Sjetý s Yetim

Nejlépe chutná na sněhu


Šedivé ráno. V šedivém městě plném šedivých lidí. A šedivých aut. Kromě jednoho. Sněhobílý Yeti, Tvá naděje na lepší příští. Sedáš si dovnitř a do přehrávače zasouváš nové CD mladého písničkáře, o kterém se brzy bude mluvit jako o následníkovi Kryla nebo Nohavici. Městem proletíš ještě během první písničky. V dlouhým táhlým směrem na Šebík předjedeš kolonu igelitových tašek z Globusu s německými registračními značkami. V tomhle kopci nikdy neměří, takže Sasové mají dnes večer o čem vyprávět sousedům. Ve stoosmdesáti se odbočka na Vejprty objeví záhy.

V Myší díře to riskneš. Vracečka o stoosumdesát pod plynem. Klika, že Yeti nemá kontrolky problikávající při aktivaci bezpečnostních systémů. Disco světla by se k hudbě linoucí se z dvanácti reproduktorů nehodila. Za Výsluním, v prudkém kopci, se potkáš s pluhem. Je řádně rozjetý, široká radlice zabírá téměř celou silnici. Raději zastavíš při kraji. Můžeš si to dovolit, nemusíš se totiž bát, že se už nerozjedeš. Rychlá jedna, dva, tři. Brzy se v tabulkách začne objevovat nový parametr. Zrychlení auta z nuly na sto. Na sněhu a v kopci.

V Kovářské si všimneš obdivných pohledů domorodců. Bohužel ale sedí ve svých autech s letními pneumatikami. Mají tak jiné starosti než ty. Blížíš se k cíli. Loučná pod Klínovcem. Lanovka na Dámské ještě něpremává, velké parkoviště pod Nástupem je tedy zatím prázdné. Jen kubíky čerstvého sněhu a pak ty a Yeti. Dovádíte spolu jako malí kluci. Deska dohrála, v kabině je ticho, motor slyšíš až od čtyř tisíc. Venku padá sníh a ty si přeješ, aby to trvalo navěky. Blíží se ale poledne, čas na zpáteční cestu.

Vůbec nevadí, že sis dnes na lahodném dezertu pochutnal ještě před obědem.

14 thoughts on “Sjetý s Yetim

  1. Nové auto?Že by si někdo udělal předvánoční radost? 🙂 jinak mi to přijde stylově napsané v zavedeném stylu jiného blogera, asi tušíte kterého…

  2. GTI REVIVAL aneb VYPŮJČENÁ RADOST[1] Michale, auto jsem měl půjčené. A přiznávám, styl není původní, zážitek však ano.

    [2] Vizuální vnímání je subjektivní, kvalita auta neodiskutovatelná. A mimochodem, Libore, na té fotografii z Tvého odkazu je koncept Yetiho, nikoli jeho skutečná podoba.

    [3] 1.8 TSI (118 kW)

  3. YETIÁDA:-)) Bravo YETI, BRAVO LACO. Fakt dobrý. A za dlouhej táhlej 😀 speciální palec hore 😉

    Forma textu vlastně … do-ko-na-lá :-D, ovšem je potřeba se zastavit nad věcnou stránkou. A tady zvedám voba palce. Tohle je Yeti v přímým přenosu.

    P.S. Fakt dobrý, Laco. Budeš si ho muset koupit. Nakonec… hele, vás už bude doma brzy tolik, že když tě na tu dovolenou zapomenou u plazmy, zjistí to až na pláži. Takže Tvá žena a děti… bohatě, bohatě.

  4. Plha, se hlasi…ehm.. TT-cko nemam (ani manzelce jsem ho nekoupil), autum nijak extra nerozumim a predstirat to nebudu. Jenom mi vrta hlavou predchozi diskuze. Odhlednu-li od formy, nechapu porad jednu vec. Na jednu stranu je udajne 77kW do toho auta v poho, na druhou stranu o kusek dal resite motory skoro 2x silnejsi (C4, S-Max). Na zkusebni jizdu tam Lacovi taky nedali motor ze sekacky… Jak to mam teda chapat? 77 je "dostacujici" v tom smyslu, ze to dojede do cile a nemusim se bat predject traktor v kopci? No to ta stodvaca taky zvladne (kdyz ma den), ale jizdu s ni bych se asi neodvazil nazvat pozitkem. Uznavam ze tam neni vykon motoru jedinej problem, ale snad mi rozumite.. Muze mi to nekdo vysvetlit nejak vic polopaticky? Dik 🙂

  5. ZTRACENI V DISKUZI[5] Díky za pochvalu, GTI. Jo a dlouhej táhlej, tak ten je tam jako pocta MISTROVI.

    [8] Loulolínku, a kdo kromě Tebe a ledníka brtníka [7] ještě neví o co tu běží?

  6. vysvětlení[6] V rámci kategorie aut, do které patří například Yeti nebo zmiňovaný Nissan je 77kw více než dost. Tohle auto bude plnit úlohu 2. vozu v rodině, kterým ženská rozváží děti do školy/školky. Tomu odpovídá i absence "terénní výbavy", protože nejdrsnější "offroad manévr" bude u tohohle auta najetí na obrubník u školky.

    Pokud by ale šlo o auto (např S-Max), které by mělo být používáno jako rodinné (časý provoz s plným autem+ dlouhé trasy), vyšší výkon se hodí (podotýkám že to neznamná že je nezbytný). A vzhledem fyzikálním zákonům je zde optimální naftový motor.

    Na otázku, zda 77kw postačí k předjetí traktoru odpovědět nedokážu – nevím co jede v protisměru 😛

    Ne – vážně – ta honba za kW mě přijde u normálních aut poněkud bizarní. A když se k tomu přidá reklama nejmenované automobily tvrdící že vyšší výkon = větší "aktivní bezpečnost", spousta lidí si myslí, že když jejich auto nemá 100k na tunu umřou na silnici do měsíce…

  7. [9] laco, nezlob: "do přehrávače zasouváš nové CD mladého písničkáře"
    který vůl by za jízdy ovládal cd?

  8. GRAMOFON V YETI[12] A proč by CD nemohlo být v MP3? V Yetim bylo rádio Bolero, které má mechaniku na 6 CD a samozřejmě umí přehrávat soubory MP3 uložené na CD nebo na SD kartě. A i kdyby šlo o AudioCD, proč by měl být problém s jeho ovládáním? A navíc, proč vůbec CD s jakýmkoli obsahem ovládat? Jak píšu výše, lední brtníku, komentář mimo mísu.

  9. zásunBrtník asi neví, že se zasouvá zásadně před započetím akce..
    Jinak Bolero je super radio, měl jsem ho chvilku na testování a pak jsem ho dal kamarádovi a koupil si Columbus..

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *