Podle čeho budu e-shopy hodnotit?V komentářích nedávného spotu o testování obchodů napsal dgx závažnou připomínku: „Myslím, že nejtěžší pro testéry bude vhodně určit váhu jednotlivých kritérií, tedy tak jak ji skutečně zákazníci vnímají.“
Souhlasím s tímto názorem, a proto se s vámi podělím o tabulku znázorňující jakou váhu jsem jednotlivým kritériím přidělil. Pokud máte jiný názor, napište mi jej prosím do komentářů.
Mimochodem, již nyní mohu napsat, že mě nepříjemně překvapilo, jak některé významné e-shopy ignorují dotazy zaslané e-mailem.
UPDATE 07.11.04, 19:18: Rozhodl jsem se mezi kritéria přidat „Možnost nákupu bez registrace“. Dlouho jsem byl pro povinnou registraci, ale nyní uznávám, že Marek Prokop má pravdu.
trochu mi tam chybí jedna věc, jen netším, zda-li je testovatelná. Jde o celkovou strukturu webu a jak se tako projeví v okamžiku, kdy na ten web někdo vpadne z vyhledávače "záchodovým okénkem" (omlouvám se , už jsem zapoměl kdo tenhle terminus technikus vymyslel) ale jde o tohle. Dost lidí nejde na webu do konrétního e-shopu ale hledá konkrétní zboží. PAk se třeba dostane na nějakou vnořenou stránku s hledaným zbožím, ale navigace webu je taková, že na titulku nebo k objednávce se nedá dostat. MOžná stačí ručně kouzlit s adresou ale příkladně moje máma by něco takového nezvládla , tchýně taky ne , manželka možná, …netuším jak tomu přiřadit nějakou procetní váhu, ale určitě by se s tím mělo počítat.
MožnostioJá bch si jen dovolil přejmenovat jednu položku na Paltební a odběrové možnosti – tedy jestli to jde jen na dobírku, nebo jako expresní balík nebo osobně…