Obchod Vltava.cz se začíná zlepšovat

K dokonalosti však ještě kousek chybí


Byly doby, kdy jsem byl z e-shopu Vltava.cz nadšený. Paradoxně to bylo v době, kdy obchod prakticky neměl na webu konkurenci, ale přesto nabízel nízké ceny, dopravné zdarma při nákupu nad poměrně směšnou částku, automatické rozdělování objednávky bez nutnosti platit poštovné za každou zásilku, časté posílání slevových kupónů apod. Jenže po čase se služby začaly zhoršovat. Ale protože Vltava prakticky stále nemá konkurenci, tak jsem zde nakupoval, nakupoval a nakupoval a kritizoval, kritizoval a kritizoval.

Soudě dle mého letošního vánočního nákupu se však zdá, že se začíná blýskat na lepší časy. Jakmile byla u všech položek nákupu dovršena lhůta slíbeného dodání, dostal jsem informační e-mail, že se bohužel některé položky nepovedlo zajistit v termínu, a proto mi bude na jejich náklady objednávka rozdělena. A opravdu. Zásilka dorazila natřikrát a nedodána zůstala pouze jedna položka. V souvislosti s tím došel další e-mail s touto informací: Vyse uvedene zbozi vam jiz bohuzel nebudeme schopni do Vanoc zajistit a dorucit. Pokud na dodani zbozi do Vanoc netrvate, bude vyrizeni vasi objednavky pokracovat standardne dale. Pokud zbozi po vanocnich svatcich jiz dodat nechcete, prosime o stornovani vasi objednavky.

Mám z jejich přístupu radost. Možná ale je to jen tím, že ona poslední zbývající položka nebyla zamýšlena jako vánoční dárek.

Jaké máte zkušenosti z letošních internetových nákupů?

11 thoughts on “Obchod Vltava.cz se začíná zlepšovat

  1. LegraceStejně je to legrace, jak se zákazník raduje z přítomnosti něčeho, co by mělo být u každého obchodníka standardem…

  2. Jsme v Čechách, takže jinde zcela samozřejmé je zde vysokým nadstandardem, bohužel. A pak se z toho každý raduje, jaké to je super. Přitom zrovna takhle a ještě lépe by to mělo fungovat normálně a po celý rok.

  3. Vánoce a Vltava?Vánoční dárky rád dávám lidem pod stromeček nebo alespoň okolo 24.12. a to bych zboží v případě Vltavy musel objednat už někdy v průběhu listopadu, abych měl jistotu, že mi zboží v čas dodají 😉

  4. Obchod Vltava.cz se začíná zhoršovatTo moje poslední zkušenost s Vltavou je zcela opačná. Pochopím, že zboží, u kterého je napsáno skladem se může mezitím vyprodat. Ale nechápu, proč posílají e-mail, že zboží bude vyexpedováno 6.12., ale týden poté mi bylo na můj dotaz sděleno, že se to do pošty dostane až 17.12… Budiž mi útěchou, že toto už dodrželi a dárek je konečně doma…

    Paradoxně jsem dříve podobné problémy neřešil – co bylo řečeno, to bylo dodrženo (proto ten nadpis).

  5. LACOVA SLOVALaco… já čtu celej tvůj prosinec a je to jedna velká paráda, vyskočím a vlezu k sobě, otevřu to a… čtu tam tvá slova. Já čet´ u tebe a tys ve stejnou dobu psal u mě. Tak se vracím, abys věděl, že mě úplně zamrazilo, a abys věděl, že chci, abys věděl, že vím co čtu rád… tedy rád čtu tvá slova… tady i jinde…

  6. jo, vltava šla pěkně k čertu, přestože si pořídili titul obchodník roku.
    ale po letech zhoršování služeb (termíny, nekompletnost, banda mrtvých brouků) jsem jim dal poslední šanci, kdy mě děsil termín dodání jedné položky v týdnech. stal se zázrak – dodali všechno, o týden dřív než avizovali.
    dodání vánočního dárku bych jim sice nesvěřil, ale možná už zas můžou být použitelní.

  7. potvrzuju, Vltava se zhoršuje, nevím jaký paka zaměstnávaj u balení zboží, jeden příklad za všechny: přišla optická mechanika (jedno z nejcitlivějších součástek) zabalená tím způsobem, že byla jen v igeliťáku hozená na dno krabice a _navrchu_ byla namuchlaná bublinková fólie která tam byla na dvě věci, takže není divu že během přepravy se kus plastového krytu odštípnul a hrana utrpěla značné poškození…
    asi si říkáte „vina dopravce“, já ale vidím jednoznačnou příčinu na straně totálně amatérského (prasáckého) zabalení ve Vltavě…
    o příšerných dodacích termínech ani nemluvě… komunikace – taky katastrofa… Vánoční dárek bych jim nesvěřil ani omylem… a z prodeje pc komponentů jsem už taky vyléčenej… radši si to za větší peníze nechám objednat u místního obchodníka, i když to budu mít dražší… ale aspoň mi to nepřijde rozmlácený …
    samozřejmě mechanika šla na reklamaci a už to bude měsíc… kontrolní otázka: myslíte si že mě někdo z Vltavy dal vědět že reklamaci aspoň přijali a že to třeba budou nějak řešit? 😉

  8. No počkejte!To jako, že si necháváte dárky, co kupujete svým milým a oblíbeným k Vánocům, posílat poštou a vybíráte je přes internet? A necháváte si to posílat domů nebo rovnou Santovi na Pól?

  9. takhle kapitalusmus nefungujeNechápu tento český komunistický hovadismus, který zcela popírá základní principy kapitalismu.
    V kapitalismu se zákazník při jakékoliv drobné chybě obchodníka otočí a odejde a už tam nikdy nenakoupí. Díky tomu vznikne poptávka po stejné službě v lepší kvalitě, nějaký kapitalista ji odhalí a takovou službu vytvoří. Lidé začnou chodit tam a původní obchodník zkrachuje. To způsobuje obrovský strach obchodníků z nespokojenosti lidí a díky tomu je většina služeb perfektní.
    V ČR je to jinak. Lidi někde nakoupí, nejsou spokojení, ale místo aby se na obchodníka vyprdli, nakupují u něj pořád a jenom v hospodě nadávají. Zároveň nezkouší jiné obchodníky a tím zabetonovávají celý trh. Pro nové kvalitnější není místo, nikdo je nezkusí. Tím je ale celá kapitalistická autoregulace zcela zničena. Obchodníci se nesnaží, protože mají pořád zákazníky, takže šetří a jejich služby se postupně zhoršují. Vidíme to všude kolem – špinavé obchody s potravinami, neschopné e-shopy, arogantní poskytovatelé služeb všeho druhu.
    Zlepšení nemůže přijít od obchodníků samo, lidi je musí donutit svým chováním. Pokud to neděláte, můžete si za to sami! Odplivuji si před takovými „já tam nakoupit musím, ale pak je tvrdě zkritizu!“.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *