Metodika testování internetových obchodů

Podle čeho budu e-shopy hodnotit?V komentářích nedávného spotu o testování obchodů napsal dgx závažnou připomínku: „Myslím, že nejtěžší pro testéry bude vhodně určit váhu jednotlivých kritérií, tedy tak jak ji skutečně zákazníci vnímají.“

Souhlasím s tímto názorem, a proto se s vámi podělím o tabulku znázorňující jakou váhu jsem jednotlivým kritériím přidělil. Pokud máte jiný názor, napište mi jej prosím do komentářů.

Mimochodem, již nyní mohu napsat, že mě nepříjemně překvapilo, jak některé významné e-shopy ignorují dotazy zaslané e-mailem.

UPDATE 07.11.04, 19:18: Rozhodl jsem se mezi kritéria přidat „Možnost nákupu bez registrace“. Dlouho jsem byl pro povinnou registraci, ale nyní uznávám, že Marek Prokop má pravdu.

Tabulka kritérií pro hodnocení e-shopů

2 thoughts on “Metodika testování internetových obchodů

  1. trochu mi tam chybí jedna věc, jen netším, zda-li je testovatelná. Jde o celkovou strukturu webu a jak se tako projeví v okamžiku, kdy na ten web někdo vpadne z vyhledávače "záchodovým okénkem" (omlouvám se , už jsem zapoměl kdo tenhle terminus technikus vymyslel) ale jde o tohle. Dost lidí nejde na webu do konrétního e-shopu ale hledá konkrétní zboží. PAk se třeba dostane na nějakou vnořenou stránku s hledaným zbožím, ale navigace webu je taková, že na titulku nebo k objednávce se nedá dostat. MOžná stačí ručně kouzlit s adresou ale příkladně moje máma by něco takového nezvládla , tchýně taky ne , manželka možná, …netuším jak tomu přiřadit nějakou procetní váhu, ale určitě by se s tím mělo počítat.

  2. MožnostioJá bch si jen dovolil přejmenovat jednu položku na Paltební a odběrové možnosti – tedy jestli to jde jen na dobírku, nebo jako expresní balík nebo osobně…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *