje číslo svědčí o tom, že leda sežereš všechno, co Ti dají na seznamu ve videopůjčovně….

    Závěrem. Trochu mě překvapuje, že znáš Národní divadlo. Mají to tam v 6D a ty jedeš furt v jen 3D. Palec nahoru!!! 😉

    GTI, děkuju za tipy.

  20. Animovaná Zlatá kapličkaJá z toho seznamu s bídou viděl 5 kousků, obsah jsem schopen odvyprávět u jednoho.

    Není pochyb o tom, že lépe je vzít děti do divadla na pohádku o Budulínkovi, než je nechat napospas dvouhodinové malované bžundě.

    Tomikovi gratuluji ke konzervativnímu postoji. Mám to podobně. A ještě k tomu jsem přesvědčen, že to je cesta pro budoucnost. Bez konzervativních názorů, bez udržování tradic, bez respektu k dílu předků, v jakémkoliv oboru, po nás zůstane jen rozpliznutá čmouha v kalendáři doby.

    Pochopitelně platí i zde otřepané, že všeho moc škodí, takže Piksara ano, ale vyvážit ho trojnásobnou dávkou Včelích medvídků, a aby bylo animákům učiněno za dost, zazdít to maximálním Fíkem.

  21. SDÍLENÍ[21] Tomíku, špatný den nebo budeš takto negativistický už trvale? Předmětný článek jsem nenapsal z nějakého orgastického nadšení nad pohyblivými pixely, ale jak se zmiňuji výše, byl jsem inspirován komentářem GTIho, který šel na Piráty z Karibiku JENOM kvůli dětem. A o tom je celý můj žebříček.

    Animované filmy jsou prostě pro mě jedním z mnoha prostředků, jak lze s dětmi SDÍLET jejich svět. Snad si zde ostatně nemusíme vysvětlovat, že je velký rozdíl mezi tím, když děti odložíš k TV a tím, když na základě recenzí vybereš film, jdeš s dětmi do kina a cestou domů si o filmu povídáte.

    Stejně tak bych tu mohl zveřejnit (pravda, méně rozsáhlou) hitparádu divadelních představení, koncertů nebo sportovních událostí, které jsem také SDÍLEL se svými dětmi, které v dospělosti nebudou příliš rozlišovat mezi kvalitou v dětství viděných filmů, koncertů, představení nebo zápasů, ale budou si pamatovat, že jsem tam všude s nimi byl.

    Moc jsem nepochopil Tvé spojení vyznávání "tradičních hodnot" s vypuštěním dětí na zahradu. Když sečtu, kolik hodin týdně mé děti běhají po trávě na trénincích, zápasech a turnajích, musel bych být ten nejkonzervativnější otec na světě. Všechen ten jejich "travnatý" svět s nimi totiž ještě navíc aktivně SDÍLÍM, běhám totiž po té trávě vedle nich.

    A už vůbec nechápu souvislost mého nadšení pro nové věci s filmovým žebříčkem. Ale budiž, mohu Ti přispět radou i zde. Tvé děti začnou v jistém věku tíhnout ke všemu co je "trendy", ač se budeš snažit nabízet milion různých alternativ. A v takové chvíli děti ocení, že táta není mimo a je jim i v tomto parťákem.

    [22] TNT, na kolika divadelních představeních pro děti si byl? Mám osobní zkušenost se zhruba deseti, patnácti divadelními kusy. A až na pár výjimek to byla šmíra jako prase.

  22. DivnodivadloLaco, já teprve začínám navštěvovat, to víš, většina představení je do dvou let nepřístupná.

    Protože si ale ještě dnes i sám vzpomínám, že návštěvy představení s prarodiči byly skvělým zážitkem, vychází mi, že tato cesta je správná.

    Na druhou stranu přemýšlím i nad Tvým SDÍLENÍM, a je tak možné, že kdybych s nimi tehdy chodil na Piksara, vzpomínal bych rovněž a paradoxně můžeme dojít k závěru, že ani pro děti není důležitý obsah, ale forma, tedy být s rodiči, SDÍLET.

    Buď tak hodný a napiš mi tady za 20 let, jestli děti na tyto Vaše návštěvy kina vzpomínají. Budeme mít jasno.

  23. Nikdy nezapomenu jak mě vzal táta na Blízká setkání třetího druhu. A to je jistě přes 30 let. Stejně tak si pamatuju na spoustu našich společných akcí a rituálů. Prostě držel krok, nikdy se k mým tehdejším dětským oblíbencům nestavěl přezíravě a nesnažil se mi za každou cenu nutit ty své. Přišel jsem si pro ně sám, hlavně pro ty v knížkách. Přesně tak jsem se choval i já ke své dceři, stejně tak to bude i se synem, který za měsíc přijde z hub.
    K #23 dodávám klasické Bravo Laco a tak nějak jsem rád, že nejsem dítě zaprděnce, rozpuštěné/vypuštěné do zahrady…

  24. JSEM VÁCLAV KLAUS MÍSTNÍHO SDRUŽENÍJsem Dur, když ty jsi Moll. Dodáš turbo, já chlazení. Já pasáček koz, ty paneláková krysa. Jsem nedůvěra v tvé sebevědomí. Jsem tvoje antimyšlenka k tvému bezvadnému nápadu.

    Ale nikdy, NIKDY!!! nejsem negativista 😉

    Matesolo, palec nahoru za tvé příkladné rodičovství. Palec dolu za omezený pohled.

  25. KULTURNÍ DĚDICTVÍ[24] TNT, není třeba čekat takto dlouho. Děti si pamatují už teď. A co si nepamatují, mají zdokumentováno (fotky, videa a vlastně teď už Klárka čte i můj blog).

    [25] Matesolo, díky za pochvalu. Vlastně za celý Tvůj komentář ode mě zřetelný Palec nahoru.

    Jako mladý a neklidný intelektuál jsem měl naivní představy o výchově dětí. Naštěstí jsem si děti začal pořizovat až ve chvíli, kdy jsem začal dostávat rozum.

    Samozřejmě je nutné chránit děti před největšími kulturními zvěrstvy (např. Maxim Turbulenc), ale neměl jsem třeba problém jít s Klárkou na koncert Ewy Farné nebo do kina na film o Hannah Montana.

    Na druhou stranu jsem byl rád, že Klárka neměla zase problém jít se mnou na koncert Hany Hegerové či na představení Divadla Járy Cimrmana.

  26. JSEM VZDUCHTím trávníkem jsem myslel to, že všechno souvisí se vším. Je úplně jiný životní styl žít v paneláku a na chalupě na venkově.

    Laco, tvůj přístup k dětem bych v životě nezpochybnil!!! Jen jim postav "o pokojík víc" a uvidíme kolik času budeš vedle nich trávit na hřišti……

    Jak říkám, všechno se vším….a pochopitelně vše je otázkou priorit. Doufám, že už mi trochu rozumíš. Urazit jsem Tě rozhodně nechtěl.

  27. TABULKA PRAVDYKlid hoši, asi nikdo z nás nepovažoval horní tabulku za Lacův kulturní zenit. Koneckonců ti, co to tu i čtou o tom přecí ví své.

    Padlo tady mnoho důležitých vět. Je dobře si připomenout, že ani tak nejde o kvalitu představení samotného, jako o to, byt jako rodič se svým dítětem u toho. Laco moc pěkně píše, že zase rodič může být rád když spolu se svými dětmi absolvuje jednu lásku prokletou. Neboť pocit společenství, to je to, oč běží.

    Konečně, co však člověk udělat musí, to je minimálně spolu s potomkem přečíst knihy – Danny, mistr světa, a Matilda od Roald Dahla. Sami ať si čtou v Denících poseroutky od Kinneyho. Ke Kafkovi se pak dostanou jednou už sami. A nezapomenout také na Francise Scota Fitzgeralda, Penn Warrena, Steinbecka a Hemingwaye, Faulknera, Márqueze,Conrada, Chandlera, Haška, a na Chválu bláznoství, která slaví už pětisetleté výročí… Všechno ostatní je jen (slovy Ernesta Há.)průjem slov.

  28. TOTO JE KVALITNÍ NÁZOR!:
    "Jako mladý a neklidný intelektuál jsem měl naivní představy o výchově dětí. Naštěstí jsem si děti začal pořizovat až ve chvíli, kdy jsem začal dostávat rozum.
    Samozřejmě je nutné chránit děti před největšími kulturními zvěrstvy (např. Maxim Turbulenc), ale neměl jsem třeba problém jít s Klárkou na koncert Ewy Farné nebo do kina na film o Hannah Montana."
    Sám bych to opravdu líp nenapsal.

  29. POKOJÍK V DUŠI[28] Tomíku, pravdu díš, vše je otázkou priorit. V pokojíkové kauze mám dvě možnosti. Buď se rozhodnu pro pokojík navíc, ale pak ztratím část svobody a děti si mě příliš neužijí.

    Nebo zvolím druhou možnost, kdy budu s dětmi desítky hodin měsíčně sdílet jejich svět a s trochou štěstí možná nakonec bude i ten pokojík navíc.

    Kdybych chtěl být patetický, použiji jako argument pro svoji volbu japonské přísloví: "Cena člověka není v tom co má, ale v tom, co dává druhým"

    Jo a mimochodem: Mě nenasereš bejku!

    [29] GTI, děkuji. Knihy. Největší dluh, který vůči sobě samému mám.

    [30] Gogo, díky, cením si Tvé pochvaly.

  30. Teta KateřinaLaco, krásně jsi to vysvětlil v [31], klobouk dolů a navíc všechna čest.

    A když jsme u těch přísloví, nevím, jestli to říkají Japonci, ale vystihuje to přesně: " Raději hůř bydlet a lépe žít ".

  31. ROVNOVÁHA JE PODSTATOU FUNKČNOSTIChlapi, všechno to jsou moudra, která si zaslouží uznání a já s nimi jednoznačně souhlasím. Pravda je, že znám spousty nemajetných šťastných lidí i rodin. Dokonce ani animáky nesledují 😉

    Jen bych byl nerad, aby si tu někdo o mě mylně myslel, že moje děti neví, co je tv, pohádka, zábava s tátou apod. Zážitek s dětmi je pro mě nadevše jako pro každýho tady.

    Není přeci nic krásnějšího, než když Ti vlastní dcera před spaním řekne: "Tatínku já Tě tolik miluju a moc bych přála si Tě vzít. Ale já Vím, že to nejde…" (neplést ani ve vtipu myšlenkami poselství FRITZLA!!!)

  32. RODIČOVSKÉ KLIŠÉLaco, asi nemám takovou slinu jako ty, abych v místním 1D prostoru, v tak málo bitech a bytech, vyjádřil srozumitelně svůj názor.

    Každopádně, každou reklamou, kterou tu děláš (a čím dál více to tak funguje ať chceš nebo ne) já vnímám mnohem víc aspektů tvého nevinného rodičovského vyjádření. Např. Matesola je spokojenej, je v davu s anymákáma. Má na to od tebe papír, že je kvalitní otec. Ti ostatní, co to do teď neviděli, už mají doma na lednici seznam, co další měsíc půjčovat v půjčovně. Jednoduše proto,že je prostě jasný, že to musí být dooost dobrý, když to Laco psal. Kdybys tu psal o Barbienách, tak někteří místní je začnou kupovat klidně svým synkům. To mi věř, to je tvoje síla. Možná je to Prahou, ale čím jsem starší a vidím, co jsou schopný lidi za peníze dát, tak mi přijde, že jsme jen čím dál víc padlý na hlavu a už tu stupiditu kolem nás ani kolikrát nevnímáme.

    Vnímám to prostě ve větší šířce, protože to jinak neumím. Bez obav. Moje děti mají ke všemu novýmu stejný přístup jako tvoje. Ani se k nim nechovám o moc jinak než ty. Místo trávníku s nima sedím na židličce u klavíru nebo bicích,hrajeme hry, rejpeme se na zahradě.

    Stejně tak jako ty a každý rozumný rodič se jim snažím vysvětlovat pozitiva i negativa.

  33. Laco trend setter?Teda Tomiku já sem občas nakouknu, ale že by byl pro mě Laco až takovej opinion maker tak to zas ne.
    Což se asi těžko vysvětluje někomu, kdo je zřejmě zaklet jen do místní blogrulády a má tím pádem drobný sklon k přeceňování :))
    No nicméně raději spokojenej v animákovém davu než radostně křepčit s princeznou ze mlejna…nebo s čímkoliv z cz tvorby po roce 2000.

  34. MatesoloNaše pohádky nejsou v poslední době(tak posledních patnáct let) nic moc. V tom jsem s tebou zajedno. V čem nebudem zajedno je to,že tu nejsem zakletej.Chodíš sem dost často na to abys už něco alespoň tušil o komkoliv tady.Možná Ti nesedím,nebudu se za to zlobit.Ale když mě někdo nepřímo pod čarou nazve zaprděncem se zahradou,tak to svědčí nejen o omezeném pohledu na svět, ale také o jeho lehce přikrčené povaze.Už ve školce jsem zjistil,že není v mých silách se ovládat a něco takovýho jen přecházet.

    Výše jsem rozvedl diskuzi proto,že mě Laco označil za tydýta,když jsem vyjádřil pouze svůj názor o nízké kvalitě umění animáků.To mě od něj vydráždilo,protože se tu nade mnou postavil do role nikoli oponenta ale frajírka,co se druhýmu vysmívá. Tím mě fakt nas…

    Padl tady od GTIho názor,že nejde v článku nejde o kvalitu animáků.Ale pro Laca byla natolik důležitá právě vysoká kvalita animáků,že mě neváhal označit za oslíka.

    Pochopitelně je přeci vžycky paráda si cokoliv ze zábavy užít s dětmi!O tom nikdo nepochybuje.Jen jsem při daném tématu vyzdvihl jiný pohled na věc a sice,že je to pro mě laciná maškaráda za těžký prachy.Stejně jako např. 98% muzikálů…

    Jestliže bychom se měli (ne)smířit s tím,co nám tu Laco servíruje,může nám tu vyvěsit ke každému článku osobní ikonky s možností palec nahoru/dolu.

    Patříš sem a já Tě beru.

  35. Srovnání s divadlem je k smíchu. Rozdíl je jen, že jsou tam míň pomalovaní panáci. Dělají to co jim někdo druhý řekl a napsal. Tedy to samé co ti nakreslení. Divadlo je nižší úroveň vyprávění příběhu. Prostě v té době nebyli jiné možnosti. Animované vyprávění příběhu ma to co divadelní plus není svázáno fyzikálnimi zákonitostmi.

  36. TV BlogNa Primě začíná Doba ledová 2 !!! Co na to Vůdce ? Až jednatřicítka ?! Mámo, obleč mi děti, jdeme do hospody, nebudu je kazit takovým brakem !

  37. [38]Zde pozor, Forde, film má své kouzlo, zejména pro děti, ovšem divadlo, tedy lépe řečeno ten přímý fyzický kontakt je nenahraditelný přesně tak, jako dítěti nestačí se na maminku dívat skrzevá devedečko z dovolené. Ten nejsilnější zážitek (například strach z bubáka) si dítě odnese právě jen z toho divadla. Divadlo rozvijí vnitřek člověk, nejhlouběji zasahuje, nejvíce "učí", je to po knize, která vyžaduje stopro aktivní přístup další z vjemů, který nemůže nahradit ani prostorové promítání filmu. Film je pasivní zábava, netvrdím že zbytečná, ale z pohledu jaksi kvality duše stojí divadlo, kejklíři a vůbec reálná představení vysoko nad filmem.

    Neboť do postele si tvé díte nevezme obal od DVD ale právě toho plyšového Krtečka…

  38. [40] Ten Krteček v posteli mě trochu mate. Ten má snad s divadlem máloco společnýho ne? Řekl bych, že jako spoluspáč vyhrává nad dývkem popř. knihou hlavně z praktických důvodů. Je měkčí a nemá ostré hrany.
    [37] Tomíku, shodit animáky větou …nakreslit a vyrendrovat vtipnej obličej na monitor je podle mýho názoru kvalitativně ta nejspodnější zábava… mi opravdu přijde trošku zbrklý. Rodinný filmy už z principu nemůžou mít kdovíjaký umělecký ambice, ale pokud jsi viděl aspoň pár kousků z Lacovy dejme tomu TOP 10, musíš přece uznat, že i v tomhle žánru jsou filmy, co jsou zkrátka dobře udělaný a nejde tam (jenom) o roztomilý ksichty. Dno zábavy je 100% o hódně moc níž.
    Nechci autorovi vkládat myšlenky do klávesnice, ale Laco asi nechtěl tím žebříčkem říct, že animáci jsou to nej a pak už nic.

  39. Forde, máš "zajímavý" názor. Zkus se zamyslet nad tím, co se Ti snažil GTI vysvětlit, promysli to ještě jednou.

    TNT, ani tenhle večer nepatřil animákům. Doma jsme si hráli s klacíkama divalo. Jdu ale dál. Příště z nich už vyřežu pimprlata. To víš, ani u mě vývoj nezastavíš 🙂

    GTI,je vidět, že si měl hodně dobrou náladu a že si ji nenecháš zkazit. Že by reklama na nové GTI? Za mě za obojí palec nahoru (tu reklamu jsem sjel asi pětkrát…dokonalý,vzrušující!!!)

    MaSk,přečti si mé a Lacovi příspěvky postupně. Vytrhl si to z kontextu. Ano, není to ta nejspodnější zábava, ale ve vztahu např. k našim animacím obecně mi to tak přijde. Každopádně hodnotou bych to pro jasnou představu přirovnal v hudebním průmyslu ke kvalitě většiny muzikálů. Laciný mašinérie na výrobu prachů.

    Na začátku jsem se ke kvalitě nevyjádřil vůbec, až později, kdy se mě snažil Laco zesměšnit, jsem poukázal na skutečnou kvalitu těchto děl. Toť vše.Taky se u toho příležitostně pobavím o tom žádná. Nikdo skutečně neočekává, že by měl Dobu ledovou režírovat raději Václav Havel, aby to alespoň nějakou uměleckou hodnotu mělo 😉

  40. Pokud se nemýlím, tak to bylo na začátku o seznamu dospělého člověka a
    ne o vlivu na formování osobnosti dítěte. Takže nějaká výchovná snad v 
    jeho věku jde mimo. A znovu opakuju, že se to liší jen ve vizuální
    formě. Scenárista, režisér atd je stejné. Prostě je to vyprávění
    příběhu. I ti herci co mluví postavičky hrají často divadlo. A když je
    člověk ve 20 řadě v divadle, tak té interakce a mimiky moc nezažije. Divadlo se vám
    zdá jiné díky předstartovní přípravě. Umyjete se v teplé vodě. Oblečete
    kostelové gatě. Zapřáhnete kravku do žebřiňáku a hybaj za kultůrů. No a
    tenhle rituál si u placky odpustíte, tak se vám to pak zdá ploché,
    nevyživné, neumělecké. No a kdo jde na animovaný film do kina, tak je na
    tom obdobně a tudíž to i ocení. V konečném důsledku jde hlavně o hlášky a konverzační humor, tak jde se pobavit i u TV/projektoru.

  41. JEDNOBUNĚČNÝ SVĚT PODLE FORDAForde, v konečném důsledku jde v životě o to abys přijímal akorát kyslík, trochu světla, potvravu a taky si vyměšoval.
    Asi se shodneme, že o tom kvalitní život není.

    Dále se asi shodneme na tom, že jistě dá min. více lidského úsilí (a to opakovaně) na vytvoření divadelního představení. Některé výkony herců jsou skutečně dechberoucí a zaslouží si obdiv. V tom je mj. také ta hodnota "fullkontatu". Nemluvím o tom, že to co je v divadle, těžko skoukneš v TV. A to rozlišení je rozhodně víc než 3D!!!

    Mohl bych Ti tu v trendu seznamů vyjmenovat celou řadu divadelních představení (klidně postupně podle osobního dojmu ze zážitku…nikoli kvality, na to nemám), ale tuším, že pokud nepřehodnotíš základní pohled na život a svět, tak to nemá cenu.

  42. Tomiku, mě se zdá,že ty máš problém s každým. Podle mě máš tak 120kg, tlustý brejle, dvě vejšky, děti nutíš do klavíru a na divadelní představení, místo abys je hnal do sportu. Ono na tom venkově nemáš moc kam jít,že? proto závidíš,že Laco chodí na hřiště s dětmi a kouká s nimi na TV. Pokud tu Laco napíše jakýkoliv článek o sportu,všiml jsem si,že na něho vůbec nereaguješ.. Proto si myslím,že sport nemusíš. Nic ve zlém, ale do každého se jen obouváš.. Proto čekám, že ani na mě nezůstane nit suchá.. Tak se do toho pusť…

  43. ToníkuZdání klame. Možná sis toho do dnes nevšiml, ale je to tu o diskuzích. Máš nebo nemáš co říct k tématu. Nabízím mnohdy jiný pohled. Mám pouze souhlasně kývat? Nebo jen nečině přihlížet (jako nejspíš doteď ty, jelikož Tě neznám)?

    Jinak s popisem si se trefil 😉 Nabídni ty nějaký rozum a uvidíme, kam se v diskuzi dostaneme.

  44. ale znáš mě.. Jen jsem tu přestal psát kvůli Tobě, možná jako spousty dalších.

  45. ToníkuNeznám Tě. A ty neznáš mě.

    Tak, co Tě nutí dělat výjimku, že tvé psyche tu dnes o mě plodí obraz diskuzního monstra, jenž v pravém světě požírá své okolí?

  46. Vrať se k tématu o pohádkách. Tobě je totiž úplně fuck, co zde Laco napíše. Reaguješ akorát na ostatní… Podle mě jsi takový malý šváb, který pečlivě sleduje sebemenší slabinu, nebo malou chybičku ostatních.. Jednou uděláš taky chybu. Třeba ne tady, protože jsi velmi chytrý. Ale jestli se takto chováš i v normálním životě,tak Tě brzy někdo sejme.

  47. No můj život je mnohem víc buněčný, protože akceptuje i divadlo. Na rozdíl od jen divadla ve vašem případě. Každé si žádá svoje, ale princip je pořád stejný. I tisíckrát můžete kličkovat a slovíčkařit, ale divadlo ,film hraný, animovaný funguje na stejném principu. Scénář, režisér, hraní. Rozdíl je jen v pódiu. A vůbec nejde o rozlišení, 3D ale vyprávěný příběh. A lidské úsilí je velice diskutabilní. Tady hrají divadlo v každé druhé vesnici, ale animovaný film 3d natož 2d nevytvořil nikdo desítky km široko daleko. Snad jen ve Zlíně něco takového kutí. Takže to úsilí je nepřímo úměrné četnosti. A to že vy zrovna jste nadšenec pro divadlo neznamená, že by to bylo něco zvláštního. Prostě jen pro vás je to něco extra, tak jak pro druhého je extra sport dalšího cokoliv od Apple jiného produkce VW.

  48. STATUS:NEŽÁDOUCÍCítím,že bych zde měl provést myšlenkovou korekci a vrátit vše na začátek.Zároveň bych tímto rád omluvil svou zbrklost…především autorovi článku

    Když jsem napsal "kvalitativně ta nejspodnější zábava" neměl jsem na mysli nejméně kvalitní zábavu s dětmi.Ta,pokud je jakákoliv srdečná, je vždy ta nejlepší. To je axiom.

    Měl jsem jednoznačně na mysli kvalitu snímku obecně ve smyslu zpracování. Laco napsal ve své podstatě o animácích vše.Jsou dokonale ztvárnění, vtipní,zábavní, vnáší do života dětí moudra lépe než stovky mravokárných rodičovských vět. V tom se s Vámi všemi zde bez rozdílu věku,barvy pleti i planety shodnu. Doufám.

    Předestírám,že následuje pouze můj osobní,životní názor reprezentující hodnoty,které uznávám…

    Dovolil jsem si rozvinout téma dál,neboť výše uvedené je všem nad Proximu centauru jasné….

    Pro mě osobně je z hlouby srdce neskutečně občerstvující, když kdokoliv vytvoří cokoliv vlastním umem ve světě,kde neexistuje UNDO. Do tohoto světa,z tohoto pohledu, Animáci pro MĚ nepatří.

    Nekritizuji nikoho z Vás, proto nikdo nehodnoťte mě. Můj sarkasmus pochopitlně jinak vyzní NAŽIVO,než zde v 1D.

    Toníku pro tebe speciálně.Můj život je už i tak dost tragický na to,aby mě ještě někdo trestal.Navíc např. při mém povolání vůbec není vhodné přát mi,to co si přeješ.Nejspíš by se to dotklo někoho z vás a s tím bych neuměl žít. To,že s někým mnohdy tvrději diskutuji neznamená,že bych mu cokoliv zlýho přál.Je to jen prezentace životního nadhledu,který tady někdy až nevybíravě servíruji. Tedy nic osobního. Nicméně Ti slibuji, že se budu snažit být lepší.

    ps:psáno chybově přes ajfoun

  49. Tomiku. Vůbec jsem Ti nic zlého nepřál.. Už vůbec ne nějaké neštěstí.. Jestli máš tragický život? To je Tvůj problém. Já svůj život miluji a nikdy bych ho třeba za bohatství nevyměnil. Raději se podívám s dětmi na pohádku, nebo zahraju hru na xboxu, nebo s nimi stavím z lega,než abych makal v práci. Z Tvého článku totiž vidím,že možná Lacovi jeho čas s dětmi stráveným trochu závidíš. Jednou mi řekl tchán,že moje děti si budou pamatovat čas strávený s rodiči, opékání vuřtů, jizdu na kole, hraní na hřišti. Nebudou si ale pamatovat,značku kola se super celoodpružením, nebudou si pamatovat zda při tom měli nejnovější model kopaček, nebo super hadry za tisíce… Budou vzpomínat jen na ,,ČAS STRÁVENÝ S RODIČI"

    A toho se od té doby řídím.

    Ale vážím si toho,cos napsal.

  50. Nelze s tebou než souhlasit Toníku. Život rozhodně není ani o penězích ani majetku a tuplem ne takový život s dětmi. Nejsi a nikdy nebudeš čehokoliv majitelem, než vlastního svědomí a toho okamžiku, který momentálně žiješ. Co píšeš, jen jinou formou opakuji, je na tolik jasný, že nemá cenu o tom diskutovat.

    Občas je možné v životě potkat jedince, kteří majetek nemají ne protože nechtějí, ale protože na to svým mdlým rozumem jednoduše nedosáhnou. V životní situaci těchto vnitřně sklíčených panáků doby nezbývá než následně přeběhnout na druhý břeh a hlásat, že oni to nepotřebují a tím tedy žijí lepší životy.

    Ujišťuji Tě, že Lacovi je rozhodně co ZDRAVĚ závidět. Přesto musím říct, že jsem se svým životem spokojen.Kdybys mě jen trochu znal, tak tvé názory na mě by Ti při srovnání s realitou přišly úplně mimo. Z místního, velice omezeného vidění všech aspektů našich životů, proto nesuď ostatní i kdyby žili své životy na celoodpružených drahých kolech. Vždy znáš méně než tisícinu toho, proč to tak je.

  51. Zírám!Kluci, to zírám, jak se dá z pár pohádek rozvinout taková debata! Ale…líbí se mi to 🙂

  52. Hranice filozofieChlapi,
    venku sněží, já mám tři marod děti do pěti let, už jsme kreslili, stavěli lego, četli Pejska a kočičku, a teď ty svoje marody potřebuju nechat trochu hibernovat v posteli, takže jsem si zagůglila "nejlepší animovaný film", abych jim něco stáhla, a dostala se sem. Jako vícečetná matka můžu zatím jen potvrdit názor, že pro děti není až tak důležitá kvalita obsahu toho, co s nimi sdílíte, jako to, že to s nimi sdílíte, aktivně pracovat lze navíc i s pasivní zábavou jako je sledování filmu, alespoň moje ropuchy mají potřebu o ději mluvit, ptát se, vyprávět, přepracovávat děj, kreslit, zpívat a znovu a znovu povídat :-). Takže, chlapi, hlavně, že jste u toho, ostatní je skoro jedno 🙂

Napsat komentář: p. Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *