Škoda Yeti: To nejlepší za tři roční platy

Objevuj nové světy s vozem Škoda značky Yeti


Víš, kámo, není těžký vyrobit auto, za kterým se otočíš. Jednou. Když ho uvidíš poprvý. Ale kumšt je vyrobit auto, za kterým se otočíš tisíckrát. Auto, jehož design je nadčasovější než láhev slavný americký limonády. Jedno takový auto se nedávno narodilo v naší zemi, v jedný obydlený zatáčce na E65. I za spoustu let tak oceníš čisté a elegantní linie hranaté karoserie, tolik odlišné od steroidních oblin asijských aut.

Hele, brácho, je mi jasný, že vnímání krásy je subjektivní. Opravdu každej nemusí poznat, že tohle auto není žádnou přetvářkou, sází na trvalý hodnoty a bude stárnout do krásy. Ale technický parametry se vokecat nedaj. Podvozek z Octavie Scout, rozchod zadních kol širší o 40 mm, pneumatiky 225/50 R17, pohon 4×4, jeden z nejlepších benzínovejch motorů. Potřebuješ snad exaktnější důkaz, že fyzikální zákony neplatí pro všechny stejně?

Nejdůležitější v životě je poznat sám sebe. Vědět o svých přednostech, přiznat si limity. Pak teprve se nebudeš stydět sám za sebe. Pak teprve si budeš moct vybrat auto, za který se nebudeš muset stydět. Před sebou samým.

Škoda Yeti

37 thoughts on “Škoda Yeti: To nejlepší za tři roční platy

  1. Cos napsal, myslíš vážně?Já totiž vážně uvažuji o jeho pořízení. Budu vděčen za každou slušnou informaci.

  2. ŠKODU YETI MILUJOU I NAŠE DĚTI[1] Buteo, v článku není jediného slova, které bych nemyslel vážně (obyvatelé MB prominou). O tom autě vím už hodně, možná víc než leckterý prodejce. Již velmi brzy si snad budu definitivně jistý, že v titulku zmiňované cenové hladině je Yeti skutečně tím nejlepším, co může člověk jako já dostat.

  3. To nemyslíš vážně !? Doufám, že ne… Takových aut s podezřele podobným designem produkuje každá druhá velká automobilka. Není to nic jiného, než to, co už dávno jezdí – akorát z se znaškou Škodovky na kapotě !

  4. KufrAuto se mi libi, interier je kombinaci Fabie s Octavii. Ale kufr je na tenhle typ auta zalosdtne malej. Pro ty co maj dite – kocarek se tam nevejde (nepocitam golfky)

  5. Hmmm…Kufr není nic moc, takže to beru jako spíše druhé auto (protože většinou jedno auto s větším kufrem je v rodině potřeba) do rodiny pro ženskou, která jezdí hodně i v zimě a nechce se trápit vyšší řidičskou, jak jezdit s předohrabem do kopců a tak… A k tomu chybí jedna podstatná věc – automat. Zrovna když VW group umí výborné DSG převodovky, tak do Yetiho nic nedaj??? Nebo to má být ten odlišný znak oproti Tiguanu, aby se jednotlivé modely nekanibalizovali?

  6. Tohle se ti líbí?PýÁr článek je krásně napsanej, všechna čest. Líp bych to nesvedl. Ale trochu mě zaráží tvůj vkus. Tohle auto se ti fakt líbí?

  7. "automat bude jen u 1,2 77kw"

    Moment, ona se do takovyho auta nabizi i takova prskavka, jako 1,2?? Nemam slov, tohle je proste, ehm, velka Skoda.

  8. 🙂Mně se líbí VOLVO XC60, ale to je tak 14 ročních platů v knihovně 🙂 Jsem pechfógl, Laco, ale těším se, až mě svezeš Ty – jenom doufám, že to nebude tou obludou na obrázku 🙂

  9. naivita[12]
    Je vidět že jseš zcela mimo.
    1) Ten motor je naprosto v pohodě.
    2) většina automobilek připravuje do svejch modelů ještě menší motory. Pravá legrace bude až – právě dokončovanej tříválec – o ještě menším objemu než má Yeti… v MB C…

    vítej v 21. století 😛

  10. JETI V YETIŠpičkovej textík, Laco. Vyhodnocuju ty intimní spodní proudy správně? Pokud jo, je i Yeti řešením.

    Jestli se něco Škodě takřka bezvýhradně povedlo, je to Yeti. Neuvěřitelně dotažená karoserie, komfortní podvozek, výborná technika, a přesně jak píšeš, bude stárnout do krásy. Styl a neokázalost. Yeti je trefa.

    Přesto… hele, limit nelimit, je to definitivní rozhodnutí? V Ústí jsou nyní ceny snad nejpříznivější za posledních sto let.

  11. YEDEN DEN S YETIV posledních dvou týdnech jsem měl Yetiho několikrát půjčeného. Na pár hodin. Dnes jsem v něm strávil celý den. Navíc s rodinou. A bohužel v komentáři [2] zmíněná jistota se změnila v NEJISTOTU.

    O designu Yetiho lze vést debaty, pochopitelně, každý má jiný vkus. Jak jsem napsal v článku, mně se auto moc líbí, jediný drobný problém mám při bočním pohledu, kdy se mi zdá, že by auto více slušelo, kdyby bylo o kousek delší.

    Ale po technické stránce je to bez výhrad. Motor 1,8 TSI (118 kW) dokáže poměrně lehké auto velmi slušně rozhýbat a jeho zvuk je ve vyšších otáčkách (v nižších vlastně ani není slyšet) velmi příjemný. O podvozku převzatém z Octavie není pochyb, jistotě přidá i systém pohonu všech kol (zvláště dnes, na prvním sněhu — viz http://img201.yfrog.com…v7.jpg/).

    Bohužel se však dnes potvrdily mé obavy. Yeti prostě NENÍ rodinné auto. A to zvláště ne v případě, chystáte-li se na zadních sedadlech vozit tři děti. Sice to jde, Klárka narozdíl od Adámka už prakticky nepotřebuje dětskou sedačku, ale vybírat autosedačku pro miminko s metrem v ruce je ponižující.

    A tak se dnes stalo, že jsem překročil svůj automobilový stín. Stál jsem v autosalonu Citroenu a bavil se s prodejcem o RODINNÉM autu C4 Grand Picasso. Pohled do ceníku a možnosti výbavy mě velmi příjemně překvapily. Ale bojím se jízdních vlastností a kvality zpracování. A vůbec všeho. V neděli po desáté dopolední budu moudřejší.

    A přitom by mi ke štěstí stačilo tak málo. Aby měla Škodovka v showroomech model Grand Yeti.

  12. Motůrky[14]
    Co takové auto udělá, když se do kopce zapne klimatizace? Musí se podřadit nebo se vystoupí a tlačí? 😉
    Sice uvádíte těch 77kW, ale myslím, že v té verzi to zase nebude 4×4, ale jen přední náhon nebo se to už změnilo?

  13. LIMITNÍCH ŠEDESÁT XCÉČEK[15] GTI, šedesát SRDCÍ je stále šedesát SRDCÍ, to s Tebou souhlasím. Ale řešil bych na zadních sedadlech stejný problém. Dokonce by oproti Yetimu překvapivě pár centimetrů chybělo.

    Změnily se priority. Bohudík.

  14. COMUTOVSKÁ GUERNICANo, to jsou mi věci 😀 To jako budete vzadu ve třech? Pokud jo, tak velmi upřímně gratuluju.

    Ovšem Citroen? 🙁 Celou rodinu parádně odvezeš například v Superbu kombi, přes tejden ti navíc budou na chomutovskejch křižovatkách i vykat… Fantastická kára.

  15. asi tak…[17] ehm, absolutně netuším, kolik km a s čím máte najeto, ale pro normálního řidiče je 77kw více než dostatečný výkon – tedy pro normální auto.
    Když si navíc představím cílovku, podvozek a hlavně těžiště Yetiho, je imho 77kw až moc…

    [16]C4 GP je z hlediska rodiny dobrá volba. A nebál bych se napsat, že s hlediska poměru cena/přínos u nás nemá konkurenci. Ale…
    Chce to vědět kterej motor a trefit dobrýho dělníka u pásu. V tom prvním pomoct můžu, v druhým to chce hodně štěstí, nebo drsný modlení.
    Já osobně jsem na tohle "gule" nemám – mám rád dobře vybavený auta a s tím maj frantíci docela problémy…

    Moje poslední zkušenosti s elektronikou P307/C5 mě poněkud rozhodily…

  16. Nakonec, proc ne[20] Ale jo, me je jasny, ze vetsine Cechu bude stacit tech 77 kW, nakonec, ted jezdi s jeste mensimi prskavkami. Me jenom bavi ta predstava SUV se 105 konmi (coz dela u cca 1500 kilo pohotovostni hmotnosti nejakych 15 kilo na kone, fakt nadhera). Skoda je proste lowcost VW, bohuzel spis vybavou nez cenami, a Cesi jsou na to zvykli. Ja si zase proste zvyknu na dalsi celni masku, kterou budu vidat rychle se vzdalovat ve zpetnem zrcatku, jako tam mizi vetsina ostatnich celnich masek Skodofky 🙂

  17. výkon[21]
    Přímá konkurence N.Qashqai:
    benzín 1.6 84kw (atmosféra!)
    diesel 78 kw
    Pohotovostní hm. o +/- 50kg vyšší než Yeti

    Prosba: než začneš o něčem diskutovat, zjisti si aspoň základní fakta. Jinak je to o ničem…

  18. PĚT ČESKÝCH V AUTĚ[19] Díky za gratulaci, GTI. Má cesta do autosalonu Citroenu budiž důkazem, čeho všeho je člověk schopen pro pohodlí svých dětí. Souhlasím s Tebou, že Superb Combi je fantastické auto (ač sám nejsem kombíkový typ), ale prostor na zadních sedačkách je na šířku větší než v Yetim o pouhé 3 cm (zákaznická výhoda 1 cm na každé dítě).

    [20] Petře, motor v C4 GP, hmm. Má smysl v tomto případě o něm vůbec mluvit? Uvažuji zcela jednoznačně o nejsilnější naftě (138 k) v manuálu. O (polo)automatické převodovce mluvil hezky jen prodejce. A co se týče výbavy: za 750.000 Kč dostaneš snad úplně všechno, co se do tohoto velkého auta vejde.

    Na nedělní projížďku jdeme celá rodina. Děti budou nadšené, to se čekat dá (budou určitě chtít sedět ve třetí řadě), já mohu být jen příjemně překvapen, ale to se moc čekat nedá. Netěším se. Ale zvědavý jsem.

  19. [22] Nevim, ktera fakta mas na mysli. Na tom, co jsem napsal, specifikace konkurence nic nemeni – Cesi se spokoji s malem, a nejcastejsi s malem od Skodofky 🙂

    [22] V TTcku mam 2,0 TFSI (147 kW), coz u auta o 1200 kilogramech beru jako rozumny pomer vaha/vykon k tomu, abych dokazal opustit krizovatku vcas 🙂 Podotykam ale, ze nehodlam nijak srovnavat tyhle dve kategorie aut, obe jsou pro uplne jiny ucel.

  20. výkon[25]
    tak pomaleji:
    češi se spokojí s tím, s čím se "spokojí" celý svět. Auto podobného typu, navíc o něco těžší nabízí nissan celosvětově – s podobným výkonem.
    A vzhledem k jeho prodejům (který jsou mimochodem o několi řádů vyšší než se počítá u Yetihp) ten výkon lidi ve světě akceptujou. Imho bude chyba u tebe…

    Připadám si jako nadčlověk – já dokážu včas křižovatku opustit i ve firemní fábii s 63kW a kdysi jsem to dokázal i ve š120 s 39(?)kW 😛

  21. citroen…[24]
    no, právě že to (imho) až tak jednoznačné není. Pokud se chceš oktávky zbavit a C4 bude jediné auto v rodině, pak ti opravu nezbývá než jít do tý nafty. Ten motor je vcelku povedenej a ty turba (KKK) jsou na rozdíl od konkurence celkem v pohodě, a ERG ventily teď už zazloběj jen výjimečně…
    …ale pokud to bude druhý auto v rodině, se kterým najede manželka jen pár km, váhal bych nad benzínem 1.6THP. Bezproblémovej, tichej a výkonnej.

    Na okraj: já občasný převozy 3 dětí řeším Touranem a jsou věci, který m+ v něm pekelně s….ou. Ale pokud bych chtěl 1 auto pro 3 děti na "full time", asi bych šel do S-Maxu.
    Za 600t se dá sehnat lehce zajetej kousek (cca 5t) s výbavou, o který se Citroenu nebude zdát ani za 10 let…
    A navíc ta nafta 2.2… vyzkoušel jsem a tdi v touranu je proti tomu o 3 generace zpět…
    Zkrátka: asi bych šel do něčeho takovýho:
    http://www.sauto.cz…s-max/7560722

  22. DupreeJe fajn, žes pochopil nesmyslnost svého srovnání, ausgerechnet, když ten Yeti bude mít navíc exklusivní jednaosmičku od stejného výrobce,jako máš ty auto.

    Co se týká opouštění křižovatek, asi žijeme každý na jiné planetě. Králem křižovatky se můžeš stávat z tvého pohledu přece i ve Smartu.

    Já vím… tys tu hlavně chtěl ale přece napsat, že borci mají 200 koní v tetečku a ti pod tebou, ta česká lůza (cos? číňan?) se trápí ve škodoVkách… ("v" ne "f"). Mokrý hadry, Dupree se fasujou vlevo za rohem, hned vedle vrátnice…

    Neboť velikost silnějšího se měří tím, jaký je k těm slabším. A tady jsi to, Dupree, prohrál.

    A abych dostál svému motoristickému nicku, tak… užasle hledím, co je možné psát zpoza volantu AUTI TT, tedy zpoza volantu, za který si chlap sedne jenom v případě, že jeho dáma je společensky jaksi unavená… Koupil sis základní, nejmenší model, model s nejslabším motorem, model nejlevnější který automobilka vyrábí. V silniční hierarchii (jak ji chápeš ty) jsi na silnici než klaka, mlha, nula,klaun. Tedy, když kolem tebe jedou ti v opravdovejch autech pro chlapy, uhni, Dupree, uhni a sklop zrcátko i… voči.

  23. ČTYŘI VELKÉ CITRÓNY[27] Petře, Octavii nechceme prodat, z domu půjde Fiesta. Zkusíme C4 GP a uvidíme. S-Max se mi moc líbil před dvěma lety, teď už k němu nic necítím. Ale souhlasím s Tebou, že z hlediska rozumu je to lepší varinta než Citroen. Škoda jen, že S-Max není čtyřkolka.

    Teď mě napadlo — co takhle tedy Picasso pro Markétu a letní dovolené a Yeti pro mě a zimní dovolené? Jo! A pak že je dnes těžké vybrat auto.

  24. GTI[28] :)) Pekne pocteni, takove od srdce, vypada to, ze te nekdy nekdo v TT trochu na silnici potrapil – nevadi, zivot jde dal a priste mu to urcite oplatis 🙂

    Srovnavat Yetiho s TT jsem tu nechtel, jako prvni jsi se o tom zminil ty. To, nad cim jsem se tady pozastavil, byla pritomnost toho slabeho motoru v Yetim. 1,8ka je neco dost jinyho, co mi uz v podobnym aute dava smysl, ovsem tu si tu koupi minimum lidi.

    Je mi uplne jedno, co maji nebo nemaji borci a netusim, co je to silnicni hierarchie (bud jedu po hlavni, nebo po vedlejsi, ne? 🙂 ). 2,0 u TT neni nejslabsi nabizena motorizace a vzal jsem ji proto, ze – jak jsem se uz zminil – mi pripada idealni pro moje potreby vcetne jistoty rezervy pro unikove manevry. Jak si to preberes ty je mi nakonec fuk, je ale hezky videt, co – snad? – mala ceska zavist dovede 🙂 Hodne stesti v provozu a az te bude zase nekdo predjizdet, neber si to tak osobne.

  25. Všechno při novýmZdar chlapY!!!..a ženy taktéž!!!…Ještě jednou Laco se omlouvám za svou nečítavost a hlavně Ti ještě jednou GRATULUJU!!! Včera jsem se tu novinku dozvěděl už i doma…takže jsem to věděl nejspíš poslední na světě.No néééévadí.

    GTI rád Tě vidím (neboj čtu Tě, jen nepíšu)…Nevím, jestli střílím vedle…Ale mám tušení cosi o Q7 ve 3,0 TDI. Je to tak? No, i kdyby ne…tak stejně jako MILUJU Lacovo čisté srdce, tak Miluju tvoje školení pro začátečníky :-)!!!

    Ahoj i tobě Petře. Stále razíš svůj styl a směr. Se cení! Ale kolik nás takových je???

  26. to LACOa jedeme…ty vole,koukám!!! Se Ti snad přeskládaly při tom posledním výherním ohňostroji hormony ne???? XC60,Yeti…v pohodě. Ty vole, ale nejsi to právě ty, kdo kázal proti žabožroutům! Ještě začni s tím, co má ve znaku tvůj nejblíbenější znak…kosočtverec, a normálně Tě mažu ze seznamu bejku!

    Já vim…prachy. Ty vole, ale jsou prostě věci, který jsou drahý i zadarmo. Tak se dej do sebe. Znovu se nadechni, vzpomeň si na všechny své staré závazky a předsudky a projeď celej ten vesmírnej internet znovu. Nikam nepospíchej a neboj se měnit názor. Jen to Ti povídám. Je jen několik míst na světě, kam se nesmíš podívat. Jsou to všechny, kromě Německa!!!

  27. DUPREE 2Ty jsi nějaký mírně hodně charakterově pokroucený, Dupree. Kde se to pohybuješ? Tebe naštvává, že tě někdo předjede? Nebo se dokonce nedůvodně domníváš, že ti může na zdejších diskuzích někdo závidět auto 😀 Bože, tohle je svět… koneckonců, dokonale svojí prezentací potvrzuješ mojí teorii, že totiž tohle století je opravdu než stoletím amatérů…

    Pamatuj, na život potřebuješ dvě věci – hlavu a mozek. Obé postrádáš. Máš jen nezřízenou touhu malých považovat sám sebe za toho většího. Ti velcí se ti ovšem smějí…

    P.S. Když tak tu ještě všem dovysvětli v dalším příspěvku, proč sis koupil tete, aby sis už konečně uvěřil, žes udělal dobře… A žes tu tetečkem neoslnil? No… asi to bude tím, že my ostatní jezdíme v jiných vozech. Ale že bychom se tu chtěli vyvyšovat nad tebe, či plošně nad celý národ… v tomhle ti opravdu mohu doporučit než ten mokrej hadr na hlavu.

  28. TOMIKU😀 Tebe číst, to je osvěživej horskej pramen tý nejčistší vody. Jsem rád, že mě čteš, mrzí mě ovšem, že nepíšeš.

  29. GTIZnáš mě,já jsem takovej vlnař :-)…Nebo chceš-li: Jsem jako ženská. Mám prostě plodný a neplodný období 🙂 Čerpací a vyvrhávací fáze. Chápeš ne?

    Ikdyž je pravda, že poslední dobou trpím spíš těma vyvrhávacíma fázema. Bohužel s prózou to nemá nic společnýho…to je jiná.

    Co bys poradil Lacovi ty nad rámec místních postřehů? Celý den chodím a přemýšlím co s ním. Já bejt jim, tak bych si snad nechal homologovat za Z4 pojízdnej přívěs. Usuď sám. Jako chlap potřebuje pořádnou káru. Čím je starší, tak potřebuje lepší a lepší… Ty vole a von jako"…Citroen" …Já vím.Není to vůbec jednoduchá otázka. Navíc je nádhera, když má chlap takovou kupu dětí…Jenže si zkus představit já nevim boxtra v kombíku…Chjo 🙁

  30. TOMIKU🙂 Je to těžký, včera mě tu Laco sejmul tím, že Superb v kombíku je na tři prcky vzadu malej… no, tohle mu odpustit nemůžu. Problém je, že podléhá tomu reklamnímu klamu, že totiž střední empevečka jsou tu kvůlivá velkému vnitřnímu prostoru. Jak mu mám slušně napsat, že kategorie regulerních MPV začíná až o řád výše…

    Jo ty děti, to je paráda. Teď mě napadá, že se tu kdysi vyráběla pětimístná motorka… nemýlím-li se, tak pod názvem Čechie. Laco by mohl řídit. Ten mi dá… 🙂

  31. GTIfajn nápady 🙂 Laco musí v první řadě pochopit, že ať je to, co je to, vždy je to uvnitř skoro stejně široký. Čili jediný, co mě napadá je:
    Mercedes R s jakýmkoliv dieslem (pro Laca vždycky lepší než, to co kočíruje) se znakem 4M na konci. Sice kvalita nicmoc (USA výroba), jízdní vlastnosti…nicmoc…ale když potřebuješ koráb a nechceš jezdit s Multivanem, je to alespoň celkem pohledný. Jak ale říkáš…je to už o třídu výš.

    Jelikož jsme v neletítosný pozici, kdy musíme kamarádovi pomoc z nouze a tudíž za něj neseme odpovědnost, tak navrhuji:
    1)prodat to jeho embaso
    2)něco snad někde vytuneluje z firmy
    3)…a na zbytek založíme nějakou charitativní akci "sbírka na Laca"

    Uznej, přece ho nenecháme jezdit…Ale co.Už to nechci ani opakovat.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *