Rovnice dle BMW: X6-X1=5

Prémiové texty pro prémiová auta


Znám tři lidi, co umí dokonale psát o autech.

Libor Zezulka, bohužel již bývalý redaktor Auto.cz, minulý týden na stránkách jistého prodejce ojetých aut uveřejnil test čtyři roky starého BMW X6.

…Podvozek nejhorší nerovnosti odfiltruje, ale vzduch to není a nikdy nebude. X6 ani nemrkne, pokud ve 120 km/h utáhnete už tak dost prudkou zatáčku, nepotrestá vás, pokud o sekundu později půjdete ostře na brzdu a podrží vás i v případě, že na zledovatěle a zasněžené silnici přidáte víc plynu, než je zdrávo. Tohle auto můžete do jisté míry chápat jako vašeho anděla strážného. Jen si ho nesmíte naštvat…

Jen o pár dní později GTI, další automobilový poeta, na svém blogu popsal své čerstvé zkušenosti s novým modelem BMW X1.

…Auto je jako dokonalá hravá kočka, vnímám pouze příkladnou vyváženost, zatáčky jedu dokonce za hranou svého maxima (!) jsem znovu šokován, co tohle auto dokáže, prostě se nehne, zatáčky tvrdě naříznu, přitáhnu, dokonce přiškrtím, držím bavoráčka přesto stále pod plynem, co držím, já ho jaksi tím plynem částečně i řídím a… proletím vlásenku na jednu čistou stopu…

Fantastické texty o fantastických autech.

Třetí z automobilových písmotepců si nedávno koupil nové BMW pětkové řady. Mnoho mi o něm povyprávěl, osobně ukázal a dokonce mě nechal i šoférovat. Byl bych rád, pokud by Tomík bavorskou rovnici doplnil jedním ze svých brilantních autotextů i zde.

12 thoughts on “Rovnice dle BMW: X6-X1=5

  1. MNICHOVSKÝ RAJCNo, jsem dojat, být chvíli ve společnosti takových mistrů volantů a per, jakými nepochybně jsou Libor Zezulka a Tomík, to je čistá radost.

    Je to dobrá výzva, Tomik má co napsat, a vezme-li téma snů, tedy BMW 5, pak mohou knihovny na čas zavřít…

    Možná, že ještě před tím, by to zde stálo za to, kdybys ty, Laco, shrnul své dojmy právě z řízení té pětky, případně je konfrontoval se Superbem. Píši to proto, že tvé texty jsou pro mne vždy velmi přínosné.

  2. DOMÁCÍ ÚKOLJe GTI.Jasný?
    Pak je Laco.Pak Libor Zezulka. Jasný?

    …a úúúúúplně někde za koncem všech literárních legend a zapomenutých pokusů o legendy jsem já, coby pouhý přidržtužka a přisluhovač. To pro vysvětlení, aby nedošlo k nějakému nedorozumění a taky abych z toho neměl všelijaké potíže.

  3. ZKUŠEBNÍ KABINA[1] GTI, původně jsem chtěl napsat samostatný článek se svými pocity z jízdy. Už dávno. Jenže během zimy jsem se s Tomíkem viděl jen jednou, v Chomutově. A to bylo zrovna tak málo času, že jsem jeho BMW řídil jen cestou domů z práce s malou zajížďkou v podobě vyzvedávání Klárky z angličtiny.

    Bylo šero, pršelo a ve městě byl hustý provoz. Nejsilnější dojem tak zůstal z kabiny. Už tak famózní kousek světa Tomík ještě dokázal konfigurací dotáhnout k naprosté dokonalosti.

  4. GTILaco má téměř kdykoliv auto k dispozici a i já se těším především na jeho popis.

    A pak…Jak můžu po přečtení tvé recenze na Jamesa Deana cokoliv napsat?!…Už to oběhlo světem. Opět dokonalý!!!

  5. PĚTKOVÁ VÝZVASakra chlapi, to je témat, která bych od vás s chutí přečetl.

    Tomiku, určitě přispěj troškou do mlýna. Na autentické pocity majitele pětky, s citlivou duší a barvitým jazykem, jsem velmi zvědavý.

    Laco, právě na letmé první pocity, dojmy a konfrontaci se Superbem, čekám zvláště netrpělivě.

    GTI, texty ve svižném tempu, opakovaně čitelné, paráda. Mušle jsem si musel vyfotit, to je pisoárová óda na radost. Nepsal jsi někdy, popř. nevíš o nějakém slušném uživatelském testu, Audi A4 Allroad ?

  6. Test A4 allroadTNT, v kontextu tohoto blogu je třeba poznamenat, že nejlepším allroudem za tvoje prachy je X3 😉

  7. AUTALACO, napsat bys to mohl právě už jen pro tu potřebnou konfrontaci se Škodou.

    Tomíku, děkuju za Deana 🙂 Na popis BMW5 čekám. Vím, že to bude mít šťávu. Umíš.

    TNT – A4 All jsem netestoval, ale vím, že je to v rámci modelu A4 to nejlepší (i v jízdě) co lze pořídit. Mistrovskej kousek. Ty mušle teda pasujou 🙂

  8. XXX😀 Tomiku, pakliže bych byl horňák, tak proč ne. Ale já jsem dolňák jako řemen, proto zůstanu dole. U silnice. Ale to tobě, který laskáš ten nejkrásnější motozadek, nemusím vysvětlovat. Navíc máš doma motopětky a nohy pěkně rostlé, žádné ixska. Ideální motopartnerka.

  9. SUPERB 5[1], [5] GTI a TNT, nejsem expert na ženský (konec rýmu). A na auta. Moc jsem jich nevyzkoušel. Těch aut.

    V dubnu 2007 jedu Autosalon Lipsko. Ani ne v rok staré Octavii. Nádherná kabina, nádherná palubka. V pavilonech lipského výstaviště střídám jednu kabinu za druhou. Utvrzuji se, že Škoda válí.

    V posledním pavilonu, těsně před cestou domů, prošmejdím vystavené exponáty značky BMW. Celou cestu domů probrečím. Mám pocit, že mi na parkovišti někdo polovinu palubky odmontoval.

    Druhou část testovací jízdy v Tomíkovo novém BMW jsem jel z domova zpět do práce, kde jsem hned přesedl do Superba. A zas ten samý pocit, co znám z Lipska. I teď jsem celou cestu domů probrečel.

    Kabina Superbu je… superbální. Ale musel jsem hodně rychle zapomenout co jsem zažil v BMW. Třeba volant. Druhý den jsem u svého prodejce musel ověřit, zda mám opravdu volant potažený kůží a zda za příplatek nemontují skutečné volanty.

    K jízdě toho moc říct nemůžu, jel jsem prakticky jen rovně. Jen jeden pocit mám. V Superbu často ztlumím rádio, abych si vychutnal sametovost benzínového motoru. Ale tasit tento trumf nemělo smysl ani v naftovém BMW.

  10. CHRÁMTo je přesné Laco. Já v současné pětce nejel, ale byl jsem si v ní posedět, když se začala prodávat. Bylo to poprvé, co se mi zatajil dech po nasednutí do auta. Bylo to nezapomenutelné.

  11. bramboryjiž třetí sezónu jezdím s 120d cabrio a jsem nadmíru spokojený, minulý rok jsem si dal Les Planes de Corones s X5,3.0XD a vracet auto zpět bylo hodně těžký. BMW u mě zřejmě nikdy nedomestikuje, nicméně.. měl-li BYCH na to, nekoupim nic jiného.
    to Laco: srovnávat cokoli na Superbu a BMW je mrháním času. A neřekl bych, že kůže na volantu je nějak diametrálně odlišná..
    Zásadním plus pro BMW je ovládání na MF volantu. Nevím, kdo u VW vymyslel ovládání hlasitosti u MF volantu vpravo. Možná nějakej levák..
    řidiči BMW, nejsou apriori magoři.. jen většina z nich dost často pospíchá aby si na ty brambory vydělali 😛
    S čímž mají pomalejší účastníci provozu problém.. Většina řidičů nerozlišuje jízdu rychlou a nebezpečnou..

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *