Na silnici to raději nezkoušejte!Pozorní čtenáři mého blogu dobře vědí, že fotografie z bouraček skutečně nemusím. Ale na to, jak ve stokilometrové rychlosti dálkově řízený Smart narazí do zdi, jsem se musel podívat několikrát. Špatně mi bylo až při představě, jak při nárazu posádce vyletí mozek z hlavy očními důlky.
Bol som prekvapeny, kolko z toho smartu ostalo. Myslel som, ze dopadne horsie.
to DanielZůstalo z něho opravdu dost. Pozůstalí po posádce by ho klidně ještě mohli prodat do bazaru.
SmartDoufám, že jste si všimli, že ten panel byl šikmo. Myslím, že kdyby to napálil čelně do kolmo postaveného panelu, pravé dveře by rozhodně nešly otevřít.
Možná i šly. Zapomínáš na kinetickou energii. Výhoda těchto autíček je nízká váha. Auto pak při nárazu musí pohltit podstatně menší energii, než když má auto 2 tuny.
Jenže zase i naopak – těžší auto může mít víc deformačních zón a pevnější výztuhy. Začarovaný kruh…
AirbagyStejně je to celé k ničemu. Co na tom, že má auto deformační zóny a 21 airbagů a v rychlosti sto km v hodině mu jdou otevřít dveře spolujezdce, když vnitřní orgány vlastní airbagy nemají. A zkuste přesvědčit člověka s urvaným srdcem, játrama, slezinou a plícema, že má být vlastně rád, že si koupil bezpečné auto a přežil…